A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2006-2011)

Ceed 1,6 CRDi EX Limited 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható, dinamikus, kényelmes, masszív... szerethető

Szöveges ítélet

2008.01.19: az alábbi eposz óta ezer km még belekerült a kocsiba. A fogyasztás nagyot javult, a váltó dettó. A motor továbbra is dárszvéderül harapós. Lehet hogy a fényszórókat sűrűbben kéne mossam. Amióta kicsit megvakargattam a kérges koszt rajta, mindjárt jobban látok. Olajcsere mindjárt.
----
Elsősorban többnapos természetjáró túrázások kiindulópontjához, 5 ember lehetőleg teljes túra és egyéb (pl. barlangász-) felszerelésének szállítását tervezem a géppel. Ez többnyire autópályát jelent, de az ilyen túrák rendszerint lakott területen kívül indulnak, tehát az autó le kell tudja küzdeni a nem túl extrém földes-havas-saras-köves-kátyús-stb. útszakaszokat is, alkalmanként 1-2 ezer méter magas hágókban is.

Nemsokára meg is kóstólja ezt a cee´d, de eddig még csak a Balcsiig mentem vele. Amit biztosan tudok már róla: az 1,6 CRDi egy szenzációs kis erőmű! Persze még zabál a kezdeti 13l (nem vicc, kezdetben ezt írta a kompúter átlagfogyasztásnak) már 7 körül jár, de egyre dinamikusabb is. Ezek a Hyundai - Kia mérnökök (egyáltalán, ez saját fejlesztésük?) állati dinamikus méregzsákot csináltak a változó geometriájú feltöltővel (http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_geometry_turbocharger), illetve a közös nyomócsőves elrendezéssel. Remélem a vegyes átlag leszivárog 6l köré, akkor már minden feltétel nélkül boldog leszek a jelenleg produkált kirobbanó dinamikájával.

A másik azonnal szembetűnő tulajdonsága ismét a motorral kapcsolatos... elképesztően nem-dízel hangja van! Persze egy jó hideg éjszaka után kopog ez is egy rövid ideig, de az utastérbe ebből alig jön be valami (igen éles ellentétben pl. egy Skoda / VW 1,9 TDI-vel aminek az alapváltozata egyébként pont ekkora névleges teljesítménnyel bír). Ha pedig felmelegszik, akkor már benzinmotorhoz sem hasonlítható... egyszerűen elhalkul és kész. Mondjuk autópályán, ötösben, 150-ről emelkedőn húzatva felmordul rendesen (és ha jól meg van pakolva -- lásd a fenti kritériumokat -- akkor már a rekeszizmokat sem tolja a lapockákhoz annyira fájdalmasan), de statikus vezetéssel, utazótempó mellett egyszerűen hallhatatlan a motor. Eszempontból olyan mintha egy nagy komp első osztályán utaznék, a kasztnin sejtem hogy valahol valami dolgozik, és ha nagyon figyelek persze hallom, de megdöbbentően halk.

A harmadik finomság a menetstabilitás és a fékek. Túl sok más tapasztalatom ugyan nincs, de ESP nélkül is sokkal nagyobb biztonságban érzem magam pl. a havas csúszós utakon mint az eddigi bármelyik járgány amit vezettem. A kormány és a futóművek épp elég közvetlenek, a felfüggesztés talán már kicsit túl kemény is (bár egy kombi üresen pattogjon is kicsit). Nekem speciel így tetszik ahogy van. Érdekes, hogy a kuplungolást az átlagnál jobban szoknom kellett, az elején sokszor még kettesben is hosszú másodpercekig pörgettem... igaz, hogy ez a tél most nem is segít... hát most már bánom az ESP-t, de úgy túl drága lett volna.

A sok extra mind-mind okés és a várttal ellentétben megbízhatóan teszik is a dolgukat (pl. a hifi és az auto-klíma). A csomagtér is döbbenet nagy... nagyobb mint az autó kivülről, ami szerintem a következő jóság érdeme: az autó jól néz ki. Olyan ezt-aztán-észre-nem-veszed-egy-tömött-parkolóban klasszul fest. Tetszik az eleje, az oldala. A segge nem annyira, a Lehel hűtőm homlokzatán több változatosság van, de most már megbarátkoztam vele. Ippenséggel emiatt hátulról ismerem fel a leghamarább... hmm, érdemes ezt észben tartani ha parkolóba teszem. :)

Az egyetlen kicsit "kóreás" dolog a váltó. Az esetek nagy részében abszolút nem koreai módon precíz, és imádom azt a kis fémes kattanást amivel bepöccen a rövid váltóúton a helyére a kar, de az egyes és hátramenet nem mindig jön össze elsőre. Kicsit máshogy, de néha nagyon kiábrándítóan viselkednek. Az egyesbe olykor egyszerűen nem tudom betenni, olyan mintha valami blokkolná, teszemazt egy erényöv. Nem puhán áll ellen, hanem végletesen, mint egy ötkilós tutó lakat. Kuplungot kinyomva párszor összevissza kell váltani hogy végre beengedjen. Ezt általában akkor teszi velem ha még hideg. 10-15 perc után az egész megszűnik és kis híján VW/BMW érzetet ad a gangolás. Nem mindig ilyen végletes és nem is mindig jön elő. Reménykedem hogy megszűnik, különben Büdösbanya lesz a gép neve.

