10 dolog, amit utálok benned !
Szöveges ítélet
2010 07. hó 38000km. Még mindíg szeretem pedig szinte az összes tipushiba kijött rajta: kutyacsont, csomagtérajtó gázteleszkóp gyengeség, biztonsági öv elfáradt és nem ment vissza teljesen, kormányszervó kopogás.
Szerencsére ezek egyike sem veszélyeztette az üzembiztonságot "csak" éppen emiatt szervízbe kellett vinni. 7 év garancia ellenére azért a KIA hungária azért bekért videót a biztonsági öv és a hátsó gázteleszkópok (nem)működéséről. Kérdem én, mi a francnak cseréltetném ha jó lenne...
Szóval azért nem csak úgy adják a 7 év garit, küzdeni is kell érte...
Most 2,5 évesen 38000km-el is újszerű állapotban van, nem kezdett el zörögni, szétesni. Ez tetszik. A fogyasztás (normális vezetési stílussal) 6 l alatt tartható, Pesti munkába járással. Ha jól telenyomom a gyári 55l-es tankba 60l is belemegy akkor 1000km-t is elmegyek pesten.
A csúcs fogyasztásom a KIA gyárlátogatás alkalmával volt Zsolná-ra menet. Félve a tót rendőrök Magyar szeretetétől, minden szabályt betartottam. Az eredmény: 4,6l átlag.
Mostanra beállt minden, Több tipushibáról nem tudok. Remélem ezeket a bosszantó hibákat leszámítva több nem lesz.
Most is ilyen autót vennék, főképp hogy azóta orvosolták ezeket a gondokat.
Ez minden új autóra igaz. (Swifttel is így jártam)
Megfogadtam, hogy új tipusú autót nem veszek többet, legalább a faceliftig el kell jutnia...
2008 11. hó: 9 hónap, 10000km 90% Pesten. Minden rendben. Nálam szerencsére nincs semmilyen zörgés (igaz, aránylag jó utakon járok csak). Fogyasztás 6l alatt. Ez csak pályán 130 felett nő. A leginkább zavaró dolog a (siemens) rádió vételgyengesége, és az MP3 kijelző kevés karaktere.
Kézifék egy picit gyenge, állítani kellene, de a nagy kezeimmel én nem férek hozzá, szervízbe pedig csak ezért lusta vagyok menni.... Erős lejtőn inkább sebességbe rakom
Minden más OK.
2008 10. hó: 7000km van benne. Semmi hibája, szeretem. Hosszú út után is frissen, derékfájás nélkül szállok ki.
A régi autót (Dévú Lajos) kinőtte a család, mindenképpen kombit kerestem és vágytam egy kicsit erősebb motorra amivel hazafelé a Balatonról az érdi emelkedőn nem csak lendületből tudok felmenni...
Már egy éve keresgéltem az új kombi autók között. (legalább 8-10 évre tervezem) És persze benzinest akartam, mert utálom a traktorhangot.
Ami a látókörömbe került: Megane, Astra, Focus
Kb. Ilyen sorrendben is buktak ki a rostán.
Astrát és Focust sokat vezetek a munkahelyemen. Így alaposan tesztelhettem is őket. Benzinest és dizelt is.
Az Astra a rosszabb, sok apró hibával, gyenge motorral, számomra idegesítő középkonzollal. A Focus nagyjából mindenben tetszett, csak éppen a 194cm magasságommal a széles középkonzoltól nem fért el a térdem...
Ekkor hívta fel valaki a figyelmemet a KIA kombira, amely kb. 5-600.000 Ft-al olcsóbb, az általam választott felszereltséggel mint egy Focus vagy Astra dízel kombi.
Mivel éppen nyílt napok voltak, gondoltam kipróbálom az 1.6 benzinest.
Tetszett, egy dolgot leszámítva: Japánosan pörgetni kell, hogy menjen. Így viszont megjön a hangja is.
Ekkor az eladó javaslatára kipróbáltam a dízelt: Azonnal beleszerettem. Nyomatékosabb, kényelmesebb és üzemmelegen az utastérben HALKABB !!!! Az autópályán 130-nál meg csak 3000-et pörög a benzines 4000-vel szemben. Eldöntöttem, csak a dízel érdekel. Azután addig szemezgettem az árlistákkal míg végül a legnagyobb felszereltséggel vettem meg.
Nem bántam meg.
