Nagyon szürke, semmi izgalom de teszi a dolgát
Szöveges ítélet
Abban az időben, mikor vettem (a válság vége felé keresgéltem, 2012-13) nem igazán volt a piacon normális állapotú kompakt (Golf V, H Astra, Focus, Octavia és társait kerestem). Akinak jó kompaktja volt nem adta el (nem voltak már 0%-os beülések), ami volt a piacon az általában lefingott szar vagy a Napredszer végéről a Voyagertől saját lábon visszahozott "alig futot volt". Szlovákiában értelemszerűen Octaviákkal teli a piac, de persze, hogy elhittem, hogy 4-5 évesen az 1.9TDI csak 30 ezret futott... Nem kerestem a típust, az talált meg engem (merő véletlenségből szereztem az eladó darabokról tudomást), flottából származott, az egész flottát cserélték, pontoson ilyen típusból, színből és felszereltségből kb 50 db-ból lehetett válogatni. Kerestem egy viszonylag keveset futottat (40-90e km között volt mind), de inkább arra figyeltem, hogy ne legyen lefingott szar a belseje, a lehető legkevesebb külső sérülés legyen rajta. A felszereltsége, ha jól tudom EX: bőr volán és váltó, kormányról vezérelhető fejegység, könyöklő, ködlámpa, 14 lufi, 4 villanyablak, USB csatlakozó, riaszató, váltózár stb... A szerviztörténete és a futott km-ek teljesen megbízható módon ellenőrizhetők voltak, járt hozzá téli-nyári gumi felniken, ára nagyon rendben volt, akkor miért is ne? Így került hozzám...
Kicsit meg kellett szokni, mivel előtte Skodán nőttem fel (1000MB, 120L, Favorit -3x, Felicia, Fabia 2x, Octavia) - másik oldalon a benzintank, a belső világítás csak ajtónyitásra villan fel, piros villogó led logikáját még ma se értem, "csavarós" ablaktörlés és ködfények, stb...
Amit nem bántam meg:
- tényleg megbízható - a munkám miatt nem tudom megengedni, hogy szerelőnél álljon, sokat kell mennem vele, nagy távokra még nem hagyott cserben;
- fenntartása viszonylag olcsó (6,5-7,0 l fogyasztás, 200€ alatti kötelező szervizek márkaszervizben);
- megszokható, kényelmes, utána rájöttem, hogy amit kell azt adja;
- magas fordulaton (5-6000 RPM) még dinamikusnak is érződik;
- két fő + csomagok + 2 DB TÚRABRINGA (állítva!) gond nélkül befér;
- országúton, normál tempónál még csendesnek is mondható;
Ami zavaró:
- erőtlen motor (1.4, 105 LE, kevés nyomaték);
- hangos városban és autópályán (130 km/h = 4500 RPM V.-ben)
- I.-ben elindulásnál "ugrálós" - egyszerűen nem lehet finoman felegendni a kuplungot;
Amit meg kell szokni, mert "ez ilyen", de nem zavar, ha elfogadod:
- presztízs nulla, a szürkébnél is szürkébb, aki feltűnösködni akar, annak nem ez az autója;
- az ülésmegasság állító leereszt;
- szélsőségek a fogyasztásban: országút 5.5 vs. autópálya 8.5 (normál tempóval, hosszú távon) - átlagban azért hoz egy 6.5 - 7.0 közötti értéket;
- nem egy nyomatékbomba, de azért nem okoz gondot hegyi szerpentineken sem, ha visszaváltasz;
- nem hoz lázba a formája, de vállalható;
Összefoglalva, a magamfajta, lámpás gyorsulásokból már kinőtt és nyálcsorgató tekintetetre nem vágyó, autóra megbízható közlekedési céleszközként tekintető felhasználónak pont megfelel.
De azért egyszer veszek még egy Mazda6-ot vagy egy Accordot... :D
UPDATE (169.000 km-nél): semmi, csak már nagyon zavar a zaj az autópályán...
UPDATE2 (195.000 km): még mindig semmi gond, de most már mennie kell a háztól, főleg, hogy már megvan az utódja.
Az együtt töltött 3 év és 130.000 km alatt ennyit költöttem rá a tankoláson kívül:
700 € volt a három garnitúra gumiabroncs (minőségi termékek: Nokian és Goodyear télik, Dunlop nyári + elkopott ami rajta volt - Michelin)
1800 € -ba fájtak a kötelező szervizek 15.000 km-enként (8 alkalom olaj és szűrők cseréje, 1x volt egy garnitúra fékbetét csere)
60 € az említett kipufogó flexitag csere
30 € hátsó stabilizátor pálca csere
Ezen kívül semmi...
Azért ez nem rossz. Szerintem.
Hibalista
- Rossz fejegység - már így vettem, csak a kormányról lehetett vezérelni: 4 évesen gariba cserélték. - Vezérlánc-megnyúlás - gariba 5 évesen cserélték. - - UPDATE: - 160.000 km Átégett kipufogó tömítés és flexibilis tag - javítás 60€ - - UPDATE 2: - 185.000 km: a hátsó stabilizátor pálcák csereérettek lettek. 21€ az alkatrész, 10€-t kért a szerelő...
Ide hordtam szervizbe
SlovaKIA auto Pozsony Ligetfalu Garanciális javítás (2x), olajcserék (4x)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
TopCar Alsókubin/ZsolnaCsak olajcserék (2x)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 66000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | 308 II |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