A másik -- tényleg csúnyán "korea" -- a hátramenet. Ez taknyosan ellenkező fajta, nem érzem hova kéne tenni, nem érzem ha benne van... nem szeretnék profán lenni, de öregemberpornós. Rossz, elrontja a hangulatot, fúj. Az elején sokszor számoltam is fogaskereket... most már rászoktam a többször-hátramenetbe-tenni-biztos-ami-biztos tipikus déjvús rutinra... Gyalázat, épp mivel minden egyébben annyira európai a járgány, hogy annál sok klasszikus eu márka (többnyire fapad kiszerelése) már koreaibb hangulatú. Igyekszem is nem sokat tolatni, ehe.

Egy furcsaság. Kértem bele tolatóradart. Ez csak hátramenetben aktív, és a várt pittyegésen felül kaptam egy "halradar" LCD monitorocskát is a műszerfal fölé. Nabakker, nem mondom hogy egy Jaguar az enteriőr, de szerintem a kategóriájának egyik legelegánsabb változata az alu középkonzollal. Szolidanátlagoselegáns. Erre a tetejére tépőzáraznak nekem egy ilyen taxifétist?? (A tépőzár nem vicc.) Oké, mutatja hogy hány centire van akadály melyik oldalon, de miután egy vékonyabb fát -- amit sikerült pontosan középre vennem -- egyáltalán nem jelzett, inkább továbbra is hátrafordulva tolatok a pittyegéssel támogatva a magabiztosságot. Szuper, akkor nincs szükségem a halradarra. Csakhogy kiderült, hogy pittyegni is ő méltóztat, tehát az elsődleges funkció elvesztése nélkül le sem bonthatom a vérhabba elfele.

Persze ha a hátramenet egyszercsak megjavulna és ugyanolyan libabőrt tudna okozni mint pl. az előremenetek (és az egyes is kinőné az intimzárát), akkor esetleg megígérhetném hogy megbarátkozok a halradarommal is. Érdekes: az LCD panel amúgy is csak kb. 5 cm átlóval rendelkezik, de a kép felső 50 percentjét elfoglalja egy tökéletesen funkciómentes, stilizált matróz vagy "sofőr" fej (sapkája van -- ez olyan historizáló vicceskedés? vagy mi ez?). Annyira bárgyú a mosolya, hogy azon gondolkodom nem japán termék-e. Mosolytól függetlenül -- minek ez oda? Akkor is ha egyébként a kéknek egy igen kellemes árnyalatával vetít.

Legjobb: mindkét piperetükör félrehúzható ajtóval védett. Ha félrehúzod, orcádba fénylik egy piperelámpa. De elég gyengusz fénye van, az ötletre elpazarolt összes idő bűn... minek védeni a tükröt ha az a kocsi élettartamának 95%-ban amúgy is el van takarva a napellenző mögött?

Szpíkingov lámpák. Az első kabinvilágitás lámpája béna ergonómia. Eléggé apró a "mágnesgomb" és nem is áll ki a környezetéből. Nemtom hány won-t spóroltak meg ezzel, de beleférhetett volna egy nagyobb, jobban kitapintható kaccsoló. Legalább a fénye kielégítően erős (ami úgy tűnik ritka a cee´d-ben).

A csomagtér-világítás igazán gyenge, pont olyan erős mint a piperelámpa, de jóval sötétebb és nagyobb teret kéne szétvilágítania. Ám nemcsak a fényereje negatív, de sajna kizárólag a bal oldalra jutott belőle és nem is a legjobb helyre -- ha háromnegyedig pakolom a csomagteret már vaksötét van az eltakart lámpa miatt. Nem értem miért nem lehet a két oldalsó fal legtetejére, PLUSSZ a hátsó ajtóra is tenni egyet (igen, arra, amit felnyitok... egy erősebb fényű izzó pompásan bevilágítaná a csomagteret akkor is ha az tömve van, mint ahogy nekem az esetek 95%-ban így is lesz, mitöbb a kocsi mögötti fél méterre is jutna így némi fény, ami sosam baj ha leejtek ezt-azt éjszaka / garázsban). A piperelámpa team-et azonnal rázavarnám a csomgatérlámpa csoportra, néhány fej le is hullhat.
Oké, valszínleg úgyis mindig lesz nálam egy fejlámpa, de akkor fizetést kérek a Kiától, mert én világítok a kocsi helyett.

A másik lámpás észrevételem hogy a tompított fények szintén kicsit gyengécskének tűnnek. Játszottam a fényszóróállítással, de valahogy egy Mazda3, egy Astra Classic, egy Golf mintha jobban bevilágítanák az előteret. Ezzel még próbálkozom, legrosszabb esetben xenon, de ez veszélyes út, honnan tudjam hol kell leállni a szúnyogölő neon és a kék szélvédőmosófúvóka-LEDek előtt?

Hmm, egyébként az első ködlámpa sem jeleskedik fényerőben, elég picike kis cucc az a nagyítója ellenére is. Hát, tulajdonképpen megkönnyebbültem: mégsem valami gyanús csoda ez a cee´d, a lámpák / világítás a nagy gyengéje. Koreában mindig világos van??

Ezektől függetlenül a cucc megbízható, dinamikus, kényelmes, masszív, és ráadásul még a külső-belső formájára, hangulatára is rá lehet kattanni... egy kocsi, amit lehet szeretni unokáigadósodás nélkül. Csípom is nagyon!

Semmilyen kopogás, recsegés vagy egyéb menetzaj nem jelentkezett eddig.

1000km után megy olajcserére, ami állítólag 20 ezer Ft. magasságában lesz.

A fenntartási költség ítéletem hamvas csók a gázolajárnak, míg a fogyasztási ítélet a "bejáratás" miatt nem 10.

Hibalista

- Még semmi. Ja, ezt ugyan az árlistában nem láttam külön feltüntetve, és lehet hogy amúgy alapvetés, de nem járt a kocsihoz szőnyeg... mia´?!

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1600
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2006 (2006)

További ítéletek (225 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)