Majdnem olyan jó mint egy jó barátnő!
Szöveges ítélet
Már amikor megjelent borzasztóan tetszett, de nem gondoltam volna, hogy az első autóm ilyen lesz. Talán szerencsém volt 2013-ban mert Budaörsön a Gablini-ben vettem. Az előző tulaj egy ügyvéd volt és a Papasnál vette jószágot. A használtautó kereskedő, hát.... rendes szimpatikus és mondjuk elég őszinte is volt, de zsivány is egyben... A tisztességesen hosszú extralista, a garancia, futott km és az állapot nyert meg. Megláttam és megszerettem! Mint a mesében. 74000 és pár száz kilométerrel nyergeltem meg. Nagyon jó vételnek tartom! Szép, kényelmes, van benne elég hely, a gyerek is szereti. Nagyon élhető extra csomaggal van. Ha jól tudom ez "Elektronikus csomag" néven futott anno. Digit klíma, 6 hangszórós Hi-Fi (kormányról is lehet parancsolni neki), USB (ami minden Ceeédben alap volt már akkor), 4 automata ablak!! (van ahol ez drága extra), ülésfűtés, bőr kormány, riasztó, ködlámpa elől, fűtött ablak elől (valójában a lapát alatti részt fűti, de az is jó), motorikusan behajtható tükör, utólag beszerelt tolató radar-kamera kombo amiért hálás vagyok az elődömnek, stb... Csak a tempomatot és az ebbe még nem rendelhető kormányfűtést hiányolom, de nem vagyok telhetetlen (a következőben napfénytető és ülés szellőztetés is lesz ). Az ülései kifejezetten kényelmesek és tágasak, jó oldaltartással. Én 190 centi vagyok és mögöttem elfér egy másik 190 centis ember is (180 cm, 850 km gond nélkül). A futóműve egy hulladék! Itthon. A Német mérnökök (merthogy ott tervezték) a saját pöpec úthálózatukból indultak ki. (mikor az Alpok környékén jártam élmény volt vele autózni). A 115 lovas 1.6-os turbódízel rendkívül jó! Szeretem, csak a 6. fokozatot hiányolom. Mielőtt az autót vettem olvasgattam az itteni véleményeket és határozottan kijelenthetem, hogy az 5 liter körüli fogyasztás marhaság. Szakadékban lefele hátszéllel, de reális körülmények között, dinamikus közlekedéssel (nem visszagangolva gyorsulós)kellemes nyári melegben 5.5-5.7(a klíma csak akkor befolyásolja, ha 37 fokban 140-el tiporsz a Balcsira és 20 fokra van állítva úgy 6.1) télen 6.1-6.3. Átlag terhelés mellett elég jól mennek vele a gyors előzése, de 4 fővel már nem éri meg mert érezhetően kevés hozzá az erő. Alapvetően egy nagyon jó nagyon megbízható autónak tartom. Voltak vele kisebb - nagyobb hibák, de mivel nem tulajdonosa hanem gazdája vagyok az autónak, igyekeztem mindig a legjobb megoldásokat választani. Földrajzi okból a Duna Autóhoz hordom a 3. kerületbe. Hallottam már róluk jót és rosszat is. Nekem jó a tapasztalatom velük és tudom ajánlani őket! Ugye alapvetően jó rossz híre járja a szervizeknek, de mindenkinek van egy tuti szakija. Ismerek én is egy jó szerelőt aki (már így gari után) megcsinál nekem ezt-azt, de azért tudom, hogy van amihez kell a márkaszerviz. Pl a garanciához. TESSÉK RENDESEN HORDANI AZ AUTÓT KÖTELEZŐ SZERVIZRE. Engem sok-sok százezres kiadástól mentett meg a 7 év garancia. A legemlékezetesebb a nagynyomású pumpa sztorija volt. Esett a teljesítmény, majd időnként kisebb rángatások közepette leállt a motor. Ezt egyre gyakrabban produkálta. Bevittem és a gyri itiner szerint kicserélték a nagynyomású csövet. Nem jött be. Legközelebb már vontatva vittek be. Ekkor hagyot eddig 1× cserben. 3 hétig volt bent, MINDENT átnéztek, a végén már a gyáriak nézték a motort neten keresztül mire megszületett az ítélet. Mikor megkérdeztem mennyi lett v.na, ha nincs gari a válasz: 600.000 volt. Kimászva a motortérből... az elődöm által utólag beépíttetett tolatókamera bár nagy álldás sajnos a műszerfal a hitvány munka miatt zörög :( ami rontja az utazási élményt. Pedig kanyarokban elég jól lehet vele csapatni, rendkívül stabil, jól fekszi az utat. Megéri rendes gumikat venni rá. Én Continental Premium Contact 5 (205/55 R16) nyári és TS 850 (195/65 R15) téli gumikat használok és legközelebb is ilyet veszek mert rettentően jók az autó karakterisztikájához. A csomagtartója jól pakolható, variálható. Az ülésekkel is ügyesen lehet játszani, hogy helyet csináljon az ember. Rendkívül jó autó amire, ha odafigyel az ember, vigyáz rá nagyon meghálálja! Csak ajánlani tudom, de meg kell nézni őket alaposan mert az utcán sétálva láttam párat amivel trógerül bánnak. Talán egyetlen komolyhibája a modellnek, hogy mivel nincs belőle sok, nincs is hozzá nagyon alternatíve tartozék forrás. Alkatrész van dögivel, de pl dísztárcs jószerivel nincs (mert a csavarok rögzítik), de ha motorikus mozgtású és motorikusan behajtható tükröd van akkor CSAK gyári, mert utángyártott nincs és bontóban sem találsz.
Hibalista
- Garanciában: - - Bal 1 és jobb 2 ajtókéder gumik - - Bal első stabilizátorpálca - - Ü.anyag tartály rögítőpánt (gyári visszahívás keretében rozsdásodás miatt) - - 12V-os aljzat - - Nagynyomású cső (bár semi baja nem volt mint később kiderült) - - Nagynyomású pumpa - - Garin kívül: - - Jobb első stabilizátorpálca - - Jobbolodali kézifékkötél csere (berohadt) - - bal első szilentek elkoptak (150.000 km) - - kuplungtárcsa csere (150.000 km) - - bordásszíj csere - - jobboldali tükön (béna voltam na!)
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó KIA márkaszerviz.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Moder Zsolt munkafelvevő (illetve elődje, de a nevére már nem emlékszem sajnos)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 84000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Nem volt | Következő autója? | még nem tudom, de esélyes a KIA Hyundai páros |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
