A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2006-2011)

Ceed 1.6 CRDI EX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez bejött

Szöveges ítélet

Lehet, hogy kicsit merész húzás volt Focus után KIA-t venni, de nekem bejött a cee´d. "Olcsó" koreai autóról lévén szó, titkon be volt kalkulálva a vételbe egy-két minőségi "incidens", de a 7 év gari elég megnyugtatónak hangzott. DE SEMMI. Még 10.000 km jó pesti út után is makulátlan az összeszerelés, nem zörög, csörög, minden a helyén.

A design mindig ízlés kérdése... Kívülről szerintem szép, különösen elölről és hátulról (általában úgyis ilyen sorrendben látják). Tipikus kritika - az embléma után - a belső design, nekem ez is bejött, különösen a fekete-szürke változat. Nem feltétlenül rossz az ajtókon a gyagyi, megrázós, szurkálós, műszálas szövet helyett igényes műanyag. Spórolásnak is reális kompromisszum; mégiscsak jobb kényelmesen ülni elöl-hátul, mint összekuporodva szövetet simogatni az ajtókon.

A műszerek, kütyük teljesen rendben vannak. Az átlagosnál jobb, de korántsem HIFI minőségű a rádió; az USB-t imádom. Az automata klíma nyáron nagyon jó, gyorsan hűt, télen is gyorsan melegít, de sokat javítana a feelingen, ha a 22 fokot nem 25 fokos levegővel akarná előállítani. Életemben először a cee´d-ben találtam normálisan működő automata ablaktörlőt, pedig már volt egy pár ilyen autó a kezemben. A légzsákokat nem próbáltam :-)

Az cee´d legjobb alkatrésze a motor. Különösen a CRDI, szerintem ez az 1.6-os az egyik a legjobb dízel a maga méretében. 1800-as fordulattól 3500-ig húz mint egy mozdony. Ettől persze naggyon megy is a kocsi, különösen előzni jó vele (50-100 között az aszfaltot is felszedi). Négy utassal, tele csomagtartóval is lazán eléri és tartja a 160-at (dombra fel), persze ilyenkor már nyeli a "szörpit", viszont még mindig halk. 160 fölé már nem érdemes vinni, bár megy, ha muszáj. A fogyasztása sem vészes, sportosan vezetve, kihasználva az autó tudását, klímával átlagban 5.5-6.5 között fogyaszt vegyesben, útvonaltól/ sebességtől függően. Kíméletes vezetéssel ebből még lehet faragni. Tapasztalataim alapján nagyon nem mindegy, milyen üzemanyagot kap, a menetteljesítmény egyenesen arányos a tankolt gázolaj minőségével!

A váltó is jól sikerült, pontosan kapcsolható. Az 1. és 2. fokozat áttételének megválasztása lehetne jobb, egyesben gyakorlatilag elpörög a motor, a nyomatékot igazán csak 40-től felfelé érezni. A futómű jó minőségű úton komoly sebességet enged kanyarban, precízen irányítható, de a rossz minőségű utakat nem szereti - a kontroll azért itt is megvan. A kormányzás nagyon könnyű, kényelmes, ezért picit pontatlan, ugyanakkor direkt. Parkolásnál nem csak a kormány jó, maga az autó is igen fordulékony, a fodulókörét kisautók is megirigyelhetik. Tökéletes városban.

Szóval nekem bejött a "mag", és az eladási számok alapján a KIA-nak is. A cee´d-del sikerült megcsinálniuk az ideális kompakt AUTÓt, ami kényelmesen elvisz A-ból B-be minden(ki)t. A design-nak vagy a sportosságnak nem esett áldozatául a PRAKTIKUM, ami valahol mégis csak a lényege egy AUTÓnak: hatalmas a beltér, pont jó méretű a csomagtartó, és nagyon jó a vezetési élmény.

Amivel aztán végképp odaüt a KIA a konkurrenseknek az az ár-érték arány... csillogó-villogó design elemek, márkaplecsnik és extrák helyett normális motorral felszerelt, praktikus autót kaphatunk. Kizárólag jó motorokkal árulják, a felszereltségi listát is belőtték a "nem gáz", "jó", "tök jó" és a "full" szintekre, így más márkákkal ellentétben nem kell ezresekért pl. hátsó középső fejtámlát vagy csomagtérhálót_rendelni_ egy 4 _milliós_ autóhoz. Az árazás mellesleg meglehetősen baráti: azonos teljesítmény és felszereltség mellett, konkurenstől függően 0,3-1 millióval olcsóbb a KIA. Kérdés, hogy a 7 év garancia mellett érdmes-e szervízről beszélni; mindenesetre a 10-20%-os árelőny a szervízeknél is megmarad. Sőt, 1-2 okos tervezési ötlet (pl. a lökhárító és a nyúlványok közötti "crashbox") miatt baleset esetén még kisebb lehet a javítási költség! Ráadásul a kis márka úgy tűnik, mintha jobban megbecsülné a vevőit...

Hibalista

- Első lengéscsillapítókat ebben a szériában visszahívták, azóta az újabb gyártásban már javították.
-
- Turbó levegő vezető csöve lerázódott a jó magyar utakon, ettől nem kapott elég levegőt. visszatették.
-

Ide hordtam szervizbe

Autó Don - eddig mindent korrektül megcsináltak

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Focus 1.6 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2006 (2006)

További ítéletek (225 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)