Ez bejött
Szöveges ítélet
Lehet, hogy kicsit merész húzás volt Focus után KIA-t venni, de nekem bejött a cee´d. "Olcsó" koreai autóról lévén szó, titkon be volt kalkulálva a vételbe egy-két minőségi "incidens", de a 7 év gari elég megnyugtatónak hangzott. DE SEMMI. Még 10.000 km jó pesti út után is makulátlan az összeszerelés, nem zörög, csörög, minden a helyén.
A design mindig ízlés kérdése... Kívülről szerintem szép, különösen elölről és hátulról (általában úgyis ilyen sorrendben látják). Tipikus kritika - az embléma után - a belső design, nekem ez is bejött, különösen a fekete-szürke változat. Nem feltétlenül rossz az ajtókon a gyagyi, megrázós, szurkálós, műszálas szövet helyett igényes műanyag. Spórolásnak is reális kompromisszum; mégiscsak jobb kényelmesen ülni elöl-hátul, mint összekuporodva szövetet simogatni az ajtókon.
A műszerek, kütyük teljesen rendben vannak. Az átlagosnál jobb, de korántsem HIFI minőségű a rádió; az USB-t imádom. Az automata klíma nyáron nagyon jó, gyorsan hűt, télen is gyorsan melegít, de sokat javítana a feelingen, ha a 22 fokot nem 25 fokos levegővel akarná előállítani. Életemben először a cee´d-ben találtam normálisan működő automata ablaktörlőt, pedig már volt egy pár ilyen autó a kezemben. A légzsákokat nem próbáltam :-)
Az cee´d legjobb alkatrésze a motor. Különösen a CRDI, szerintem ez az 1.6-os az egyik a legjobb dízel a maga méretében. 1800-as fordulattól 3500-ig húz mint egy mozdony. Ettől persze naggyon megy is a kocsi, különösen előzni jó vele (50-100 között az aszfaltot is felszedi). Négy utassal, tele csomagtartóval is lazán eléri és tartja a 160-at (dombra fel), persze ilyenkor már nyeli a "szörpit", viszont még mindig halk. 160 fölé már nem érdemes vinni, bár megy, ha muszáj. A fogyasztása sem vészes, sportosan vezetve, kihasználva az autó tudását, klímával átlagban 5.5-6.5 között fogyaszt vegyesben, útvonaltól/ sebességtől függően. Kíméletes vezetéssel ebből még lehet faragni. Tapasztalataim alapján nagyon nem mindegy, milyen üzemanyagot kap, a menetteljesítmény egyenesen arányos a tankolt gázolaj minőségével!
A váltó is jól sikerült, pontosan kapcsolható. Az 1. és 2. fokozat áttételének megválasztása lehetne jobb, egyesben gyakorlatilag elpörög a motor, a nyomatékot igazán csak 40-től felfelé érezni. A futómű jó minőségű úton komoly sebességet enged kanyarban, precízen irányítható, de a rossz minőségű utakat nem szereti - a kontroll azért itt is megvan. A kormányzás nagyon könnyű, kényelmes, ezért picit pontatlan, ugyanakkor direkt. Parkolásnál nem csak a kormány jó, maga az autó is igen fordulékony, a fodulókörét kisautók is megirigyelhetik. Tökéletes városban.
Szóval nekem bejött a "mag", és az eladási számok alapján a KIA-nak is. A cee´d-del sikerült megcsinálniuk az ideális kompakt AUTÓt, ami kényelmesen elvisz A-ból B-be minden(ki)t. A design-nak vagy a sportosságnak nem esett áldozatául a PRAKTIKUM, ami valahol mégis csak a lényege egy AUTÓnak: hatalmas a beltér, pont jó méretű a csomagtartó, és nagyon jó a vezetési élmény.
Amivel aztán végképp odaüt a KIA a konkurrenseknek az az ár-érték arány... csillogó-villogó design elemek, márkaplecsnik és extrák helyett normális motorral felszerelt, praktikus autót kaphatunk. Kizárólag jó motorokkal árulják, a felszereltségi listát is belőtték a "nem gáz", "jó", "tök jó" és a "full" szintekre, így más márkákkal ellentétben nem kell ezresekért pl. hátsó középső fejtámlát vagy csomagtérhálót_rendelni_ egy 4 _milliós_ autóhoz. Az árazás mellesleg meglehetősen baráti: azonos teljesítmény és felszereltség mellett, konkurenstől függően 0,3-1 millióval olcsóbb a KIA. Kérdés, hogy a 7 év garancia mellett érdmes-e szervízről beszélni; mindenesetre a 10-20%-os árelőny a szervízeknél is megmarad. Sőt, 1-2 okos tervezési ötlet (pl. a lökhárító és a nyúlványok közötti "crashbox") miatt baleset esetén még kisebb lehet a javítási költség! Ráadásul a kis márka úgy tűnik, mintha jobban megbecsülné a vevőit...
Hibalista
- Első lengéscsillapítókat ebben a szériában visszahívták, azóta az újabb gyártásban már javították.
-
- Turbó levegő vezető csöve lerázódott a jó magyar utakon, ettől nem kapott elég levegőt. visszatették.
-
Ide hordtam szervizbe
Autó Don - eddig mindent korrektül megcsináltak
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus 1.6 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
