A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2006-2011)

Ceed 1.6 CRDI SW EX ECS+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez igen!

Szöveges ítélet

110 lóerős dízel kombit kerestem, elsősorban japán gyártótól. Miután kiderült, hogy a japánok manapság ilyet nem nagyon gyártanak, a VW csoportnak meg nincs megfelelő motorja (az ősrégi 1.9 PD TDI-t nem akartam) akkor gyorsan leszűkültek az alternatívák. Maradt a Volvo V50, Focus,és Ceed. Az árak sorrendje is ilyen, és leginkább az utóbbinál találkoztak a vágyaim a pénztárcám adta lehetőségekkel. A Ceedel már megjelenése óta rokonszenveztem, voltam tesztvezetésen, elolvastam mindent a neten, de végig ott motoszkált bennem, hogy mégiscsak egy Kia, nem régóta gyárt jónak nevezhető autókat és sokan semmire se becsülik a márkát. (90-es évek elején még a Pride nevezetű modelljüket így harangozta be az egyik autóslap: "Nevem senki"). A 7 év garancia és mások pozitív - kezdeti - tapasztalatai meggyőztek, hogy talán érdemes belevágni. A versenytársaihoz képest amúgy is kedvező árából még sikerült 10%-ot lefaragni (extrák és kedvezmény formájában), így megszületett a döntés. Előtte egy 2005-ös Corollám, azelőtt Vectra B-m volt, többször vezetek Mazda 3-at, igényeim is voltak bőven így nehéz dolga volt a kocsinak, hogy megfeleljen az elvárásaimnak.

Az autó kényelmében, kidolgozásában, kulturáltságában, felszereltségében maximálisan megüti a konkurencia szintjét, néhol meghaladja azt (pl. USB-s MP3 lejátszás, AUX bemenet a rádión, ablakmosó alacsony szint és hátsó biztonsági övek visszajelzői) Belül nagyon tágas, első és hátsó üléseken és a csomagtartóban is bőven van hely. A motorral és a futóművel szintén nagyon elégedett vagyok. És szép, különösen az ECS csomaghoz tartozó B oszloptól sötétített ablakokkal (30%-os fényáteresztés). A pozitív oldaláról sok helyen lehet olvasni, inkább jöjjön az a néhány negatívum, amit kevesen írnak le:
-marketing osztályon félrefordították az első szélvédő-fűtést, ez igazából csak az ablaktörlőlapátok kiolvasztására való. Erre egyébként szükség is van, mert mélyre húzódik az első ablak, szélvédőfűtéssel képtelenség kiolvasztani, ha odafagynak.
-ablaktörlő rendszeren még dolgozhattak volna egy kicsit. Automata állásban az első lapátok minden indításkor törölnek egyet, idegesítő és veszélyes (benzinkútnál már majdnem sikerült vele fejbevágni az éppen a szélvédőmet mosó kedves utasomat). Extra gyors fokozat nagy felhőszakadásban hiányzik, a hátsó lapát csak szakaszos üzemmódja zavaró, illetve az elsőkkel nem lehet teljesen szárazra törölni 100 km/h felett, mert valamennyi víz visszacsapódik.
-A rádió gyenge vételi képességeit már sokan leírták.
-A motor bizonyos körülmények között rángat, ezt a problémát már fél éve kiküszöbölték, talán nyomhattak volna rá egy frissítést mielőtt átadják, hogy ne tűnjön fel, hogy ez az autó legalább fél évig be volt raktározva. Minden autónak vannak hibái, számomra már csak a megbízhatóság, tartósság, értékvesztés az egyetlen kérdés, de ezek csak évek múlva fognak kiderülni, de a garancia és az assistance pont arra van, hogy megnyugtasson.

Menettulajdonságok
Az autó nagyon stabil, de ha mégis baj van akkor Bosch ABS,EBD,ESP lép közbe. 150-160 km/h lenne az ideális utazótempója, kb. eddig van csönd. Németországban óra szerint 202 volt a csúcs lejtőn lefele, GPS szerint ez megfelelt 191 km/h tényleges tempónak.

A kocsihoz kaptam 4 Hankook 185/65R15 W440 téli gumit felnin, Made in Hungary felirattal. A gumi középszegmensbe tartozik, eddig elégedett vagyok vele, de ezt a méretet annyira nem ajánlom mivel kb. 2 centivel lejebb kerül vele az autó alja, mint a nyári 205/55R16-al. Nem tűnik soknak, de mégis többször súrolta az alját a járda, olyan helyeken ahol nem kellett volna és a nyárival nem is fordult elő. Akkor inkább 195/65R15.

Az előző kocsimmal végig elégedett voltam, de valahogy soha se éreztem azt amit a Kiánál, hogy ez igen, ez az én autóm, büszke vagyok rá.

Hibalista

- motorvezérlő szoftver (régivel érkezett)

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Corolla 1.4 D4D 5a Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2006 (2006)

További ítéletek (225 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)