A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2006-2011)

Ceed 1.4 EX 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Nagyon szürke, semmi izgalom de teszi a dolgát

Szöveges ítélet

Abban az időben, mikor vettem (a válság vége felé keresgéltem, 2012-13) nem igazán volt a piacon normális állapotú kompakt (Golf V, H Astra, Focus, Octavia és társait kerestem). Akinak jó kompaktja volt nem adta el (nem voltak már 0%-os beülések), ami volt a piacon az általában lefingott szar vagy a Napredszer végéről a Voyagertől saját lábon visszahozott "alig futot volt". Szlovákiában értelemszerűen Octaviákkal teli a piac, de persze, hogy elhittem, hogy 4-5 évesen az 1.9TDI csak 30 ezret futott... Nem kerestem a típust, az talált meg engem (merő véletlenségből szereztem az eladó darabokról tudomást), flottából származott, az egész flottát cserélték, pontoson ilyen típusból, színből és felszereltségből kb 50 db-ból lehetett válogatni. Kerestem egy viszonylag keveset futottat (40-90e km között volt mind), de inkább arra figyeltem, hogy ne legyen lefingott szar a belseje, a lehető legkevesebb külső sérülés legyen rajta. A felszereltsége, ha jól tudom EX: bőr volán és váltó, kormányról vezérelhető fejegység, könyöklő, ködlámpa, 14 lufi, 4 villanyablak, USB csatlakozó, riaszató, váltózár stb... A szerviztörténete és a futott km-ek teljesen megbízható módon ellenőrizhetők voltak, járt hozzá téli-nyári gumi felniken, ára nagyon rendben volt, akkor miért is ne? Így került hozzám...

Kicsit meg kellett szokni, mivel előtte Skodán nőttem fel (1000MB, 120L, Favorit -3x, Felicia, Fabia 2x, Octavia) - másik oldalon a benzintank, a belső világítás csak ajtónyitásra villan fel, piros villogó led logikáját még ma se értem, "csavarós" ablaktörlés és ködfények, stb...

Amit nem bántam meg:
- tényleg megbízható - a munkám miatt nem tudom megengedni, hogy szerelőnél álljon, sokat kell mennem vele, nagy távokra még nem hagyott cserben;
- fenntartása viszonylag olcsó (6,5-7,0 l fogyasztás, 200€ alatti kötelező szervizek márkaszervizben);
- megszokható, kényelmes, utána rájöttem, hogy amit kell azt adja;
- magas fordulaton (5-6000 RPM) még dinamikusnak is érződik;
- két fő + csomagok + 2 DB TÚRABRINGA (állítva!) gond nélkül befér;
- országúton, normál tempónál még csendesnek is mondható;

Ami zavaró:
- erőtlen motor (1.4, 105 LE, kevés nyomaték);
- hangos városban és autópályán (130 km/h = 4500 RPM V.-ben)
- I.-ben elindulásnál "ugrálós" - egyszerűen nem lehet finoman felegendni a kuplungot;

Amit meg kell szokni, mert "ez ilyen", de nem zavar, ha elfogadod:
- presztízs nulla, a szürkébnél is szürkébb, aki feltűnösködni akar, annak nem ez az autója;
- az ülésmegasság állító leereszt;
- szélsőségek a fogyasztásban: országút 5.5 vs. autópálya 8.5 (normál tempóval, hosszú távon) - átlagban azért hoz egy 6.5 - 7.0 közötti értéket;
- nem egy nyomatékbomba, de azért nem okoz gondot hegyi szerpentineken sem, ha visszaváltasz;
- nem hoz lázba a formája, de vállalható;

Összefoglalva, a magamfajta, lámpás gyorsulásokból már kinőtt és nyálcsorgató tekintetetre nem vágyó, autóra megbízható közlekedési céleszközként tekintető felhasználónak pont megfelel.

De azért egyszer veszek még egy Mazda6-ot vagy egy Accordot... :D

UPDATE (169.000 km-nél): semmi, csak már nagyon zavar a zaj az autópályán...

UPDATE2 (195.000 km): még mindig semmi gond, de most már mennie kell a háztól, főleg, hogy már megvan az utódja.

Az együtt töltött 3 év és 130.000 km alatt ennyit költöttem rá a tankoláson kívül:
700 € volt a három garnitúra gumiabroncs (minőségi termékek: Nokian és Goodyear télik, Dunlop nyári + elkopott ami rajta volt - Michelin)
1800 € -ba fájtak a kötelező szervizek 15.000 km-enként (8 alkalom olaj és szűrők cseréje, 1x volt egy garnitúra fékbetét csere)
60 € az említett kipufogó flexitag csere
30 € hátsó stabilizátor pálca csere
Ezen kívül semmi...
Azért ez nem rossz. Szerintem.

Hibalista

- Rossz fejegység - már így vettem, csak a kormányról lehetett vezérelni: 4 évesen gariba cserélték. - Vezérlánc-megnyúlás - gariba 5 évesen cserélték. - - UPDATE: - 160.000 km Átégett kipufogó tömítés és flexibilis tag - javítás 60€ - - UPDATE 2: - 185.000 km: a hátsó stabilizátor pálcák csereérettek lettek. 21€ az alkatrész, 10€-t kért a szerelő...

Ide hordtam szervizbe

SlovaKIA auto Pozsony Ligetfalu Garanciális javítás (2x), olajcserék (4x)

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

TopCar Alsókubin/ZsolnaCsak olajcserék (2x)

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 66000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 130000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Octavia Következő autója? 308 II
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2006 (2006)

További ítéletek (225 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)