Eddig szeretjük, folyamatosan bizonyít!
Szöveges ítélet
Kb 1 hónapos nézelődés, rostálás után akadt fenn a ceed. Több márkát megpróbáltam. Skoda Roomster 1.4 Dual-al (Benzin-gázos) kezdtem, mivel előző autóm is benzin-gázos volt, eredetileg egy ilyen cserén gondolkodtam. Jól vezethető, kényelmes volt, még hátul is, nagy csomagtartóval. A menetteljesítményen és az áron bukott el. Vagyis előzéskor 3.-ban a szemét kellett kinyomni, hogy menjen. Amikor meg minden „extrát” hozzászámoltak kijött valami brutális összeg. Folytattam Fiat Linea 1.4 benzines tesztjével. Formája nagyon tetszett, de a gyorsulás az nem. A 1.4 Tjet lett volna a következő alany, az biztos jobban ment volna, de akkor még a gáz berakás meg a tortúra…Még megpróbáltam a Skoda Octavia Tour Dual 1.4 (B-G), de hasonlóan lomha volt, mint a Roomster, és még hátul kényelmetlen is. Ekkor olvasgattam a „Népítéletet” és fennakadt a szemem a Kia Ceed-en, milyen jó kis pontszámokkal rendelkezik. Gondoltam ezt nekem is látni kell, ki kell próbálni. Irány Pécs (KIA). Először ott is a benzines érdekelt, gondolván a gázosításra. Próba után kiszállva tetszett, bár nem volt nekem annyira meggyőző a dinamikája (lehet, hogy nem szerencsés helyen próbáltam, sok emelkedőnél). A főnök ajánlotta próbáljam meg már egyszer a 1.6 CRDi-t. Én kicsit mindig idegenkedtem a dieseltől, de egye fene mondom, megpróbáljuk.
Hát mikor próba után kiszálltam, mondtam: NEKEM ILYEN KELL!!!
Elkezdtem számolgatni és lemondtam a gázosításról is abban a pillanatban.
Utána találtam rá az autómra a pécsi Pappasauto-nál, egy évesen és 29000 km-el. Egy 1.6 CRDi LX-re. Így anyagilag talán kicsit jobban jártam. Mindkét pécsi KIA kereskedő egyébként nagyon rendes volt és készséges, 10-es pontszámot adnék, ha értékelni kéne.
Mivel kevés kilométert raktam még bele a Ceedembe, ezért egyelőre csak azt a pár tapasztalatomat osztanám meg, ami eddig összejött.
Néhány kevésbé szubjektív dolog:
Eddig egyik úgynevezett típushibának látszó dolgot sem tapasztaltam, amiket több helyen is olvastam és féltem is tőlük. Mint pl. rádió lefagyás. futómű kopogás. Bár a rádió érzékenysége lehetne jobb is, de láttam már ennél rosszabbat is és szól, még az mp3-akat is egész jól játssza. Eddig nem volt vele hiba. A futómű nem kopog, stabil, pedig 30000 km-t elkerültük és a szervízkönyv szerint nem volt cserélve semmi. Ha ezután hamarosan előjön, én a rossz utakra fognám rá, persze ez nem vigasztal, de sajna a magyarországi utak minősége kritikán aluli. Azt már viszont észrevettem, hogy az alacsonyabb fordulatszám tartományban nem húz annyira, olyankor kicsit gondolkodik, de 1900-2000 f/min-től megtáltosodik.
Fogyasztással meg vagyok elégedve: 5,5 l/100 km, klímával, vegyes útszakaszokon, nem öreges stílusban vezetve.
A következő szubjektívnek is nevezhető dolgok, attól is függnek, hogy ki miből ül át egy ilyen Ceed-be. Nekem, mint említettem, azonnal megtetszett a menetdinamikája a próbaút során. Ha lenyomom a pedált, "nagyon durva” ahogy megy. Jó nagy belül, még ha kívülről ez nem is látszik, nem kell löködni az anyósülésen senki lábát váltáskor. Hátul is kényelmes, nagy a lábtér. Egész normális a csomagtartó. (Még annak ellenére is, hogy előtte kombi autóm volt). A formája meg nagyon jó (szubjektív), nekem bejött. A felszereltség jó, nekem még az ülésmagasság állítás hiányozna, de megszokható.
Ahogy szaporodnak a további tapasztalatok, majd folytatom.
****************************
2008.10.17
Belesuttyant 2000 km! :)
Eddig nagyon jól teljesít, a fogyasztás beállt 5,6 l/100 km-re. Ebben inkább rövid utak vannak, néha egy két 100 km-es. A klímát nem nagyon veszi észre, vagyis nem érezni, hogy gyengébb lenne, ugyanúgy lehet vele előzni mintha nem menne a klíma. Még fogyasztásban sem lehet jelentős a különbség, mert azt sem vettem észre. Nagyon dinamikusan lehet vele autózni, előzéskor nincs szuttyogás. Többen meglepődtek már, hogy kirúgja magát, ha lenyomom a jobb szélsőt :). Talán csak két negatívumot tudok említeni:
- Az ülésmagasság állítás hiányát nem tudtam megszokni, nekem kicsit alacsonynak tűnik. Majd keresek valami megoldást erre.
- A hátsó oszlopok és a magas far miatt nehezebb kilátni hátrafelé tolatáskor, persze egy kis rutinnal ez már orvosolható.
Folyt. Köv.
****************************
2009.03.24
Megtörtén az második szervíz KIA Uno Kaposvár.
Motorolaj: AGIP Extra HTS 5W-40, Olajszűrő, Pollenszűrő, Légszűrő, Szélvédő mosó folyadék, Hibakód-olvasás.
Ajtózár átállítás 20km/h (Grátisz)
Összesen: 47255 Ft
Kedvezmény:5% ANYAGBÓL, 35% MUNKADÍJBÓL.
Gyors, korrekt kiszolgálás!!
Eddig semmi hiba, kicsit kemény a futómű, de ez fogható a vacak útminőségre is. Téli viszonylatban, rövid távokon az átlagfogyasztásmérő 6,2/100 km fogyasztást mutat. Ha meglódulok hosszabb útra, akkor elmegy 5,8-al. Nagyon szeretjük továbbra is, öröm vele autózni.
Hibalista
- Semmi, a költség és megbízhatóság majd ez után derül ki.
- Maximálisan megbízható, télen is egy kulcsfordítás és már ketyeg is!
Ide hordtam szervizbe
KIA Uno Kaposvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 29000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Marea 1.6 16V Weekend | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
