Eddig mindenkit lenyűgözött körülöttem és "olcsó" is
Szöveges ítélet
Eddig mindenkit lenyűgözött körülöttem, függetlenül attól, hogy 10 millás BMW avagy Astra illetve Passat tulaj volt-e. Tömören a véleményem egy pontosan három millával többe kerülő Toyota Verso-ból 45000km után átülve ami 2.2-es turbódízel volt:
- A Ceed SW szép, sokkal szebb és trendibb, korszerűbb megjelenésű mint a toyota Corolla Verso
- Az összeszerelés kidolgozottsága nemigen, illetve csak itt-ott és alig marad el Toyota Versójétól, de számos tekintetben meg felül is múlja a Toyota kidolgozottságát (pl. első kartámasz tárolóval,, bőrrel, pont mint egy top Passatban, míg a Versoban egy torz kis karocska hajtható le, a Versoban 6,5 milláért egy fekete mini kijelzőn kell mechanikus gombbal váltogatni a fogyasztási adtok, óra, hómérséklet, megtett út stb között a sebességmérő mellett, míg a Kia Ceed-ben egy hatalmas szép sárga kijelző van a középkonzolom telis-tele az adatokkal és extrákkal, a Ceed-en a hátsó ajtó elektromos zárral működik, a Versón mechanikussal)
- A Ceed kormányának műanyag burkolata botrányosan szar anyag vagy szerelés, meret folyamatosan nyekereg, recseg-ropog, tiszta ciki...szervízbe viszem ezzel.
- szerintem nagy sebességnél 140 felett és nagyon rossz úton az úthibák igen keményen, sportosan feljönnek, talán nem tapad úgy mint egy Toyota Verso, bár eddig bármilyen kanyart bevetten bármennyivel gond nélkül, pedig a Ceedemben nincs ESP...
- A Kia Ceed fékhatása még a Corolla Versójét is meghaladja, az pedig már valami...
- a Ceed SW krományszervó is felettéb hatékony, könnyedén lehet kormányozni, talán túl könnyen is? Majd frissítek később.
- A raktérben bámulatos rejtett rakodórendszer rejlik és az ajtó is extrém magasra tud felnyílni
- A Ceedben is 2 perc kérdése az egész hátsó üléssor vízszintesbe fektetése, de meg kell hagyni, hogy a Verso hátsó ülése egy nagyon bonyolult szerkezet a Ceed SW-hez képest, ami igaz, hogy egyetle lépésben mozgatja az ülörészt és a háttámlát is, de ott meg a biztonsági övek és a kalaptartó résszel bajlódsz többet, szóval ez legyen 1:1
- A Ceed SW sportos és inkább vagyány, míg a Verso családias küllemű
- a Kia Ceed SW 1.6 benzines motorja nagyon finoman, csendesen és egyenletesen pörög, húz ahogy csak egy 122 lóerős nem dízel húzhat, az egész vezetési élmény kultúrált és könnyed
- 100km/h-ig illetve városban a Ceed jobb, kellemesebb mint a Toyota Verso dízel, pályán azért a 2.2-es Toyota dízel sokkal jobban húz..., nagy sebességnél mindkettő jól fekszik az úton, de az 1.6-os benzines Ceed 140-nél már 4000-et pörög, 160-nál 5000-et...190-nél 6000-et...abszolút kellene bele a hatodik fokozat, nem lenne olyan zajos sem 130-tól.
Konkrét negatívumot ami ezen az áron viszonylagosan felsorolandó az, hogy az én alap LX szériámban a tükör nem elektromos és nem rakták bele a megszokott első olvasólámpát (!) , de erre a válasz értelemszerű, ez három millió forinttal olcsóbb, mint a Verso és ha a 300 ezerrel többe kerülő EX Limktedet választam abban már ezek és még egyeben is benne vannak,de én inkább minél "olcsóbban" akartam tuti és szép kocsit, de ez rajtad áll mit veszel bele. Ugyan ez igaz az ESP menetstabilizátor rendszerre, a versómban benne van, az LX Ceed SW-mben nincs, de ha fél millával többért az EX-et veszem akkor abban benne van ez is és még több extra is. Őszintén szólva, a lent leírt elektromos gyengeségek és hibák után nem is szeretném ha egy KIA ESP elektronika kontrollálná a kerekeimet 180-nál! TANÁCS: HA 140 FELETTI VEZETŐ VAGY AKKOR RAGASZKODJ A DÍZEL 1.6-OS CEEDHEZ, HOGY NE 5-6000-es forfulaton kerregj és szakadj meg előzéskor, HA EZ ALATT HALADSZ AKKOR NAGYON KELLEMES AZ 1.6-OS BENZINES! A gyári 122 lóerő gyakorlatilag inkább 100 lóerő, mivel meglásd nem fogod 5500-6000-en pörgetni a gépet, pedig csak ott adja le a gyári adatot! A kocsi szuper, tuti, de az 1.6-os benzines csak nőknek vagy városi/vidéki autósoknak akik nem használják 140 felett!
Hibalista
- Eddig csak a lenti apróságok, de biztos lesz más is mert még a 6,5millás Toyotámon is volt három garós dolog...
-
- 1. már a szalonból hazafelé észrevettem, hogy a biztonságiöv bekötöttségét ellenörző lámpának a hátsó üléssorra vonatkozó része össze-vissza villog függetlenül attól, hogy ül-e hátul valaki vagy sem... :-) Majd visszaviszem garóban a Kia Szabóhoz és itt frissítek az eredményről.
-
- 2. egyszer történt meg, ma esős időben ment az ablaktörlő és a párátlanítóállásban a légkondi amikor váratlanul megálláskor a műszerfal világítás elkezdett villogni, ki-be kapcsolni, vele együtt a vezető biztonságiőv visszajelzője is villogott, ez tartott kb. 10 másodpercig majd minden rendbe jött...talán a légkondi legelő bekapcsolása okozhatta avagy az ablaktörlő relé és a megálláskori fékezéskor valami? teljes rejtély. Majd megyek a szervízbe.
-
- 3. a bal hátsó ajtó teljes kinyitáskor és visszazáráskor egy hangosat kattan, mintha ropogna a könyököd... :-) a jobb hátsó kevésbé csinálja ezt...szerviz.
-
- 4. a bal első ajtó azt hiszem szokatlaun beengedhet vizet magába, mivel mosatás utáni napon másnap száraz időben amikor le-majd ismét felhúztam az ablakot az igencsak vizenen tért vissza....Toyotánál ilyet nem tapasztaltam
Ide hordtam szervizbe
Kia Szabó, Bp.
Eddig csak két tapasztalat, negatív:
1. Saját Motorola kihangosítom beszerelése: 20 000 -ért, Kia sajátját "csak" 10 000 -ért
2. Öntapadós gyári oldalvédő lécek felragasztása húsz perc alatt bruttó 7000 forintért
Sok jót ez nem vetít előre szervíz árak tekintetében, de ez azt hiszem elég általános probléma, hogy a márkaszervizek itthon valamiért csak Ausztria díjakkal tudnak megélni...igaz a Kia Szabóról eddig csak jót olvastam a weben, ők a legelső és hűséges Kia szalon itthon.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 950 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Toyota Corolla Verso 2.2 turbódízel | Következő autója? | Kia Sportage vagy ha lesz rá pazarolni való pénzem akkor Sportage vagy az álom Nissan Pathfinder... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
