Kia? hááá´ a Ceed!...VOLT
Szöveges ítélet
Két éve, amikor kijött a Ceed, és el kezte az ember megismerni, reklámok, tv, újságok...nagyon megtetszett a megjelenése, főleg az eleje fogott meg, nagyon szépek a lámpái, na szóval úgy egybe van, most hogy már megvan a fara nem az igazi, valamit kezhettek volna vele még anno. Még nem sokat mentem vele, bejáratós, de ilyen rövid használat után is van amit már el tudok mondani róla.
Először is, kényelmes, mögöttem is, 180 cm-er magas magas vagyok, kényelmes lábtér van, tágas, sok helyre lehet pakolni, tetszenek az olyan megoldások, mint például a belső világitás meletti szeműveg tároló rekesz. Az ajtókon a hatalmas zsebek, a műszer fal világítás erőséggének kapcsolója, a vezető és anyós ülés biztonsági őv riasztója,a kétrekeszes könyöktámasz, az abból a hátul ülöknek nyiló üveg, vagy pohár tartó, a 1,5 L es, ásványvizet is megfogja, ami pozítivum, előre sajna csak 0,5 es üveget lehet tenni, és én nagyon "iszákos" ember vagyok. Most a belső dolgokról egy kis negatívumot. A számítógép csalóka, főleg a fogyasztás mérés területén, kiszámolva 4 dl-el többet fogyasztott a verda. A rádió néha-néha kihagy pár másodpercre, és ami nekem a legszokatlanabb, vagy a legjobban zavar, az index kapcsolója idegesítő, nem vezető barát módon van beállítva. Nagyon zavaró az hogy ha nem olyan nagy ívben kanyarodom, akkor kézzel kell visszavennem, vagy lehet hogy túlságosan a fiestához, az előző autóhoz vagyok még szokva. a Váltó kicsit még nehézkesen jár, be kell még kopnia. az igazi erejét még nem érzem, 3000 felé még nem pörgettem. Így használva, megérte megvenni, mondjuk én jóval olcsóbban jutottam hozzá, mivel bemutató autó volt, ott állt a szalonban, 4 hónapja ketyeget rajta a garancia, és ezért, de még így is van 4 és fél év teljeskörű, plusz az a kettő a hajtásláncra. Ha valaki ilyet szeretne venni, ne feketét, nekem sikerült, meg van a bajom is vele, bár ez minden fekete autóra igaz. Majd idővel még leírom a tapasztaltakat.
Eltelt 6000km...és akkor jöjjenek a tapasztalatok:
először a negatívumok
-a váltója nekem nem tetszik, nagyon szárazon jár, néha nem veszi a lükit...olyan darabos, nem az a kellemes, puha kis aranyos.Pedig azt hittem az lesz...
-a rádió néha elhallgat, nem mindenhol veszi a jelet, néha idegesítő tud lenni., de ezt már említettem.
-ha full hangerőn megy a zene berezonál a hátsó szélvédő
-fogyasztás, hát nem igazán járok vele városban, de mégis 7l:S egy olyan 6,5 el már boldog lennék.
és akkor az újabb pozitívumok:
- az ablaktörlő állítás nagyon jól ki van találva, mindig be lehet szabályozni úgy a gyorsaságát ahogy az eső esik, és ez nagyon tetszik.
- rá lehet kötni az audio rendszerre USB-vel az mp3-at, nagyon jó érzés hogy kb. MP3 cd+MP3 lejátszó...150 szám között választhatok kényem kedvem szerint
-még mindig kényelmes, de ergonómiailag lehetne jobb, bátyám oktáviája ergonomiailag észerűbben kitalált, mind a két könyököm el tudom helyezni az oktáviában(ajtó+könyöktámasz) a Ceedben valamelyik oldalra dölnöm kell,ez van...
-ha egyedül ülök benne úgy húz mint egy szélvész, és ami jó annyira azért 5 embert meg csomagokat se lehet megérezni...
folyt. köv. valamikor
38 500 km
Eladtam! 1 éve...
Hogy miért?
Unalmas volt, a használt során be kellett látnom, hogy a média által súgalt pozitív tulajdonságoknak, van pár hátul ütőjük. Elmúlt a varázsa amit egy új autó jelent, és megláttad a hibáit...
Pl. 7 év garancia... na de akkor 15 000 km-enként viheted szervízbe, és ott hagyhatsz 40-60 ezer forint közötti összegeket. Ami nálam évi két szervízet jelentett, azaz 100 000 forintot.
A legnagyobb "átverés" az a motorja... "109 LE" hegyen lefelé hátszéllel.
Az új ceednél már nagyjából valós a 90 LE, de tényleg, lehet padon van 109 LE az 1.4-es motor, de a valóságban nincs, igazából itt a nyomaték hiány ami nagyon nagy gond... kevés ehhez a kasznihoz a 130 NM.
És ami bosszantó volt, hogy tojással a láb alatt 7 liter volt a fogyasztás, kicsit már tempós közlekedés mellett, 8 liter simán... ennyiből egy 1.6-os, sőt van olyan 2.0 benzines motor ami eljár.
És 40 000 km után rá kellett jönnöm hogy kényelem szempontjából először túlértékeltem. A gázpedál nyomása 43 as lábammal hosszú távon komolyan mondom fárasztó volt, valami miatt nem tudtam, úgy tenni, hogy kényelmes legyen.
Nagyon hiányoltam belőle emiatt a tempomatot, igazán bele rakhatták volna annyi pénzért.
Ami meg külön vicc volt, hogy jó párszor eljátszotta velem azt, hogy kb 5. indításra indult el a motor, a kereskedésben gyári hibát mondtak, és hogy nagyon sok Kia Ceed mondelnél van ez a probléma. (tenni mondjuk nem tettek ellene semmit)
Végül az érték csökkenése... nincs semmilyen presztízse a márkának, illetve ez így túlzás. De tény, hogy 2 év alatt 1 milliót bukik rajta az ember ha újonnan veszi. Hasonló értékcsökkenés minden új autónál megvan, de ekkora azért nincs ebben a kategóriában.
Mióta eladtam, tudom, hogy olyan autót kell venni ami pozitív érzelmeket hozz ki az emberből, nem kevered össze ceed tulajdonos ellenére, egy Corollával...ha ránézel, azt érzed hogy igen, ez szép, és nem egy tucat autó, amit össze keversz a már említett corollával, vagy Peugeot 307 el. (szerintem a kettő autóból lopták össze ebbe a dolgokat, csak a corolla az egy Toyota, a Peugeot meg franciásan kényelmes, és praktikus)
Szóval új autót ne. Inkább ellenőrzött forrásból származó használt.
Összességében, nem egy bűn rossz autó, de a vételét csak használtan, és szigorúan csak az 1.6 CRDI erőforrással ajánlom.
Hibalista
- végül is semmi, csak a leírt problémák
Ide hordtam szervizbe
Veszprém, Kia Csomai
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 38 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | nem tudom még |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.8/10) |
