Harapós tolómű... 20k
Szöveges ítélet
Az első nyílt napon rendeltem meg. Tesztvezetés némi ízlelgetés, ajánlatkérés, vacilálás után. Az átvétel kisebb kálvária volt, sokat kellett várni, de mint kiderült, ez általános jelenség, a gyár sem győzi termelni, és az értékesítési láncolat sincs a helyzet magaslatán, reméljük, hogy ez javulni fog.
De megérte kivárni! Az EX felszereltésg számomra fontos extrákat tartalmaz, jó dolog, hogy van ESP, meg digit klíma, meg bőrök, meg első-hátsó könyöklő, de az apróságok teszik élvezetessé, mint az USB, meg az automatikusan sötétető belső tükör... azt hittem, ez amolyan marketing-dolog, de neeeeeem, áldassék a neve a kitalálójának! Sajnos kis hazánkban igen sok a gyatrán beállított fényszóró...
Kívülről van benne pár koppintós vonás, meg nem egy nagyon vad dolog, de tudjuk a nagyon egyedi bizony kétélű fegyver. Olyat még nem halottam senkitől, hogy ronda, nekem kifejezetten esztétikus.
No szóval kénylemes, 184cm vagyok, remekül elférek, nem nyomja a térdem, magam mögött is remek a helykínálat, mind láb-, mind fejtér tekintetében. Az EX része a magasságállítós vezetőülés, és a négy irányba állítható kormány, nagyon jól be lehet lőni a poziciót. Az ajtók szélesre nyílnak, idősödő nagyszülők álma! A sok rakodó-rekesz hasznos, a hűthető kesztyűs elég nagy. Az USB-nek köszönhetően nincs CD-káosz, elég a gigás pendrive. A fejegység rádió része lehetne kicsit finomabb, de jobb médiáról már nem hiányzik a tetje. A gyári hangszórók elég jók, a legalja persze kicsit gyenge, de még nem rabboltam le a csomagteret, ami nekem több, mint elég, akinek nagyobb kell, várja meg az SW-t ősszel... :) (2007.08.12. -egy kolléga már rendelt SW-t) A beltér meglepően igényes, jól átgondolt, minden a helyén, sokan hiányolják a szövetet, nekem ez így parktikus, a két-tónus nem jön be, bár ezzel úgy tűnik, kisebbségben vagyok, mindenesetre nekem egy árnyalatú lett, ami a beige színhez passzol.
A váltót nekem szoknom kellett, de azon túl remekül kapcsolható, és pontos, ahogy a kormány is, tesztekben olvastam, hogy túl könnyű, és kevés a visszajelzés, hát szerintem pont jó, és megrángatva, tudtam mit várhatok. A futómű szintén kategória-éllovasra sikerált, talán csak egy picit lehetne halkabb (leginkább a gördülési zaj sok), bár az is lehet, azért tűnik fel, mert a motor dízel létére nagyon halk, belül alig hallani.
Apropó motor... ügyebár az ismert 255NM 115paci... van benne tartalék, lehet érdeklődni chipellőknél, csak minek? Így is 1.9-eseket aláz, nehezen hiszi az ember, hogy csak 1.6-os... élvezetes az autózás, országút, és pálya rettentő rugalmasságban, és pihentetett ballábbal telik, míg a városban számomra meglepő módon jól megy alacsony fordulaton is... igaz az 1-es rövid, hamar el kell váltani, viszont így könnyen lódítja meg a kasztnit. a fedélzeti comp szerint átvétel óta kerek 6.0l az átlagfogyasztás, sok benne a város (BP dugókkal), meg a 130-140 pálya. Mértem már kúton 5,4-et is.
A legnagyobb hiábja a vészvillogó-kapcsoló... :))))) Rettentő "taknyos" egy gomb, nem érezni mikor kapcsol, de hát ez legyen a legnagyobb baja!
(2007.18.14) Újabb 4000km megtétele után továbbra is elégedett vagyok... a fogyasztás vagy fél literrel csökkent, úgyhogy ez a motor is érik, bár lehet, hogy az időközi Castrol olajcsere is jót tett neki, sokan ellenzik, ártani biztosan nem árt... :) Több napja csak fülelek, kussol az audió, hogy zörög-e valami, olyan sok kritika érte ilyen szempontból az autót. No most vagy mázlim van, vagy mások füle beteg... előző autóimban szivaccsal tömögettem a zaj-gócpontokat, itt ilyenre nincs szükség... egy jobb ajtó-zsebben felejtett műanyag palack egy rövid időre rámhozta ugyan a szívbajt, de lokalizáltam a hangforrást, és azóta csend van... pedig nekem már bontva is voltak a belső műanyagok a biztonsági elektronikák szerelésekor... nem tudom, amit akkor láttam, az alapján nem zöröghet... vagy elkezdett ezen spórolni Zsolna? fenetudja...
2008.02.18. - itt a 20000-es szervíz... a szokott helyre mentem... nyilván nekem már van a kocsi mögött tapasztalat, amivel kiegészíteném a fentieket:
- télen a fogyi cca 3dl-el felmászik, át is írtam az átlagot 6l-re, de sajna mostanában a rengeteg hidegindításos Bp-i rövid út, akár 6,4-et is produkál, noha ezt nem öreguras stílusban követem el, így nem is vagyok elégedetlen... :) Ha a városból kimegyek, 5-5,5 közt mocorog az átlag...
- gyerekhordozó, első, és hátsó ülésen is remekül pakolható, a hátsó könyöklő anyának csúcsszuper ilyenkor... :)
- sokat hajtogatom az üléseket, ha árut viszek, és bírja a strapát a mechanika, ez korábbi autóimnál nem igazán volt jellemző...
- zörgés nekem továbbra sincs, max a dízel hidegben való első néhány percét nevezhetem annak, de ez normális, és más dízelekhez képest még mindíg semmi a beltérben...
- a váltó ha lehet még jobb, picit érni kell neki... hidegben a röki néha duplakuplungos...
Hibalista
- Ellenőrizni kell az első lengéscsillapítókat, mert beleesek a garis szórásba, még nem történt meg, mert nem volt időm, de jelenséget nem produkál... no meg amíg garis, addig kevéssé izgat... (2007.08.14) A lengéscsillapítók végül maradtak, azóta is rendben vannak, már nem a hibás széria volt benne...
-
- Tél, hó, 10cm-s vízben gázolás (nem bírt lefolyni), eredmény, jobb első ABS-szenzor csatlakozója vélhetőleg beázott... garis csere volt, noha amióta a szervíz ránézett semmi baja...
-
- Gyári fényszórók gyengék, én is, mint sokan égőcserével orvosoltuk... azóta már a gyár is mást rak bele, mert az újabbak jobb égővel jönnek...
-
- Kéziféket után kellett állítani... nabumm... :)
Ide hordtam szervizbe
Érd M6 - full korektség, olaj vihető, autónál lehet lenni... Gézu mester rulez... :)
20k szervíz: én vittem az olajat, a többit tőlük vettem (olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, alátét) a pollenszűrő iszonyat dzsuva volt, lehet gyakrabban cserélem, BP szmog rulez... :( De legalább ennyivel kevesebb ment a tüdőmbe...
szóval olaj cca 12e, a többi cca 22e cuzámmen cca 34e, szerintem korrekt... :)
Érdekesség, az üzemanyagszűrő csereperiódusa el van tolva, 30k ciklusra, nem is cseréltem most, amúgy elég drága... :(
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 19650 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift2 1.5GS | Következő autója? | nem két napra tervezem a mostanit, majd meglátjuk... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
