Fázós lábú vaddisznó
Szöveges ítélet
Első dízel autóm, egy japán Nissan Almerából ültem át sok év és több, mint 170.000km után. Elsősorban ehhez tudom hasonlítani.
Céges autó volt. Napról-napra egyre nyilvánvalóbb, hogy az előző sofőr a kenyérpirítójával is jobban bánt, mint ezzel a járművel. Különösen feltűnő a különbség, mikor kipróbáltam egy privát kézben levő darabot. A mostoha használatnak tudom be, hogy a középkonzolon levő tárolórekesz ajtaja letört, és a mechanika is tönkrement, drága javítás lesz, ha egyszer meglesz. A váltókulisszák szintén elég ramaty állapotban vannak, hidegben kifejezetten akadozik a váltó. Nyáron ez nem tűnt fel. Úgy sejtem nem a legfinomabb kezek értek hozzá eddig.
Beltér: A Nissan plüss kárpitjai 240.000km után jobb állapotban vannak, mint a KIA szövetjei 110.000km után. Ezt leszámítva azért vannak jobb minőségű anyagok, de nem vagyok hanyatt esve. A hátsó (előrebillenthető) üléseknek alapból van pár centi mozgása, lötyögése. Nem gond, de furcsa. A Ceed tényleg tele van praktikus ötletekkel, látszik, hogy sokat agyaltak, amikor megtervezték. Az ülés kényelmes, a kezelőszervek is rendben vannak.
Külső: Pofás, nekem tetszik. Szerintem szebb, mint az utód.
Érződik a komolyabb futómű az Almera után, de ezzel a villanyszervóval mégis ügyetlenül mozog az autó, magas a súlypont és kicsit billegős. A mai átlagot viszont még így is bőven hozza.
Télen a hidegben amint 0 fok alá esik a hőmérséklet, azonnal küzdőssé válik az indítás. -8 alatt már kihívás beindítani és bemelegedés után is gyengének érződik a dízel. A fogyasztás is több ilyenkor, kb. 1 literrel.
Egyszer romlott el a gázolajszűrő. Nagyobb terhelésen mindig vészüzemmódba kapcsolt a motor és lassan leállt. Nehezen sikerült eljutni a szervízbe, ahol garanciában cserélték.
4 éves korára rozsdásodik a csomagtartó ajtaja előzetes sérülés nélkül. Szerintem ezt garanciában kéne javítaniuk, de még nem volt időm ezt elintézni.
Alapvetően ez egy jó autó: praktikus, átgondolt, tartósnak tűnik, de szigorúan marad középszerű és izgalommentes. Aki ilyet szeretne a bizonytalan magyar valóságban (ahol semmi sem az aminek látszik), annak ideális, mert a Ceed viszonylag korrekt fickó. Igazi alternatívának tartom a német behozott szürkeimporttal szemben (Golf6-Astra-Focus). Az eddigi tapasztalatok alapján a KIA Lurdy korrektül áll a dolgokhoz, de a garancia sajnos 150.000km-nél le fog járni. Az áraik alapján a garancia után is hozzájuk vinném az autót.
Aki a vezetési élményt keresi... nos az keresse máshol, itt nincs. A dízel tud rugni, ha nincs hideg és jó gázolaj van benne (a magyar kutakon sajnos nagyon ritka jelenség, és ez nem vicc).
Fogyasztás: autópálya 130-150 körül nyáron 5.7-6.2, télen 6.3-6.8 liter (Spurival). Prémium üzemanyaggal tényleg jobban indul és megy.
Külön megjegyezném, hogy a Ceed-nek olyan internetes fóruma van, ahol tényleg érdemi információkhoz lehet jutni, ez egyáltalán nem elhanyagolható dolog manapság.
Extrák: tempomat és ülésfűtés nélkül nem vettem volna meg. A tolatóradar/kamera viszont nem hülyeség.
Hibalista
- Gázolajszűrő. - Tárolórekesz ajtó. - Izzók (elöl-hátul 1-1). - Rozsdásodó csomagtartó ajtó.
Ide hordtam szervizbe
Kia Lurdy: alapvetően elégedett vagyok velük. Gyorsak, pontosak, rugalmasak. Viszont kicsit feszült dolog velük kommunikálni. Ennek ellenére csakis hozzájuk vinném a Ceed-et ezután is.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 108000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Almera | Következő autója? | 601 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
