A Tank
Szöveges ítélet
Imádom. Szerelem volt első látásra. Célzottan ilyen típust kerestem (elég sokáig), családi autónak, miután kinőttük a Yarist. Végül egy kőbányai kereskedésben leltünk rá, külföldről behozott példány volt, patika állapotban, vezetett szervízkönyvvel, 7 éven belül, de a kilométerek miatt garancián túl.
Színe ezüstmetál, mint a legtöbb kocsinak az országban, én amúgy mást akartam, de ezt dobta a gép. TX felszereltség, állítólag nagyon ritka, itthon nem is árulták, nem is találtam róla túl sok mindent. Gyári kormányról vezérelhető Bluetoothos audió/kihangosító volt benne gyárilag, 4 villanyablak, tolatóradar vagy tempomat viszont nem. (Utóbbi kettő bele lett téve utólag)
Amit nem szeretek benne: Hiába 1.6-os motor, 1400 kilóval nem gyorsul úgy, mint egy Tesla (normális, családapás menéshez persze pont ideális) És nagyon elbírna egy hatodik sebességet a manuális váltója. Fogyasztását is sokallom kicsit, 8,5 liter vegyes használatban, bár elég falábam van. Saját rekordom autópályán tempomattal 7,5 alatt van, de még ez is sok szerintem.
Hátul voltak gondok a felfüggesztéssel, az összes stabilizátor pálca cserés volt, plusz gyengének találtam a rugót: 2 gyerek + 2 bőrönddel már szántotta az aszfaltot. Ahogy nézem több Kia-nál és Hyundai-nál látom, hogy nagyon ül a hátuljuk. Én cseréltem, egy vastagabbra, de nem sikerült tökéletesre, most jó erős ugyan, viszont kicsit magas. Off-roadozni remekül lehet vele, de legalább most már mernék belepakolni 500 Kg-t, ahogy a forgalmijában van írva.
Fényszóróizzót ez is eszi, 1 év alatt háromszor cseréltem. Ezeken kívül apróbb dolgokat kellett cserélni/javítani. Még egy dolog: a csomagtérrel együtt egy jó darab felnyílik a tetővel együtt (kb 30 cm), így tetőcsomagtartón ésszel kell hosszú dolgokat vinni, vagy nem felnyitni a csomagtér ajtót. (Nekem már van egy pici huplim a biciklitartó sín miatt.)
Ezektől eltekintve az autó nagyon szerethető, kényelmes, elvisz Á-ból B-be, és mindezt kultúráltan teszi. A motorja egyszerű konstrukció, nincs turbó, nincs kettős tömegű lendkerék, láncos - örökélet meg egy nap, ahogy a szerelőm mondta. A váltója kattanós, pontos, a kormány könnyen kezelhető. A könyök- és deréktámaszt nagyon meg lehet szokni, ahogy az ülésfűtést és a kormánygombokat is. Hátra a kilátás nem túl acélos, de egy tolatóradarral nem gond sem a tolatás, sem a parkolás. Jártunk már vele hosszabb úton, megbízható volt és nagyon kényelmes.
Összességében nagyon jó vétel volt, remélem sokáig marad a családban.
Hibalista
- Stabilizátor pálcák (5db - egyik új gyári hibás volt, 4-5 ezer Ft/db), leömlő utáni cső (valami hővédő ráccsal) szétrozsdásodott, hátsó rugók elfáradtak, kis súlynál is leült nagyon a kocsi, új rugók lettek kovácsolva vastagabb acélból (20 000 Ft/pár + szerelés - amit viszont többször kellett, így összesen 50 000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Saját szakibácsi
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
http://www.3szabo.hu/
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 165000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Yaris | Következő autója? | C'eed SW (Vagy Optima, ha nyerek a lottón...) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