Amit szeretek benne:
- NAGYON kényelmesen elférek benne, és még beférek magam mögé. Pont jó és praktikus a könyöktámasz
- Élvezem, hogy pesten több mint 1000km a hatótáv és 5,8l a fogyasztás A benzines autóim után ez nagyon jó érzés.
- Az utastér nagyon csendes és imádom az extrákat: USB, sötétedő tükör, tempomat, a sok csomagtér rekesz
- Dinamikus, halk és nagyon élvezetesen autózható a motor
- Az utastér kezelőszervei kulturáltan, finoman, csillapítva működnek
Amit utálok benne:
1. Kritikán aluli a rádió érzékenysége. (Persze ha valaki csak pesten vagy más városban próbálja ki, lehet soha észre sem veszi)
2. Az ülésnek (számomra) nincs oldaltartása a veséknél. Nagyon zavaró. Csúszkálok oldalra.
3. Az ablaktörlőről 80km/h felett visszacsapódik a víz az ablakra. Lehet, hogy ez spoileres ablaktörlő lapáttal orvosolható, de 5 millióért miért kell még nekem kísérleteznem.
4. A csomagtérajtó forgáspontja 30cm-el előrébb van a kocsi végénél. Így ugyan nem csap orrba a felnyíló ajtó, de cserébe 30cm-el megrövidült a tetőre felrakható dolgok hossza. Pl. gond egy szabványos kerékpártartó felrakása
5. A motor szoftverfrissítés után is megtorpan egy hangyányit a 1900-as fordulatnál. (Bár ezzel együtt is fényévekkel jobb, erősebb, dinamikusabb mint egy Astra (1.7) vagy Focus (1.9) dízel
6. Az MP3 számkijelző lehetett volna több karakteres is (asszem 12)
7. Nincs benne csomagtér elválasztó háló. Egy olyan családi autóban, ahol kiemelten hangoztatják a biztonságot, fájlalom, hogy egy nagy fékezésnél minden repül előre a gyermekeim nyakába. Mielőtt valaki azt mondja, ez a 250.000Ft-os sportcsomag része: Jelentem azoknál a kereskedőknél ahol én jártam vagy nem tudtak erről vagy éppen nem lehetett rendelni. Persze utólag nem beépíthető...
8. A hátsó biztonsági övek csatlakozója félig elrejtve az ülésben. Akik naponta kapcsolgatják be a gyerekeik ülésén áthajolva, vakon keresgélve, tudják miről beszélek. (A suzukié és lanosé sokkal jobb)
Ilyen az első ülések csatja is. A könyöktámasz miatt (számomra) igen nehezen hozzáférhető, bekapcsolható.
9. A hátramenet bizony néha csak másodikra kapcsolható. Már megszoktam, de azért zavar... (10000km után bejáródott...)
10. A gyújtás levétele után még 30mp-ig működik az automata ablakemelő. Ez jó. De könyörgöm: ha kinyitom az ajtót, miért áll meg??? Így a gyújtás levétele után meg kell várnom az ablakok felhúzását, mielőtt kinyitnám az ajtókat. (Mivel mélygarázsban parkolok a munkahelyemen, a kártyás bejutás miatt ez minden reggel bosszant)
Ez a tíz dolog inkább csak egy kívánságlista, amelyek hiányában tökéletes lenne számomra. Ezzel együtt is szeretem az autómat, nem bántam meg a vásárlását.
Élvezem amikor munka után (Astra) kényelembe ülök, (majdnem) minden kézreáll, halk és gyors a motor.
Mindenkinek ajánlom akinek fontosabb a praktikum és gazdaságosság a hülye sznobságnál.
Hibalista
- -Csomagtérajtó beállítás - -Szoftver frissítés - -Kézifék gyenge gyárilag - utánállítás - -Vezető üléstámla nyikorog, háttámla csere (10000km) - -Kormányszervó kopog, csere Tipushiba (15000km) - -Futómű kopog, kutyacsont csere Tipushiba (30000km) - -Hátsó biztonsági övek nem mentek vissza rendesen - csere Tipushiba (30000km) - -Csomagtér ajtó hidegben nehezen nyílt - gázteleszkóp csere tipushiba (30000km) - -Hátsó rendszámtábla feletti díszléc kidörzsöli a fényezést. Tipushiba, rozsdásodni fog. Állitólag gariban aláraknak valami gumit meg fényezik.. -
Ide hordtam szervizbe
KIA Lurdy
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Lanos | Következő autója? | Remélem marad egy darabig |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
