Erre volt szükségünk
Szöveges ítélet
Hosszas gondolkodás után döntöttük el a feleségemmel ,hogy egyáltalán új autót vegyünk. A Cee´d -nek akkor jött a reklámja és felkerült egy kis videó a netre is a masináról, rögtön megtetszett. Tesztvezetésen kipróbáltunk benzinest és dízelt is. A benzinest csak kiváncsiságból próbáltam ki, de megmondom őszintén azt vettünk volna, ha nem mennénk ennyit. Az autó nagyon jól hangszigetelt, csak a gumisurlódó hang , ami behallatszik menet közben, mint valami reklámfilmben. Egyszerűen imádom. A kezelőszervek nem "taknyosak", mindennek határozottan érezhető, hogy hol a helye, mikor működik rendesen. szélvédők-tükrök fütöttek - 1 perc alatt megy le a pára. az 1,6 os dízel 115 pacival meg 255 Nm- rel nagyon baró. A váltó egyszerűen isteni!! vajpuha siklás a kívánt fokozatba, majd halk kattanás jelzi, hogy helyben vagyunk, és ne buzeráljuk tovább a kuplungot..1-es kicsit rövid és kb 5km/h-nál lehet csak visszakapcsolni ebbe a fokozatba, addig marad a 2-es. A 2 és 3 fokozat nagyon sportos. 4 -esben és 5 -ben is húz, mint a barom -már elnézést. Volt 1,8 TD focusunk. 2000-nél 100-al ment. Köztudott, hogy a focusnak nagyon hosszú az 5 -ik fokozata. Na ez a fránya 1,6-os KIA forog 2050 -et kb. max 2100 -at. Bejáratosan 5,7 lityi volt a fogyasztása, ebből 680km-t városban ment.Az ülés nagyon kényelmes bár az ülésmagasság állítást kifelejtettük belőle. Nagyon tágas elöl hátul. 183 cm magas vagyok és úgy beugrok magam mögé, mint a sicc.. Asszony mondja hátul azért annyira nem kényelmes , mint elöl, egy kicsit rázós a francia után..Nekem nagyon tetszik a biztonsági öv figyelmeztető- illetve az index hangja. Tudom apróság, de Megane-ban szétszálltak az idegeim, ha nem kötöttem be magam azon-nyomban, hogy elindultam. könyöklőt még veszünk bele. A vezethetősége kíváló, nagyon feszes a futóműve, de szerintem ennyi nyomatékhoz ez kell is, kanyarokban fékezve befelé is stabil. Játszottam vele egy kicsit, messze jobb, mint a megane vagy a focus volt. A kormány max 1 és 1/3 -ad fordulatra körbe is ér. És az ember nagyon érzi az aszfalt-kocsi kapcsolatot, ez jó. Az oszlopok viszont nem annyira. Bár a tükrök isteniek, kétszer is körbenézek, egy manőver előtt. Ez amúgy sem árt, de itt valóban meg kell győzödni arról, hogy nincs még valaki körülöttünk. Egy baj van az autóban, az pedig a siemens féle MP3 lejátszó. Néha error, néha megy, néha mute -olom ,majd újraindításkor nem akar megszólalni és léptetni kell a zenét, hogy megszólaljon, szóval valami nem kerek, ezt megnézetem. legfeljebb kicserélik. Ígérem folytatom , ahogy telnek a kilométerek, hiszen még csak egy hete van nálunk a verda. Ha summázni akarnám a dolgot így az első ezervalahányszáz km után, akkor : megnyugodtam. Jót vettünk anyukám, megtartjuk.
1700 km en állunk, elkezdett zörögni a kormányban vmi rugó, ami a duda alatt van, illetve a jobb oldalon elölröl jön néha vmi apró zörej. MP3 már baró. Fogyasztás azóta csökkent 5,6 literre. Iszonyat könnyű takarítani :)
Hibalista
- MP 3 lejátszó
-
Ide hordtam szervizbe
AUTODON kft. Gyorsan végeztek az 1000 -es szervízzel, még megyek vissza hozzájuk, mert az MP3 kezd bosszantani.
olajszűrő -kb 3200 ft
olaj (magam vettem)- 12000 ft (6lityi)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1300 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | megane | Következő autója? | hmm |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
