Egyszóval tökéletes!
Szöveges ítélet
Hosszas autókeresgélés után javasolták, menjek el a Kiához. Akkor még csak a Rio volt. Amikor eljutottam a szalonba, már volt Cee´d! Ami kritériumok voltak: ne legyen kicsi, jól felszerelt, sportos, de ugyanakkor nem komolytalan autó és természetesen ne 10 millióba kerüljön. A Cee´d számomra ezt tudta. Akkor még csak LX base, LX és EX volt 1,4 benzinesbe. Mivel mindenképp extrásat akartam így az EX lett a nyerő. Miért 1,4 benzin? Azt mondták, hogy az 1,6 hoz képest nem lehet észrevenni különbséget. Dieselt meg nem akartam venni.
Pár hónap várakozás után megkaptam. Jobb volt mint gondoltam, ugyanis EX-et akkor még nem tudtam megnézni személyesen. Minden kézreesik, kényelmes és pontosan úgy működik ahogyan kell. Írtak itt valamit a holttérről - számomra ez idegen, mert eleve dobozos autókhoz vagyok szokva, tehát a két oldaltükör, ami szerencsére nagy bőven elég. Pár apró érdekességre felfigyeltem. Kint állt a tűző napon de a kormány nem volt forró! A másik, hogy nem véletlenül nincs úgymond bejáratás. Az autó 1000Km majd 2500 után teljesen megváltozott menetdinamikailag. 5000Km után már nem változott. Vélhetően a számítógép vezérlésében van ez a "folytás" beállítva.
Számomra nem zavaró a kárpit hiánya, könnyebb a takarítása. Az italtartóba pontosan passzol a dobozos sör :) (természetesen nem vezetés közben iszok). Jók a kis rekeszek hátul a csomagtartóban. Sok apró dolog kényelmesen elfér. A csomagtérhálónak sokszor vettem hasznát.
Javarészt városban és rossz minőségű utakon vagyok kénytelen használni. A futómű jól bírja. Az A6-os audi már sodródik a kanyarban én nem. Pedig olyan tempónál nem sok kocsival merném megreckírozni azt a kanyart. A fogyasztás kicsit sok az átlaghoz képest. Kb. 8,5L/100Km igaz folyamatos klíma használat mellett és nem egy óvatos vezetési stílussal. Mértem már 6,9-et is klíma nélkül óvatosan haladva kanyargós, dombos úton.
Eddig akinek mutattam, annak tetszett. Nincs is kifogásolható dolog rajta. Azért egy dolog zavaró lenne, nyekereg a kormány, ha a hathangszórós mp3 nem szólna mindig. Egy ideje már nem érzékelem ezt a zavaró zajt.
Összegezve:
Kényelmes, jól személyreszabható ülés és kormánypozíció. Tágas mindenhol, jól pakolható. Praktikusak a rekeszek és a tárolórészek. Kellemes vezetni hosszútávon is, rugalmasan lehet vele közlekedni.
Örülök, hogy megtaláltam azt az autót, amire büszke vagyok és ráadásul nincs sok belőle (még) az utakon!
Az utóbbi időben kevesebbet járok vele, mert kaptam egy céges autót. Ford Fiesta - feel the difference! Én érzem a különbséget, csak nem épp úgy ahogy a fordosok kitalálták. Tény hogy nem egy kategória a két autó.
Hibalista
- Még semmi és remélem nem is fog!
Ide hordtam szervizbe
Kia Mátra - Gyors és minden rendben volt. A rendszámtábla matricát átcserélték a sajátjukra, igaz ahonnan vettem közben megszünt.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
