Álruhás Dacia 1310 TLX
Szöveges ítélet
A hibalista önmagáért beszél. Ajánlom mindenki szíves figyelmébe a kia ceed klub oldalát, ahol leírják, hogy a sok-sok hibát hogyan javítsd otthon. Otthon! A 7 év garancia mire vonatkozik? Kopó-forgó alkatrészre nem. Na én ilyen alapon el lettem hajtva. Átrozsdásodás serült elemre nem vonatkozik. Hogy mi sérült elem? Elég egy komolyabb rányitás, egy tüskés bokor és máris az.
A legnagyobb csalódást a beltér okozta. Semmivel nem volt csöndesebb, mint korábbi autóim. A sok zörgés, nyekerés és nyikorgás öreg autós volt, ennyi pénzért (4,4 M) nem erre vágytam.
Az 1,4 benzin motor akkor is gyenge, ha winkler szerint csak pörgetni kell és jobb, mint az 1,6. Elindulásnál haldoklik, az 1,6 nem. Klímával is haldoklik. 3 emberrel is haldoklik. Ellenben eszik, ami városi 8,5 litert jelent (klímával).
Értéktartása nem létezik. Aki majd eladja, tapasztalja.
Egy dárgább autó valójában nem drágádd, mint ez. Hogy mire gondolok: lehet venni 5ezer forintos gyári beszállítói kinyomócsapágyat és lehet drágábbat, de tartósat. Na ez az autó az 5ezer forintos kategóriából van összerakva, de nem annyiba került. Szépen néz ki, de megismerve inkább daewoot (chevy a francokat) vagy daciát vettem volna, abban nincs ilyen jellegű átverés. A ceed semmivel se jobb ezeknél a márkáknál, még akkor sem, ha puha a műszerfala.
Jót is írjak:
- sok légzsák (minden oszlopon volt)
- tágas beltér
- jól dolgozó váltó (kivéve a hátramenet)
- manapság egyszerűnek számító motor (jól jön ez még, ezekből nem lesz veterán autó)
- mindenféle elektronikai vacak benne volt
- a behajtható tükör hasznos
- maga az ülés kényelmes, de a fejem legalsó üléshelyzetben is közel volt a tetőhöz
Természetesen a leírt negatívumokat papírokkal (pl. hibabejelentő lapok), fényképekkel (pl. egy kiszerelt váltó története, műszerfalon 110-es tempónál felvillanó hibjelzések), ki nem dobott alkatrészekkel igazolni tudom. Nem vagyok hitelrontó.
Hibalista
- kinyomócsapágy csörgött (csak a váltót kellett levenni a javításához) - csak egyszer állt meg, rendes volt, még a sínek előtt megtette 2 méterrel - műszerfal világítása - klíma félgőzre váltott 2 év után - váltó a hátramenetet "nem mindig javasolta", valamit ki kellett volna benne cserélni, de már nem foglalkoztam vele - rozsdásodó bal első sárvédő, csomagtér ajtó - kopogó futómű (stab.pálca, ami csere után 10 ezer km-t bírt kopogás nélkül) - önmagát bezáró (engem kizáró) központi zár - rádió gyenge vétele - fél év után kiszakadt a váltószoknya - szinte az összes műanyag beltéri elemből letört egy-egy patent/rögzítő fül (persze, a tél a hibás) - nem fűtő első szélvédő (márkaszerviz szerint simán nem ér semmit, nem elromlott) - recsegő kormány - ropogó fűtésrendszer csövezés - lecsukhatalan csomagtérajtó (a szigetelő gumi nem engedte ki a levegőt, vicc) - a csomagtér ajtaját nem tartották meg a teleszkópok - gyári akku 2 év után meghalt (kicsit alul volt méretezve, de így mégis olcsóbb a gyártás) -
Ide hordtam szervizbe
autóvárosegyes hibákat nem voltak hajlandóak felvenni, állításuk szerint az importőr tiltólistára tette, garanciába nem számolnák elalkatrészt nem cseréltek, csak állításokat végeztek
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
kert vége sufni baráti alaponne gondolja senki, hogy magán szerelők nem értenek hozzá, a márkaszervizes
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Accent | Következő autója? | Audi hívő (is) lettem, soha többé ócskavas |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
