Ázsiai tornádó
Szöveges ítélet
Igyekszek érdemlegeset írni, a személyeskedést elkerülni, de bizony nem lesz egyszerű :). 1000 km-t tettem még bele, tehát hosszútávú tapasztalataim még nincsenek, de elvárásaim már igen. Ami csupán az, hogy maradjon mindig ilyen :).
Külső-belső:
A külső megjelenésről nem írnék, mindenki döntse el magában, hogy tetszik-e, nekem bejön - letisztult, sallangmentes forma, na jó, nem egy új Bravo, de akkor is szép, főleg elölről. De ez szubjektív.
A belső tér kialakítása nagyon tetszik, hatalmas a tér, a hátsó lábtér talán nagyobb, mint az előző Mégane Limousine-omban, de minimum ugyanakkora. A műszerfal nagyon ergonomikus, a műszerek kezelése egyszerű, nem sokat kell lapozni a használtai utasítást. Az üléspozíció nekem nagyon jónak tűnik, nem fájdult meg semmim 500 km utazás során se, sőt, fáradtan se száltam ki. Tág határok között állítható minden, ami fontos, ami külön tetszik, hogy a tükrök hatalmasak, az egész világot lehet látni bennük.
Műszerek:
Az automata klíma megfelelően működik, jobban, mint a Rönóban, jól tartja a beállított hőfokot és mindig azt teszi, amit kell. A hifi gyári létére egész szépen szól, de ebben nagy szerepe lehet az EX felszereltség csipogóinak (6 hangszóró). Viszont a rádió vételi minősége elégy gyatra, ez egy negatívum.
Az esőérzékelő is tökéletesen végzi a dolgát, valahogy a franciák ezt se tudták rendesen megcsinálni :).
Motor:
Nagyon nyomatékos, nagy erőtartalékokkal. Még nyers a motor, mégis félig benyomott gázzal is tol rendesen. 1800-1900 fordulat környékén indul meg igazán, onnantúl húz mint egy mozdony, három embert plusz csomagokat is alig érzett meg a legutóbbi úton (Pécs környéki emelkedőkön is szépen gyorsult, pedig még bejáratás alatt volt). Úgy vettem észre, autópályán a 160-at szereti igazán, ott 3400-at pörög a motor, tovább érzésem szerint felesleges is húzatni. Bírna szerintem még 200-at is, de még nem próbáltam, de minek is egyáltalán?
Futómű:
Az előző autóm Renault Mégane Limó volt, ahhoz képest tudok nyilatkozni. Akinek volt/van francia autója, az tudja, hogy egy futómű annál szinte csak jobb lehet, szóval jelen pillanatban csak szuperlatívuszokban tudok írni a Cee´d-ről. Ragyogóan veszi a kanyarokat, jó az egyenesfutása, nem imbolyog, nem dobálózik, nem sodródik egy kanyarban már 20 km/h-nál. Szóval imádom.
Fogyasztás:
Ez egy kicsit nem tetszik. Először minden jónak tűnt, nemrég 3 emberrel + csomagokkal megjártam Pécset és környékét, nem egészen 500 km-t mentem, autópályán 130-160 közötti tempóval a végén 5,9 l-t írt ki a computer. Ebben egy kis Budapest is volt. Ez még jó érték, de mostanában képtelen vagyok 6,5-7 liter alá szorítani a fogyasztást. Pedig nagyon kíméletesen bánok vele, épp csak csiklandozom a gázpedált. Budapesti, átlagos városi forgalomban 8-9 liter között eszik, ami ekkora dízelhez képest mindenképpen sok!!!!
Lehetséges, hogy ez egyéni probléma, hamarosan megnézetem szervízben, hogy ez normális-e.
Aki egy megbízható, mindennapi használatra szánt autót keres, jó megjelenéssel, 10 pontos motorral, fantasztikus felszereltséggel, jó áron, az legalább próbálja ki a Kia Cee´d-et. Utána, ha még mindig fanyalog, fogjon egy papírt és írja le az ellenérveket. Gyanítom, hogy nem sok fog állni azon a papíron :).
Hibalista
- Hátul a fenéklemez zörög, valószínűleg a vonóhorgot nem túl jól rakták föl. Nincs semmi baja, csak nagyobb úthibákon kopog, a lemez hozzáverődik a horog vasához.
Ide hordtam szervizbe
Autodon, Dagály utca
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1100 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mégane Limousine | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
