A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2006-2011)

Ceed 1.6 EX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Cid, aki nem lajhár...

Szöveges ítélet

Hát, jól átböngésztem az írásokat, mielőtt döntöttünk volna. Nagyon tetszett nekünk az autó, az is sokat számított, hogy a sorstársak döntően dícsérik. Azt is láttam, hogy többségben dízelt vettek, benzinesben csak az 1.4-ről olvastam kommentárt. Mi is gondolkodtunk dízelen, de végül benzines lett.
Ma vettük át, csak az első szubjektív élményeket tudom mondani. Félek ismétlés lesz, a térérzet, az ülések, a hangszigetelés, a pontos váltó, a pazar futómű, stb...
Már most bele vagyunk szerelmesedve, azért a későbbi kiegészítésekben igyekszem majd objektív maradni...:)

Első kiegészítés:
Már 300 km-nél járunk, főleg Bp, klímával. A fogyasztása szerintem jó (óvatosan hajtva 7.6), a 800-as Matizka ugyanitt, ugyanilyen tempónál, klíma nélkül 6-ot kért...
Nagyon élvezzük a futóművet, lehet, hogy az összehasonlítás miatt, de a Thököly úton végiggurulni...:) Szinte hihetetlen, hogy alig érezni valamit belőle.
140-nél semmi, ismétlem: semmi zaj nincs az autóban. Se motor, se gumi, semmi. Nem tudom, hogy amit mások írtak a menetzajról, az valami dízel sajátosság-e vagy a mi fülünkkel van baj, de olyan, mint egy süketszoba.
A vezetőülést elsőre sikerült jól beállítani. Mindketten magasak vagyunk (én 190, nejem 180) szóval alapból hátratoljuk az üléseket. Ez az első autó, ahol vissza kellett húznom, mert nem bírtam teljesen kinyomni a kuplungot!!! Ezzel együtt, simán be tudok ülni magam mögé, nem kell hozzá jógagyakorlat. Hogy még mellé hogyan raktak bele egy ilyen nagy csomagteret is, azt végképp nem értem.
A kormányt is jól be lehet állítani, még a legmagasabbra emelt ülésnél sem kell a lábaimat összehajtani beszálláskor, mint a legtöbb konkurensnél!
Szorgalmasan bújom a kategóriatársak adatait és mindenhol azt látom, hogy ha van közel ekkora utastér, akkor nincs ekkora csomagtér...
Azt is látom, hogy ilyen felszereltségű autót ennyiért sehol nem adnak! Lehet, hogy más márkáknak nagyobb a presztízse, szerintem ennek is lesz nemsokára, mert ha a Kia más modelljei eddig nem is vívták ki, ez ki fogja.
Szóval egyre jobban szeretjük, de továbbra is elfogulatlan maradok.

7800 km-nél megvan az első hiba: egyik pillanatról a másikra elhallgatott a rádió. Se kép, se hang, cd-t nem adja ki, kész.
Telefon a szervizbe, másnap be, 15 perc alatt kész.
Azt mondják augusztus óta ez a 4-ik ilyen esetük, szétcsúszik a csatlakozó a műszerfal mögött. Az egyik lábát kicsit meggörbítik és kész. Semmilyen más problémát még nem tapasztaltak ezzel a modellel, ami jó..:)
Szerintem ez nem vész, nálam teljesen belefér, pláne, hogy a szerviz azonnal - műsoron kívül - fogadott.

Ceed Rulez!!

Update 18000 km-nél:
Elcsodálkoztam, hogy egy egész év alatt "csak" 15000 km-t mentünk, pedig van benne vidék is, mondjuk főleg Bp, de volt benne két Szlovén út is. Többnek tűnt.

Amit nem nagyon értünk (bár nem zavar igazán), hogy amikor leveszem a gyújtást, a rádió még szól kb 10 másodpercig, és csak azután kapcsol ki. De nem mindig. Van, hogy azonnal kikapcsol. Mostanában a biztonság kedvéért megvárom, amíg tényleg kikapcsol. Alant van, hogy miért:

