A tudatlanságból lenézett.
Szöveges ítélet
35 éve vezetek,a jelenlegi a 14.kocsim/Trabanttól Ford Focusig),bár nem ez a képzettségem,rajongásig szeretem az autókat,azok technikai hátterét is beleértve.Anyagi okok miatt sosem engedhettem meg magamnak,hogy "prémium"kategóriájú,illetve ún.presztizs márkát birtokoljak.5 hónapja boldog tulajdonosa vagyok egy olyan autónak,ami az eddigiek közül magasan a legjobb,a legnagyobb vezetési élményt és biztonság -érzetet nyújtja.Tulajdonképpen nem állt szándékomban lecserélni az alig 3 éves 1,6-os Focusomat,de annyi sok jót és szinte hihetetlenül egységesen pozitív szakmai kritikát olvastam a KIA Cee´d-ről,hogy-amikor ősszel bemutatták a számomra kifejezetten szép(főleg a hátulja)SW-t,akkor kipróbáltam és rögtön a rabja lettem.Nagyon tágas,jól pakolható,a biztonsági felszereltsége egészen kiváló,a futómű(főként a hátsó felfüggesztés)stabil,élvezetes autózást tesz lehetővé.Az 1,6-os benzines motor a kor szinvonalának megfelelő,a 7,6 literes átlagfogyasztás elfogadható.Ennél csak a dizel változat jobb választás,de az 400 ezer Ft-al többe kerül,amiért csak a nagyon sokat autózóknak éri meg azt választani.Az ajtó csukódási hangjától kezdve egy sor egyéb apróságon át egészen "nagyautós"érzetet kelt,s mindezt bőven 4 millió Ft.alatti áron.Egyetlen apróság zavart csupán:a műszerfal megvilágítás erőssége az alap felszereltségü változatban nem szabályozható,ezért sötétben az igen erős fényű-egyébként kifejezetten kellemes naracs színe-hosszú távon fárasztó.Az autó minden részletében harmonikus vonalú,precízen összeszerelt,teljesen zörgés-mentes,még rossz úton is.Bár a kissé keményre hangolt rugózás miatt jobb nem letérni a sima útról...Egyetlen dolog,ami nem tetszik,mégpedig az,hogy az úton nem respektálják a márkát,időnként rozoga,lepukkant jármüvekkel is vakmerő előzgetéssel próbálnak "alázni".Tehát a márka hírneve még nem megfelelő és ezért sokan visszarettennek a megvásárlásától.Pedig a világon egyedülálló hét éves teljes körű és átruházható gyári garancia mindenképpen bizalomkeltő kellene,hogy legyen még a hozzá nem értőknél is!Én drukkolok a KIÁ-nak és remélem a későbbi tapasztalataim is tovább erősítik majd a megelőlegezett bizalmat.
Fél év telt el az előző írásom óta.A kocsi azóta is remekül működik,túlvagyok az első(15 ezres)szervizen is,ami a rémhírekben szereplő csillagászati összegekkel szemben "csak"38 ezer Ft-ba került... A fogyasztása is csökkent kb.6,9-7,4 l/100km-re,a nyári meleg időszakokban rendszeresen használt klíma ellenére.Mára kissé kezd megkopni az új autó iránti rajongásom,de a kezdeti bizalmam az autó minőségében,megbízhatóságában töretlen.Néhány külső "tuning elemmel"láttam el:ajtó- és lökhárítóvédő gumi,öntapadó fényvisszaverő prizma-utánzat(FIAT-os,"sportos dizájn")a hátsó lökhárító alsó szélein,szélterelő az első ajtókon.Egyetlen gondom van:néha a gyújtás ráadásakor elsőre nem indul a motor,ilyenkor a műszerfalon nem világít az immobilizert stilizáló ikon.A szervizben nem jöttek rá a bosszantó hiba okára,a számítógépes ellenőrzéskor nincs hibajezés.Nem adtam fel a reményt,hogy kiderül az ok és akkor talán elhárítható lesz ez-az egyébként a használati értéket alig befolyásoló-de nem kevés fejtörést okozó hiba.
