A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2006-2011)

Ceed 1.6 CRDi SW 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható igásló

Szöveges ítélet

10 évesen vettem egy elképesztően inkorrekt és simlis neppertől. Ettől függetlenül - szerencsére - az autó kifogástalannak bizonyult. 3 évig használtam, megjárta a horvát tengerpartot, a svájci hegyeket, a német autópályákat, lengyel Tátrát... mindenhol kifogástalanul és megbízhatóan teljesített. Ez idő alatt gyakorlatilag csak az olajat, szűrőket és a kopó alkatrészek közül is csak a hátsó fékbetéteket kellett cserélnem (de az elhasználódáshoz sokat hozzátett a vezetéstechnikai tréningen nyüstölés). Menjünk sorban.

1. Motor.
Az 1.6 CRDi megbízható és agyonüthetetlen konstrukció hírében áll és erre ez az autó sem cáfolt rá. Autópályán gond nélkül lehet vele közlekedni 130km/h-val 5.8-as fogyasztással, de ha sietősebbre vesszük a tempót, akkor sem szökik az egekbe a fogyasztás. (Németországban tartós 170-nel felment 7 liter/100km körülire, ami nem olyan rossz egy közel 2 tonnás autótól megrakott csomagtartóval, klímával.) 130-nál 2800 a fordulatszám, ilyenkor sem zavaróan hangos, de elkelne egy hatodik fokozat. A fogyasztás városi használat esetében is megáll nagyjából 7 liter körül és lévén szó Euro-4-es dízelről, itt még nincs részecskeszűrő, ami eltömődne, tehát aránylag jól bírja a rövid távokat is. (Ettől függetlenül városba már csak elvi okokból sem javasolnám, mert a DPF hiánya fenntartási költség-szempontból előny, környezetvédelmi oldalról viszont elég aggályos... magyarán kormoz és szennyez). A teljesítményére nem lehet panasz, az autó méretéhez és tömegéhez képest megleőpen rugalmas és még komoly emelkedőkön, klímával is gond nélkül húz az utasok számától függetlenül. Egy tankkal gond nélkül megtehető akár 800km is, ami ideális utazóautóvá teszi. A motor karakterisztikája is inkább a városon kívüli használatot ösztönzi: induláskor meglehetősen lomha, amíg be nem tölt a turbó, utána viszont megy, mint akit seggbe rúgtak. 60-nál még éppen elbírja a 4. fokozatot, alatta már kéri a hármast. A fokozatok rövidek, ezért városban szinte állandóan gangolni kell, de ez nem nagy kihívás az ötfokozatú kéziváltóval, ami túlzás nélkül pazar: még közel 190 ezer km után sem kopottak a kulisszák, a váltó rövid úton és pontosan jár. A motor épsége és teljesítménye érdekében én mindig prémium dízelt tankoltam bele és évente 10 ezer kilométer után kicseréltettem az olajat. Lehet, hogy ez klasszikusan a kognitív disszonancia jelensége, de egyszer tankoltam bele "sima" dízelt és sokkal lomhábbnak éreztem.

2. Utastér
A beltér összességében kényelmes, az ülések tartása és kialakítása megfelelő, de itt érezhető leginkább, hogy ez egy kóreai autó. A korábbi KIA modellekhez képest sokat fejlődött, de 10 évesen már mindenhol zörög, nyikorog, jóllehet, ez főként a dízel motor kulturálatlan járásának hozadéka. Voltaképpen ez az oka, hogy soha nem tudtam szeretni ezt az autót, minden műszaki kiválósága ellenére. Rengetegszer estem neki, hogy szétszedem itt-ott és kiszivacsozom, több-kevesebb sikerrel. A csomagtér tényleg nagy és jól pakolható, a pótkerék feletti rekesz rengeteg kelléket elnyel és kellemes csalódás, hogy a roló sem fáradt el még 12 éves korára sem.

3. Futómű
Kemény, magyar utakon ráz, de kanyargós utakon is stabil az autó, magabiztosan fekszik az úton. Az egész futóművén érződik, hogy ez nem egy prémium kategóriás autó, ennek ellenére semmit nem kellett cseréltetnem, pedig minden évben alaposan átnézettem. Márkatársak tapasztalatai szerint a stabpálcák hajlamosak elfáradni, de én ezt is megúsztam.

4. Felszerelstség
Tekintve, hogy ez egy (belga) import autó, számos extrával rendelkezik, amivel itthon nem is forgalmazták ezt a típust: gyári TPMS (keréknyomás-szenzorok), automata fényszórók (mondjuk nappali menetjelző nélkül ennek nem sok értelme van, DRL beépítés után viszont kimondottan hasznos lenne). A legidegesítőbb extra mindenképpen az esőszenzoros ablaktörlő volt: elegáns megoldás, de nem működött normálisan: már a legkisebb szitáló esőnél is őrült csapkodásba kezdett, ekkor az intervallumszabályzóval le lehetett nyugtatni, ez után egész jól működött, de engem nem győzött meg. A napfénytetőt szerettem, különösen azt, hogy még országúti tempónál is lehetett használni, nem tépte le a fejemet a huzat és nem is volt túl hangos.

Összegezve
Minden paramétert figyelembe véve, ez egy nagyon jó autó. Rengeteg a hely benne, hosszabb távon sem kényelmetlen, meggyőző a teljesítménye, mégis keveset fogyaszt és ami nem elhanyagolható: olcsó a fenntartása. Ettől függetlenül a folyamatos nyikorgások, nyöszörgések és vibrációk miatt nem tudtam igazán megszeretni, de aki ezeken túl tud lendülni, annak szerintem mind a mai napig egy jó választás lehet a Ceed.

Hibalista

- BCM (Body Controll Module - egy elektromos vezérlőegység, ami miatt a műszerfal világítása időnként relé kattogások kíséretében villogott, illetve a biztonsági öv műszerfali visszajelzője indokolatlanul felvillant, továbbá nem kulcskihúzáskor nem nyitott ki automatikusan a központi zár).
-
- Jobboldali tükör behajtó motorja (bontottan szerezni szinte lehetetlen, a gyári új ára meg egy vicc).

Ide hordtam szervizbe

KIA Lurdy. Ritka korrekt, lelkiismeretes műhely, felkészült szakemberekkel és korrekt árakkal. Nem az ügyfél lehúzása a profitforrás, csak gyári alkatrészeket építenek be és még csak nem is drágák.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 153000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf IV Következő autója? Golf 7
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2006 (2006)

További ítéletek (225 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)