A legjobb ezért a pénzért
Szöveges ítélet
Összehasonlítási alapom egy 1.4-es Renault Megane kombi, amit öt évig használtam, ütöttem-vágtam és nagyon szerettem, semmi komoly bajom nem volt vele.
És most ez a Cee´d SW... Nem sokat használtam eddig, de mindenben felülmúlta várakozásaimat. Bár külsőre nem látszik, belül valahogy minden irányban nagyobb mint a Megane. Szélesebb is, és ha beülök magam mögé (185 cm) még van egy tenyérnyi hely a térdem és a támla között, a csomagtartója meg hatalmas, sík felület (mondjuk az apró rekeszek kihasználhatósága kérdéses, de reménykedjünk...). Az ülések - bár a francia autóhoz képest kőkemények - nagyon kényelmesek, tartanak ahol kell, és bár kemények, nem fáradtam el eddig egyszer sem (kb. 250km volt a leghosszabb út egyben...). Minden műszer kézre áll, bár a franciához képest itt is kicsit keményebb működéssel találkozunk. A legtöbb gondom eddig a váltóval volt, szépen, határozottan bár (ld. előbb) kissé keményebben jár, csk épp máshogy áll, mint a Renault-ban, itt kb. ott van a 2-4 fokozat, ahol a Megane-ban az üres. Ez persze csak szokás kérdése, de elég sokszor sikerült mazsola mód lefulladni, mert 4-be tettem amikor épp 0-ba akartam volna... A motor még nyers, a fogyasztása így nem mérvadó, de csendesen kultúráltan jár, és még így vadiújan is erősebbnem künik, mint a Megane. Persze az 1.4-es motor nem rakéta, nagy dolgokat nem lehet várni tőle, de egy négyfős családot, kutyával, csomagokkal gyönyörűen elvisz, nem kellett sehol se szégyenkezve lehúzódnom az út szélére. A Hi-Fi -je is jól szól, lejátszik mindent, persze nyilván lehetne jobbat is találni, de ezért a pénzért...?
Túlságosan új ahhoz, hogy bármilyen hiba előjöjjön rajta, de úgy tűnik, nagyon jól össze van rakva, minden illesztése pontos, nekem semmi nem nyiszog-zörög benne (eddig!). Ezért a pénzért szerintem ez ma a legjobb vétel annak, aki tágas családi autót akar - benne van minden, ami a biztonsághoz meg a kényelemhez kell, persze sok pénzért még lehetne csiliviliket venni bele, de minek?
2008.05.13.: Eltelt egy bő hónap, belekerült némi kilométer, kutyaszőr, homok - és még mindig semmi baja :) A motorja kezd éledezni, eddig se volt vele nagy baj, de érzékelhetően erősebb lett, a fogyasztás is beállt 8 liter alá átlagban (sok országút és rengeteg dugóban való araszolgatás). Az egyetlen kifogásom a váltóval van, a kettesbe való kapcsolás - bármelyik irányból - kicsit nehézkes, erőltetni kell, de még javulhat, ha meg nem majd a ganciális szervíz...
2008 július-augusztus
Két hét alatt tettem bele kicsit több mint 4000 km-t egy délfrancia kôrút során, és csak dicsérni tudom. A világon semmi probléma nem volt vele - illetve kiégett a tompított izzója, nem túl könnyû hozzáférni, de megoldható. Zömmel autópályán jártunk, kényelmesen tartotta a tempót a többiekkel, igaz, hegynek fölfelé néha vissza kellett váltani, dehát ez egy 1.4-es motortól, négy emberrel, csomagokkal nem oly meglepô... A fogyasztására se lehet panasz, egy teli tankkal kb 700 km-t tettünk meg, 130 körül (én be szoktam tartani a korlátozásokat...). A rádió kicsit hektikusan mûködik, leállás után pl. nem mindig találta meg azt a helyi adót amit elôzôleg hallgattunk, volt, hogy a programot is elfelejtette.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Még sehová, de valószínűleg a Kia Lurdy-hoz fogom, ott vettem az autót, korrekt kicsi dealer, kicsi de rendes műhellyel.
Azóta voltam náluk, teljesen korrekt, gyors módon intézkedtek, igaz mindössze egy olajcsere volt, de végig ott álltam a kocsi mellett, kedvesek, udvariasak voltak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Megane Break | Következő autója? | új még az autó... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