Szlovéniában ért az első érdekes tapasztalat. Indultunk volna már haza a tengerparti kisvárosból, amikor a hotel parkolójában a szokott módon, kulcsról kinyitottam az autót. Kinyílt, és elkezdett ütemesen dudálni, meg bekapcsolta a vészvillogót. Nem tudtam mire vélni a dolgot, de ahogy beültem, mindjárt kiderült, hogy van még valamennyi szufla az akksiban, de már nem fordítja meg a motort. Lemerült.
El sem tudom képzelni mi történhetett.
Lámpát nem lehet rajta hagyni, de meg is néztem, ki volt kapcsolva. Semmi sem maradt bekapcsolva, de ki is kapcsol mindent. 3 napot állt magában a szálloda parkolójában, azalatt vmi történt vele.
Nekünk meg indulni kellett volna, időre hazaérni, stb.
Nosza, telefon elő, KIA Assistance felhív Bp-en (vonalas szám), nagyon udvariasak, segítőkészek, azonnal intézkedtek.
Kb egy óra múlva megjelent a parkolóban egy szerelő (aki csak szlovénül és olaszul tudott, mi meg mehettünk a német-angol párosítással :)), megnézte, hümmögött egy sort, magyarázott egy sort, amiből egy szót sem értettünk, majd bebikázta az autót. A szálloda portásának tolmácsolásával végül megértettük, hogy valami leszívta az akksit, csak a csomagtér megvilágító lámpára tud gyanakodni, nézessük meg a kapcsolóját a zárnál. Eddig nem nézettem meg, mert szerintem nincs semmi baja. Mint ahogy azóta is állt már többet is 3 napnál, még sincs soha semmi baja.
Szóval egy rejtélyt ő is előadott már de legalább tudjuk, hogy az Assistance tényleg megbízható és hálásak vagyunk nekik, amiért olyan gyorsan kihúztak a pácból. Haza is értünk időben és nem került semmibe.

Azóta annyi történt, hogy a jobb első keréktől hallok vmi morgást. Lehet, hogy csak a gumi, de lehet, hogy a kerékcsapágy. Az se lenne nagy csoda ezeken az utakon (Bp-Thököly út, stb.). Mindenesetre, ha hangosodik, majd megtudom. De lehet, hogy megmutatom a szervizben, amúgy is garanciális.

Az autó egy csoda, mindketten nagyon szeretjük. Kényelmes, biztonságos, tágas, gyors.
A fogyasztása a számítógép szerint 7.1 Bp-en. Igaz, hogy a klímát nem használjuk mindig, csak ha nagyon melegünk van, és gyorsulási versenyekre sem nevezünk be.
Ha kicsit sportosabban hajtom, akkor felmegy 7.5/7.6-ra, még az is OK.
Szóval kitartunk mellette és vigyorgunk!!!:)

Téligumira való átállásnál kiderült, hogy felszedtünk egy csavart a gumiba. Az dörmögött, azóta nem hallani, tehát a csapágynak semmi baja...:)

Update 26000 km-nél.
Egy jó és egy nem annyira jó tapasztalat:

A jó az, hogy most már másodszor tapasztalhattam meg a karosszéria érdekes tulajdonságát: egyáltalán nem érezni benne az oldalszelet. A viharos erejû, szaggatottan fújó/lökdösô szelet sem! Elôször akkor tûnt fel, amikor január elején Olaszországból jöttünk haza Szlovénián át és a Juliai Alpokon átkelve az autópályán téptünk, nem értettük, hogy a többi autós miért óvatoskodik annyira. Aztán megálltunk tankolni pont a hegytetôn és amikor kiszálltam, a szél majdnem levert a lábamról. Utána figyeltem, de nem dobálta az autót.
Másodszor meg itthon a múltkor a 7-es autópályán szaladtunk le Fehérvárra és siettünk. Csak akik késôbb jöttek utánunk, mesélték, hogy milyen vihar volt és baleset meg minden és mi ôrültek vagyunk, hogy így tépünk el mellettük ilyen idôben... Nem mondtam nekik, hogy fel sem tûnt a vihar.
Egyértelmûen az autó javára írom a dolgot.
Ami viszont nem annyira jó (bármennyire szeretjük az autót, ez is hozzátartozik az elfogulatlansághoz) az az, hogy a benzinmûszernek vmi baja van. Nem gyullad ki a kis lámpa, amikor fogytán a benzin és a még megtehetô távolságot mutató mûszer is frankón megáll 104 km-nél. Mókás volt nézni, amikor épp kifogyott a benzin... Direkt kiváncsi voltam, hogy hibás, vagy vmi csoda van folyamatban, gondoltam, menjünk, aztán kiderül. Kiderült.
Nem baj, nemsoká itt a 30-as kötelezô, majd mondom a fiúknak. Kiváncsi vagyok mi lesz, addig meg nézem a km számlálót is.

Sose legyen több baja!

Hibalista

- rádió csatlakozója

Ide hordtam szervizbe

Duna Autóház - eddig kitűnő

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 19000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Matiz Következő autója? Még nem tudom
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2006 (2006)

További ítéletek (225 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)