A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2006-2011)

Ceed 1.4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy szerethető autó

Szöveges ítélet

Az autó a 3 millió-1 Ft-os változat, a klima nagyon hiányzik nyáron, de nagyon jó áron (-25%) vettem egy ismerős helyről (az előző tulaj beszámítatta egy klimásba...). Az autót amúgy nagyon megszerettem. Olvastam a más itéletekben, hogy a 109 le 6200 fordulaton nagyon magasan van, de inkább a 6500 leszabályzás van nagyon alacsonyan, egyébként nem is értem a Focus lazán leforogta a 7000-t pedig 5000-nél érezhetően vissza esett az ereje, 5500 fölött pedig egy döglött lajhár vehemensebb volt nála gyárilag. (Aztán csináltam hozzá egy átalakított ram air-es szívórendszert, meg kapott egy csiptuningot, és az ős lajhár 6500-ig nem is nagyon jelentkezett egyébként ha lóerőt akarsz és nem csak hangot a szívórendszert tuningold és felejtsd el a kipufogót, 121 Le-t adott le 6100-nél és 156 Nm 4300-nél)
A Ceednél is a Focusnál már bevált kurát végeztem el, (a kötelezőre mindig vissza rakon az eredetit :)) először csak a szívó rendszert csináltam meg (saját számolás alapján:)), aztán vittem fékpados tuningra, csip nélkül 118 Le 6500-nál és 141 Nm 5400-nál jött le a főtengelyről, aztán a leszabályzás 7500-ra való eltolásával és némi állitgatás után !132! Le 7350-nél és a 144 Nm 5200-nál lett a végeredmény. (a változó szelepvezérlés miatt nem kell veztengelyt cserélni vagy elfokoltatni a fordulatszám nyeréshez :)) Elvileg már ugye egy régebbi 2 literes motor erejével gazdálkodika gép, de 5000 alatt csak annyit tud mint bármely másik 1.4-es. A gyorsulása a rossz talajfogás, és a 97-nél elfogyó 2-es miatt 10,5 másodperc körül van 100 km/h-ig. A végsebessége a kiloméertóra szerint 217 km/h, a GPS szerint 208 km/h. A Focusnak 100 km/h-ig 9,5 másodperc elég volt, a vége pedig,(igaz, hogy csak a kilométeróra szerintit tudom), de 225 km/h volt. Modjuk a Ceed 1263 kg-t nyom a Focus meg csak 1127 kg-t. A fogyasztás, abszolút láb függő, 6 litertől 13-ig minden tud lenni, a 13 egy hegyi túra átlaga, autópályán szabályosan kb. 8 liter, belsősáv söprögetősen (nem tisztelik egyáltalán ezt az autót) 10-11 liter körül nyel. A futóműve a Focushoz képest kemény, de nem sokkal stabilabb, rossz úton néha kicsit pattogós (ezt nem bántottam), de a súlyelosztása sokkal-sokkal jobb, és ha egyszer egy szerpentire téved, hihetetlen gyors tud lenni (Seat Leon Cupra, sőt új TT is elmaradt már :)). A fékek elegendőek, kicsit melegszenek, de 1.4 autóhoz képest világajnokok. A száguldozás legnagyobb ellenfele a váltó, a Fordé sokkal gyorsabban kapcsolható, de monjuk egy Opel vagy Fiat váltóhoz képest elég barátságos. A kormányzás épp hogy elég informatív, a Focusban többet éreztem az útból, de annál ha túl gyorsan akartam (kellett) tekernem a kormányt akkor felkeményedett, pontosabban késett a rásegítés, a Ceednél ilyet nem tapsztaltam. Az utastér 4 személynek még elég, de a csomagtartó csak 4 férfi csomagjait tudja befogadni (a barátnőm képes egyedűl a kalaptartóig megtölteni.) Az ülések kényelmesek és hosszú távon sokkal jobbak mint a Focus ülései, az oldartartásuk lehetne jobb, de átlagos használatra megfelenek. A kasztniban nagyon tetszik, hogy nincs bunker érzésem benne, de azért ott van bennem a tudat a sok lufiról meg csillagról, meg főleg arról, hogy még ESP nélkül is nagyon szófogadó a jószág. Utazáshoz kicsit hangos mert rövidek az áttételek, meg a gyári magnó nem szól túl szépen (az enyémben még pendrive dugó sincs :(), meg nem túl jó benne a vétel, de nekem elég.
Ha végre becsülni is fogják a márkát, akkor egyenlőre nem tudok jobb közép kategóriást, illetve ha a Kia is elkezdené turboval vagy kompresszorral felfujatni a motorjait, akkor még preztizs nélkül is a közép kategória királya lenne.
Így kell bele egy leszabályzást kiiktató csiptuning meg némi szívtelenség hogy a 110 pacit ki is lehessen autózni...
Jó gép, mindenkinek ajánlom, pontosaban mindenki akit egyszer egy körre elvittem azonnal kiváncsi lett, hogy miféle furcsa Corollában ülnek.

Hibalista

- Eddig semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Focus 1.6 Következő autója? ?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2006 (2006)

További ítéletek (225 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)