Életem első tökéletes autója
Szöveges ítélet
Éppen egy szinte új Corollával jártam, amit sose sikerült igazán megszeretnem, amikor kijött a Ceed és nagyon hamar felkeltette az érdeklődésemet. Először úgy tekintettem rá, mint egy jól sikerült Corolla másolatra, úgy gondoltam nem érdemes miatta cserélnem, illetve a Kia neve nagyon ismeretlen volt. Aztán amikor megjelent a kombi változat, annak már igazi egyénisége volt és kifejezetten tetszett a hátulja. Utána még egy évet vártam a vásárlással, így 2008 szeptemberében rendeltem meg az autót készletről, addigra teljes körűvé változott 7 év garanciával.
Hogy mik voltak a szempontjaim a vásárlásnál? Egy 1,6-os dízel, jól felszerelt, tágas, alsó közép-kategóriás kombit szerettem volna, ami megbízható és mindennel együtt nem kerül többe 5 millió forintnál. Akkoriban a japánoknak nem volt kedvük sem alsó-középkategóriás kombit, sem 1,6-os dízelt gyártani, így sajnálatomra a Mazda/Toyota/Honda trió rögtön elvérzett. VW csoport éppen egy ötödik éve futó modellekket árult, és az 1.6 Cr TDI még nem létezett, így Octavia, Golf kombi gyorsan lekerült a listáról. Franciákban nem volt bizodalmam, a Ford Focus pedig drágább és kisebb volt, így végül csak az maradt a kérdés, hogy veszek Kiát, vagy marad még egy darabig a Corolla.
Egy szép szombati napon elmentem a Pappas Autóhoz, kitűztem magam elé, hogy milyen feltételekkel vagyok hajlandó megállapodni. Kemény tárgyalás volt, de végül megrendeltem. Aztán hétfőn csődbe ment a Lehmann Brothers, kitört a válság stb., hétről hétre rosszabb lett a közhangulat pont arra gondoltam, hogy most már nem merném megvenni, de ha már beleugrottam, akkor mindegy. Persze a CHF hitellel én is szívtam rendesen, dehát ez nem az autó hibája, meg is fogadtam, hogy soha többé nem veszek autót hitelre, kivéve persze a valós kényszerhelyzeteket.
Az autóról: a motorja egyszerűen fantasztikus, sokkal erősebb, dinamikusabb, mint amit előtte megszoktam. Normális, dinamikus közlekedéshez bármikor elegendő, állítólag 130 lóerőket is mértek az amúgy 115 le névleges teljesítményű széria motorokon. Fogyasztása csak 10-15%-al lett több, mint a Corolla, de ez normális hiszen egy jóval nagyobb autóról beszélünk. Az autó egy kategóriaugrással ért fel: elöl, hátul és a csomagtartóban is rengeteg tér lett. Tempomat, sötétített hátsó, hidrofób első üvegek, USB-s rádió, multilink hátsó futómű, ESP, sokkal jobb ülések, nem az a ócska műanyag üléshuzat, huzatmentes erőteljes klíma. Az autó síelések során is nagyon jól remekelt, egyrészt négy felnőttet elvitt kényelmesen mintegy 1000 liter csomaggal (tetőbox), másrészt 12%-os kezeletlen havas, vagy 18%-os kezelt havas utakon is felment hólánc nélkül (nehéz dízelmotor előnyei...).
Két zavaró dolgot hagy mondjak: az ablaktörlő automata állásban indításkor mindig törölt egyet. Egyszer így egy benzinkútnál majdnem fejen csapta a szélvédőt tisztító utast egy gyújtás visszaadás, majd később összekarcolta a szélvédőt, pedig igyekeztem kikapcsolni ha nem esett az eső. Koreaiak szerint ez annyira rendben van, hogy még a jelenlegi Hyundai I40-ben is így működik... A másik meg az első szélvédő fűtés, ami csak a legalsó részt fűti, így az ablaktörlő lapátok kiolvasztására szolgál, a szélvédőt semmilyen körülmények között nem tudja pára vagy jégmentesíteni!
Használtautóként csak ajánlani tudom, érvényes garanciával tuti vétel, ceedclub.hu-n rengeteg jó tanácsot, segítséget kaphat az ember.
Az autó végig azt nyújtotta számomra, amit elvártam tőle. Időközben persze az igények változnak, a technika fejlődik, azért adtam el végül, mivel automata váltós kocsit szerettünk volna a feleségemmel.
Hibalista
- hátsó pótféklámpa, kézifék újraszabályozás 11 e km után később többször kellett állítgatni, hátsó ajtó rozsdásodott+ ugyanitt gyári hibás teleszkópok, vezetőoldali biztonsági öv kirojtosodott, stabilizátor pálca, motor alacsony fordulaton rángatott amikor átvettem az autót, mivel nem a legfrissebb szoftver volt rajta. Mind garanciában orvosolva.
Ide hordtam szervizbe
Kia Óbuda - elég drágák, de profi, jól felszerelt műhely, modern karosszériajavító résszel, meg ehhez lakom közel :). Garanciális és biztosítós javításhoz ideális.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Kia Lurdy - nagyon kedvező árú kis családias műhely.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Toyota Corolla 1.4 D4D Sol | Következő autója? | Golf 7 Variant |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
