A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2006-2011)

Ceed 1.6 CRDi EX Sporty Wagon 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

...ennyi pénzért a hülyének is... de inkább nem

Szöveges ítélet

2009.01.15. 6000km:

Láttam a neten egy hirdetést, hogy 400 000 foritért el lehet vinni az autót egy évre, utána pedig eldöntheted, hogy kell-e egy új újabb autó újabb 400-ért, kifizeted a nálad lévő autó árának a hátralévő részét, vagy visszaadod és nem kell többet fizetni.

Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy 1.6-os dízel kellett, mert azt mondták róla, hogy jól megy és nehezen fullad. Namármost ez már 600 000 pénz, de ez még mindig nagyon jó ár 1 évre, mert többet bukna rajta az ember ha megvenné és újra eladná. Nekik meg ugye ott az árrés, és ha nem is szakítanak akkorát az autón, de nagyobb a forgalmuk.

A lényeg az, hogy megvettem hatszázezer magyar Forintért ezt a csodát és egyelőre jól elvagyok vele. Nekem 7,5 litert fogyaszt, pedig Budapesten használom és nem kímélem csak hidegen. Ez zseniális, ilyen keveset egyetlen autó nem evett a családban. A motor egyébként is jó, egyáltalán nem fullad, normális hangja van és egész jó erőben van, lehet vele haladni rendesen. Hidegen még egy nagyon picit kerreg, de hát melyik dízel nem? Igazából kerreghetne jobban, leglább tudnák, hogy éppen spórolok. Mostanában sok VW-csoportos dízel autóm volt (és egy BMW) és azok hidegben okosak voltak. Ajtónyitásra elkezdtek izzítani. Na ez nem és erre úgy kellett rájönnöm, hogy tegnapelőtt a -7 fokban nem indult be. Tekert az öndindító és nem indult. Kulcs vissza, gyújtás, és nézem, hogy ég az izzítás visszajelzője. Égett vagy 10 másodpercig, utána szépen beindult. Nem gáz, van 10 másodpercem, de eléggé meglepett, hogy 2009-ben várni kell az indítással. Viszont maga az indítás gyakorlatilag hang nélkül történik, elég vicces, hogy egyszer csak jár a motor.

Amit a motor köré építettek, az eléggé rendben van. Zörgés nincs, azaz néha a csomagtérajtó gumitömítése felől hallatszik egy kis nyöszörgés és -5 fok alatt, ha sokáig kint volt az autó (tehát mondjuk 3-4 órára nem álltam be a garázsba mert tudtam hogy megyek tovább majd), valami zizeg a középkonzolban. Nem vészes, mert ahogy elkezd melegedni, a zörgés eltűnik. Azon kívül, hogy jól van összerakva, egész normálisan is néz ki a beltér, bár sajnos Toyotás, ami nekem halál, mert rosszul vagyok a japán autóktól, és legfőképpen a Toyotáktól. Mondjuk koreait vennék bármikor, szerintem azok nem annyira gázak. Gondoljunk csak a csodálatos Aurisra, amit már annyi ideig terveztek, hogy elfelejtették, hogy emberek fogják használni. És látni. Szóval a beltér normális kinézete alatt arra gondolok, hogy puha a műszerfalborítás, szép színe van a belső világításnak, egész jó a kárpit és ergonomikusak a dolgok. Két dolgot tudok kifogásolni, azt, hogy a kormányon a hangerőgombot a jobb küllőre tették és a könyöktámaszokat, amikből az első kicsit rövid, a hátsó pedig magasan van.

A csomagtér jó nagy, a padló alatt jók a rejtett rekeszek, mert használható méretűek. Csomagakasztó mondjuk nincs, ez kár, viszont az (egyébként kicsit nehezen nyíló) ajtót baromi könnyen lehet becsukni, mert bele lehet nyúlni mindkét oldalon és a közepén lehúzófül is van. Le a kalappal.

Az ülések nem rosszak, kár, hogy az utasülés magasságát nem lehet állítani, így kicsit tré az ülőlap, mert magasan is van és nem lejt hátrafelé igazán. Hátul el lehet férni, van könyöktámasz és pohártartó is. Az mondjuk hozzátartozik, hogy az első pohártartók fényévekkel jobbak. Az ajtózsebek kicsik, nem igzaán használhatók, talán egy térkép fér bele. Namármost manapság térképet nem nagyon visz senki, vagy tudja az utat fejből vagy van nála GPS.

Ja, a Hi-Fi. Nem szól rosszul, hozza a mai hasonló árú autók szintjét, és még tud pár dolgot. MP3-as CD-ket természetesen olvas, de ami ennél meglepőbb, hogy az AUX jack bemeneten kívül van rajta USB csatlakozó is, ami a Mini USB kábellel csatlakoztatott telefonról is lejátsza a számokat.

A futómű meg tök jó, nem billeg az autó, annyi a gáz vele, hogy talán egy kicsit sok hang jön be a kerekektől.



Szóval összességében egy normáliasn összerakott, jól működő, normális kinézetű autót adtak a fent említett röhejes összegért egy év használatra. Ez zseniális, kár, hogy más márkáknál nem csinálják.


