Aaazta.... micsoda autó!
Szöveges ítélet
Aaaazta…, micsoda autó!
1 hét után…
Hosszú-hosszú keresgélés és kutatás után döntöttem el , hogy KIA-t vásároljak! És miért? Mindjárt elmesélem. Irtó nehéz volt dönteni. Nem tudom, hogy mások, hogy vannak vele, de szerintem egy átlag vásárló kb. 3-4 hónapig kutat és próbálja a legjobb autót kiválasztani. Nálam először Toyota Yaris, majd Honda Jazz, s végül az új Suzuki jöhetett még szóba…De minden kocsinak meg van az előnye, hátránya. Az egyik túl kicsi, a másik túl nagy, vagy túl drága, sokat eszik, rossz kondició, kevés a kedvezmény… és még számtalan zavaró tényező. Mindenki a Toyota-ra akart rábeszélni, mert a világ legjobb autóját ők gyártyák. A Honda Jazz meg mindenféle tesztek győztese, de a Suzuki meg a legolcsóbb és nem túl rossz vétel az sem…Nos, hogyan, s mi alapján válasszak? Mit mond a internet? Mit mond a szomszéd?
Az árak annyira egyformák, hogy legalább 10 féle új autó között választhatsz azonos áron…!
Tehát a KIA sokáig szóba sem került, mivel először túl nagynak tünt…és számomra ismeretlen márka volt.
Amíg egy nap - amikor már teljesen feladtam -, elolvastam Csikós Zsolt cikkét „A fuldokló villanásnyi zsenialitása” (Totalcar) , amelyben bámulatosan leírta, hogy – az ő véleménye szerint - , mikor, milyen autót szabad venni! Teljesen meggyőzött! Azt íta, (röviden) hogy akkor szabad egy autót megvenni egy autógyártól, amikor azok nagy szarban vannak. Akkor biztos, hogy olyan autót fognak összakapni, ami majd kihúzza őket (egy darabig) a bajból, tehát annak az autónak nagyon jónak kell lennie! Ő három autót ajánlott, s ezek között volt a KIA! Máshol is jókat írtak az új Cee’d-ről, tehát irány a bolt!
Elnézést, hogyha túl hosszú lesz a bevezetés, de szerintem mások is sokat tanulhatnak belőle.
A legnagyobb meglepetés a márkaboltban ért bennünket, amikor kiderült - , hogy az alap típus - amelyet égre –földre reklámoz a KIA „ Cee’d már 2.999.999-tól”, már nem is kapható! Bár a fent említett cikk is már figyelmezetetett erre, hogy most rohanjunk és vegyünk Ceed-et (mert jó autó!), másrészt majd ha a gyártó keresni is akar rajta, szépen csöndben felviszik az árát! S íme, már nincs is! Ha ma bemész egy KIA szalonba, kb. 1-2 hónapot kell várni (a kívánt színtől függően) egy új autóra. És az már nem lesz alapáras, muszáj lesz az extrás változatot választani! Szép, mi?
Én vette meg a legutolsó „legolcsóbb” KIA Cee’d-et a városban (3.2 millió-ért) légkondival!
Nos, egy hét után vehettük át a kocsit. Normális légkör és kedves emberek fogadtak a szalonban és a szervízben is, (Auto-DON, Váci út) semmi panaszunk nem lehet. Legalábbis a többi autószalonhoz képest (Suzuki, Honda), ahol nagyon „magyarosan” bántak az emberrel. (Megfáradt és közömbös eladók, és „hát kap sok kedvezményt, mit akar még?!”- hozzáállás) Még a verseny és a túlkínálat sem hozta meg az igazi változást a magyar szolgáltatói, értékesítő szférában… De ezt hagyjuk, nézzük az autót!
Az autó gyönyörű, nagy és kényelmes. Ez vitathatatlan . Életem javát kelet-európai autók között éltem le idáig, a KIA valóban már egy „nyugati” autó. Előtte egy fapados, mezei Suzukim volt (7 évig), és eddig a legjobb autóm volt, de azt sem tekintettem még „nyugati” autónak. A KiA már az…ilyen felszereltség!
A sok Totalcar Népítélet elolvasása után sajnos nem tudok sok újdonságot mondani a kocsiról… valóban nagyon kellemes a motor, a váltó kifejezetten finom és preciz. Egyedül (a Suzuki után) a hátramenetet kell megszokni. (nem jobbra és le, hanem balra és fel!) Álló motor esetén valóban vigyázzunk a ráindítással, mert annyira nincs hangja a motornak! A hangszigetelés kiváló. Többen írták, hogy recseg a kormány. Nekem nem. A fékek nagyon jók, szokni kell mert különben könyen felmászik az ember a szélvédőre!
Egy érdekesség: mivel még bejáratos az autó, nem akarom húzatni, pörgetni. 1.4-es motor és 109 lóerő. A városban 60-80-90 lóerős autókat kínálnak a konkurens cégek hasonló áron. Ennek ellenére nekem a Suzuki után, nem tűnik a Cee’d olyan bivaly erősnek! Legalábbis 1-2-3 fokozatban a motor pörög, zúg… de nem az, amire én gondoltam 109 lóerőnél. Lehet, hogy 120-140 km felett, vagy 5 fokozatban is még húz (ezeket még nem próbáltam) de a fapados, 1.3-as Suzuki 1-2-ben repült! Azt mondják, hogy ez majd változni fog és erősebb lesz a motor.
Más. Az indexnek nincs semmi hangja. Lehet, hogy ez elegáns, de nekem hiányzik. Lehet, hogy hiba?
Benzin átlagfogyasztás: sok tapasztalatom még nincs, a computer 8 litert mond egyenlőre. Remélem lesz ez majd kevesebb is…
Amit még hiányolok, hogy a kesztyűtartót nem lehet bezárni. Lehet hűteni(!) de zárni nem. A másik érdekesség az ajtók automatikus zárvatartása 40 km-ig. Most nem kezdek bele, hogy miként működik – hosszú és számomra zavaros – de nem látom értelmét. Majd a szervízben elmagyarázzák Önnek.
Tehát egyenlőre ennyit tudok mondani, szerintem is egy nagyon jó autó. Ezért a felszereltségért és méretért más márkacégeknél 1-2 millióval többet kell fizetni. A 7 éves (5+2 év) garancia nem lehet blöff, mert egy cég óriásit bukhat vele! Ekkorát nem kockáztathatnak. Ha csak 5 év, már akkor is megéri.
Én csak ajánlom másnak is. Ha Ön sem tud választani a sok autó között, figyelmébe ajánlom a KIA Cee”d –et!
Később majd újra írok, ha túl leszek az autó bejáratásán…
Hibalista
- ...még semmi! Még csak az kéne!
Ide hordtam szervizbe
Auto - Don
Váci út
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | ki tudja még? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