Szerintem a döntően pozitív vélemények ellenére is viszonylag kevés Cee´d fut a magyar utakon. A mostanában sűrűsödő TV reklám hatására ,de méginkább a csökkentett felszereltségű,ezért 400 -ezer Ft-al olcsóbban árult verzió bevezetése okán talán élénkülni fog a vásárlási kedv.Én továbbra is drukkolok a KIA-nak.
Ismét eltelt néhány kemény hideg téli hónap.Az autó továbbra is kifogástalanul működik,dermesztő hidegben is szinte azonnal erőre kap,bár a fogyasztása-főleg rövid távú,városi használat során-kissé megnőtt.Mindig élmény számomra az autózás ezzel a járművel,mert nem fáradok el a kényelmes,jó tartású ülésben és folyamatosan érzem az autó erő tartalékát,ami fokozza a biztonság-érzetemet még kiélezett helyzetekben is.Jó dolog,hogy kisebb bútor vásárláskor,például egy két méter magas polc vagy akár nyolc darab karosszék esetén(konkrét példák!)nem kell tehertaxira költenem,mert az simán befér.
Az már csak ráadás,hogy nem kell folyamatosan attól rettegnem,ami a 10-20-millióba kerülő "terepes"presztizs márkák hazai tulajdonosainak réme,hogy egyszer ellopják,vagy megrongálják a kocsit irigységből,mert kinek kellene egy lenézett koreai/szlovák autó.
Szóval úgy tűnik,hogy a megelőlegezett bizalmam egyelőre nem inog meg és-reményeim szerint-a későbbiekben is csak megerősíteni tudom majd azt.
Újabb fél év telt el az előző bejegyzésem óta.Továbbra is kiváló,de nem hibátlan autónak tartom a kocsimat.Az történt,hogy egy hosszabb hegyi utat követően felfigyeltem egy szokatlan,nem túl hangos zajra a motorház felől.Másnap reggel már nem hallottam,de egy rövid idő elteltével ismét jelentkezett,ezért márka szervízbe vittem a kocsimat.Ott "természetesen "nem mutatkozott a hiba,de az elmondásomból,a próbaút tapasztalatából és a szervizesek által ismert állítólagos "típus hiba"visszajelzésekből a kuplung kinyomócsapágy nem megfelelő kenéséből adódó zajra gyanakodtak.Rövidesen ismét hallatszott a nem odaillő hang,ekkor már telefonon kértem a szervizes ismerőst,hogy rendeljék meg az alkatrészt.Néhány napon belül teljesen ingyenesen és a lehető legrövidebb idő alatt elvégezték a -nem kis bontással járó- munkát(csapágycsere) és a zaj egycsapásra megszűnt.A szervizesekkel történt beszélgetés során sikerült megfejteni a fentiekben már leírt rejtélyes indítási hiba okát is,ugyanis a mester saját autójánál korábban teljesen hasonló jelenséget tapasztalt,aminek a gyújtáskapcsolóba épített immobiliser vevőantenna hibája volt az oka.Ebből én- éles logikával -kitaláltam,hogy az én autómnál is ugyanez lehet a baj.Rögtön kértem is őt,hogy rendelje meg azt a fránya kis valamit,ami már kissé nehezebben és többszöri nógatásra ugyan,de végül is megtörtént.Ennek a cseréje már tényleg csak néhány percet vett igénybe(ingyenesen!) és láss csodát:azóta elhárult a sok-sok bosszúságot és fejtörést okozó hiba is.
Szóval kissé keserű szájízzel,de még mindig töretlen optimizmussal hírdetem,hogy jó az autó,sőt a maga kategóriájában talán az egyik legjobb választás még ma is,főleg akkor,ha az árcédula is számít a vásárláskor.
Azért mostmár szeretném,ha a későbbiekben nem kellene újabb kisebb-nagyobb hibákról beszámolnom...
Hibalista
- Kuplung- kinyomócsapágy, immobiliser-vevőantanna-
Ide hordtam szervizbe
Püspökladány
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Remélem sokáig ez marad még. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
