Babaauto
Szöveges ítélet
Elegedett vagyok az autoval, ujra ilyent vennek.
Az utokornak a reszletek:
Kia ceed sw 2007-bol, nem sokkal a kombi megjelenese utan. Anno felszereltsege LG base plus (az alap utani masodik csomag), azaz, ESP es kodfenyszorok nelkuli valtozat.
1.6 CRDI (euro 4), compass blue (kekes szurkes)
Hibak:
Kozel 100ezer nagyreszt autopalyas km alatt nem volt sok problema vele, azaz nagy hibat nem mutatott.
Kellemetlensegek:
A csomagtarto tul ivelt, igy nagy dolgokat nehez pakolni. Ha telerakjak, utoljara vmi 'turheto' dolgot kell hagyni, pl. satorponyva. A csomagtarto felfele nyilik, nem annyira hatra. Igy nem ved az esotol, nem lehet hosszu tetoboxot feltenni. Ennyit szerintem nem er meg, hogy kozelebb lehet allni a falhoz es hogy talan jobb a legellenallas.
A hatsoajto dugattyuk mar ujonnan is gyengek voltak, de az importor egy ido utan kihatralt a garanciabol a sok csere miatt, igy en lemaradtam a rola. 12 evesen mar nem nyomja fel kicsit sem az ajtot, csak tartja. A sarkok teljesen felemelve is veszelyesek.
Oldalt nincsenek diszlecek, sajna meg is huztak a hatso ajtot egy aruhaz parkoloban.
A muszerfal zorog. Meg ujkoraban megnyomta egy etetoszek, akkor kezdett zorogni, de 12 evesen mar tobbfele fordulatszamon tobbfelol rezonal.
A hatso fekek feleslegesen kisebbek, telepakolva a nagyobb fekutra figyelni kell. Megkockaztatom, hogy nagyobb hatso tarcsakkal, jobb lenne a fekhatas.
A hasa alacsony, vigyazni kell vele.
A lekerekitett muszerfalra nem lehet semmit pakolni, a narancs hatterszin egy divatbarom talalmanya lehet.
Az A oszlop eleg sokat kitakar, szokni kellett.
Pozitivumok:
Jol megy, nyomatekos, telepakolva is jol birja az emelkedoket, konnyu vele elozni autopalyan is.
Sokat hasznaltuk kempingezni, a telepakolt auton a hatso fekpofak fogytak el 80ekm korul, az elsok meg ma is tartanak.
Ki lehet venni a bal hatso ulest kulon is, valamint a hatso nagy padlorekeszt is, igy ugyesen pakolva egy 300 literes box-al tobb havi kempingezes motyojat (ugy mint huto, rezso, uszudeszkak, kempingaztalok, szekek) is elnyeli. Ennek ellere azt gondolom egy kombi ne legyen igy lekerekitve, inkabb nagy, jol pakolhato helyet adjon.
3 gyerekules befert, de csak mert mas tipusuak voltak, igy a karfak nem utottek egymast.
Fogyasztasa atlagosan 5.7 l/100km korul alakult, sokat autopalyazva 130 km/h korul. Egy-egy hosszabb orszagutas kirandulasnal megy le 5 ala.
Ettol fuggetlenul a dizelt nem bantam meg, a fenntartas nem volt dragabb, es a fogyasztas nemcsak kedvezobb, de elonyos, ha ejszakai palyazasnal ritkan kell tankolni.
Olajat nem eszi (ellentetben a korabbi Astrammal) sosem kellett even belul utantolteni.
Nem rozsdasodik kivul. A hatso ablakkeret egyik heggesztesen latszik csak nemi kezdodo folt. A teli felnik rozsdasodnak egyedul.
Update: 13 evehez kozeledve alul jo par helyen rozsdasodik mar, lasd lengokar csere. A bal hatso feket meg is kellett tisztitanom, a ritka hasznalat es a rozsda miatt egyszer-egyszer beallt.
Update2: Hatso tarcsak es betetek csereje a beallt bal hatso fekhenger miatt.
Kortortenet:
Meghuztam a ket hatso veget (kapubejaro), kopott az jobb elso muanyag elem (levendulabokor a bealloban). A bal hatso ajto alaposan ossze van karcolva (hipermarket parkolo). Itt-ott parkolos utesnyomokat is kapott szegeny. Nem fenyeztettem ujra, a kovetkezo tulaj majd latja es eldonti.
A hasa ketszer is leert, egyszer kempingben vmi sziklat fogtunk, egyszer Bpen padkara felhajtaskor akadt fel, alvazvedo spray-vel kezeltem.
A jobb tukorboritast kellett potolnom egy Bpi parkolasi kaland utan.
Meg relativ uj volt, mikor a megtort ablakmoso cso szivargott a csatlakozasnal, rovidebbre vagtam es meghuztam, azota jo.
Az egyetlen komolyabb ugyunk az volt, amikor a testkabelen ment el a kontakt. Jo 2 hetig vibralt a fenyszoro es bolondozott a radio. Hamarabb kellett volna megkerdeznem, a Lurdy szervizben egybol segitettek.
12 ev utan a CD olvaso neha rendetlenkedik, valoszinu koszos.
Kopo-fogyo cserek:
Olaj es szurok evente (a keves km miatt). Fekolajat is csereltek 6 evesen.
Uzemanyagszuro eleinte evente majd az importor ajanlasanak megfeleloen km alapjan.
Az elso akku 8 evig boven birta, a testkabel hibaka miatt valoszinuleg feleslegesen koran csereltem. Igy gyarit vettem ujra, bar 42eFtert kicsit dragalltam, de remelem jo lesz sokaig.
Szelvedot kellett cserelni kavics miatt mar cirka 3 evesen, ill. egy kavicsnyom a mostanin is van javitva.
Stabilizator palcat kellett cserelni 9 ill. 11 evesen (par ezer Ft).
Elso egoket kellett egyszer-egyszer cserelnem, es az egyik index egot.
Ezenkivul ablaktorlo lapatokat kellett cserelni es gumikat 8 ev utan. (Michelin energy, csak az oregedes nem a kopas miatt)
Garanciaban az uzemanyagtartaly pantja lett cserelve, szoval a 7 ev gari jocskan megeri a gyartonak is.
Generator ekszijat csereltek 11 evesen.
Elso lengokarokat kellett a rozsda miatt cserelni 12 evesen.
Szervizek:
Vaci uti szalon es szerviz tett bele zarat, azota megszuntek.
Kia Lurdy Szerviz *****
Segitokeszek, pontosak, nem akarnak gyozkodni extrakkal, es Pesten valoszinu ok a legolcsobbak.
Az eves kotelezo szervizek 30-40-50 eFt korul voltak a 7 ev gari alatt. A 7 ev gari lejarta utan is hozzajuk jarok, most ujra olcsobb, ennyit meger a hozzaertesuk.
Hibalista
- Semmi komoly.
Ide hordtam szervizbe
1097 BudapestKönyves Kálmán Krt. 18-20.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Timar Motors Ujpest
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 104000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra 1.6 kombi | Következő autója? | Ceed SW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