------------------------------


2009.04.15. 10000km:


Az autó az elmúlt három hónapban nem ment sokat, mert összetört és majdnem hét hétig javították. Mentem a XVII. kerületben számomra is meglepően lassan, kb. 45-tel, amikor a szemből jövő, majd a felezővonalnál balra indexeléssel megálló Punto vezetője gondolt egyet és mégiscsak eindult, csakhogy én addigra már mindössze 5-6 méterre voltam tőle. Amint rátapostam a fékre és lepaktam a kezemet a kormányról (hogy a légzsák ne verje szét), már elém is tárult a szép fehér lufi egy kisebb durranás és füst kíséretében. Szerencsére senkinek nem lett nagy baja, egyedül a Puntóban utazó lánynak zúzódott meg kicsit a lába, mert ahogy befordultak elém, a jobb oldali ajtót találtam el. De hál´ isten azon kívül, hogy fájt a lába, nem lett más baja. Az autók viszont annál jobban megszenvedték a dolgot, a Punto tk. lett, a Kiát pedig 2,7 milla értékben javították. Volt biztosítás a Puntón, úgyhogy nem volt semmi gáz a fizetéssel.

Szóval így, hogy összetört, megállapíthattam, hogy valószínűleg elég jól véd az autó, mert a tervezett gyűrődő alkatrészek (az első lökhárító tartói) szépen begyűrődtek (igazából azokból is csak a jobb oldali), minden más szépen egyben maradt. Csak hát ugye 2 légzsák meg egy műszerfal meg övek, övfeszítők, motorháztető, lökhárító, fényezés meg még ezer apróság kellett, így jött össze ez a nagy összeg...

Ezen kívül viszonylag eseménytelenül telik az idő az autóval. Még mindig jól húz, most éppen 6,7 liter az utolsó 2000 km átlaga, szóval nem panaszkodhatok. Az olajat sem eszi, pedig nem járok lassan. Egyedül az anyósülés nyikorgása hallatszik néha, de az is csak rossz úton és ha nem ül benne senki. Ja meg a klíma, ami néha büdöset fúj indítás után, egy ilyen fiatal autónál ezt nem értem.

Igazából nem is nagyon van értelme írni róla, ez egy jó autó és már egész sokan így is gondolják, nem nézik le annyira, szóval valószínűleg ha valaki vesz egyet, akkor az el is tudja majd adni jó áron.

2009.05.18. 13000km:

Az autó változatlanul jól működik, a klíma már nem fúj büdöset, hibája most éppen nincs. Azonban a kereskedő érdekes dolgokat művel. Az autót a fent említett módon vettük, tehát befizettünk 600 000 Forintot plusz a forgalomba helyezés költségét. Erre ugye a kereskedés felvetet az emberrel egy hitelt (pont ez akartuk elkerülni, mert ha tudjuk, hogy ez lesz, megvesszük kp-ra), aminek az első évben ő fizeti a törlesztését. Majd utána visszavásárolja az autót a tartozás árán, lehet újat venni, vagy nem venni újat vagy megvenni azt, amit már eleve használ az ember. Elvileg. Csak hát kaptunk tőlük egy levelet, hogy sajnos nem megy a szekér, ezért ők nem fizetik tovább a törlesztést. Nekünk meg nincs kedvünk, ezért fizettük ki a 700 000 Ft-ot az elején, hogy egy évig ne kelljen semmit, kb. mintha egy bérautónk lenne. Megkapják a pénzüket, mi az autót és amikor lejár az egy év / 20 000km, akkor visszaadjuk. De mivel kaptuk a levelet, hogy ők nem tudnak fizetni, arra gondoltunk, hogy visszaadjuk most, az a legegyszerűbb. Persze, csak ők meg nem veszik vissza. Majd meglátjuk mi lesz. Addigis az autót hirdetjük, mert végülis nem olyan vészes 0-ft-ért megvenni egy hat hónapos autót és csak a törlesztést fizetni, amit június 1-től 40 000-ért meg lehet változtatni más ütemezésre is. Így aztán most áruljuk, hátha kell valakinek 700 000 Ft-tal + 6 havi törlesztéssel olcsóbban. Meg is hirdettem 100 000 Ft-ért.

Igazából ezt csak azért írtam le, hogy ha esetleg valakit érdekelne ez a befizetem a hét kilót (asszem azóta felemelték már és kevésbé felszerelt autót adnak) és elviszem egy évre, az sürgősen felejtse el. Legalábbis a Kia Lurdynál biztosan. És persze ha kell valakinek egy autó még hat és fél év garanciával, akkor tudok egy eladót :)


Amint lesz valami, írok még, addigis, ha van kérdés, hozzászólás: henky77@gmail.com - fogok válaszolni.

Hibalista

- 2009.01.05. 6000km
-
- Egyelőre minden teszi a dolgát szépen.
-
- 2009.04.15. 10000km
-
- Ha nem ül senki a jobb első ülésen, akkor az rossz úton nyikorog. Indításkor büdös állott szagot fúj a klíma pár másodpercig, ez egy 5 hónapos autónál meglepő. Más nem igazán van.

Ide hordtam szervizbe

Kia Lurdy. Eddig korrektek voltak, minden úgy ment ahogy megmondták. Mondjuk azt is megmondták, hogy kicsit poros lesz az autó, átadáskor, mert nincs idő lemosni. Meg a fóliákat sem szedték le belül. Na ezért csak 8 pont. Különben kedvesek.

----------------

Azóta azért történtek a dolgok. Az autó összetört, szerencsére nem az én hibámból és még a másik félnek is volt biztosítása. A javítás nem volt különösebben gyors, viszont nagyon korrekt munkát végeztek. Ellenben az autót elképesztően mocskosan adták át, kb. 4 órán keretszül takarítottam utána.

---------------------------

És megint csak történtek dolgok, ami miatt lepontoztam őket. Azok feljebb olvashatók.

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? sokminden (Fabia, BMW E65, Octavia I, Octavia II, A6, Astra, E280, Superb, Mondeo, tényleg minden... Következő autója? kiderül
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2006 (2006)

További ítéletek (225 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)