Kicit lomha, nagyon tágas, kicsit iszákos, nagyon megbízható - megfelelt
Szöveges ítélet
Választhattam, vagy megpróbálom honosítani a magyar rendszámú Fiat Ulysse -t, vagy lecserélem egy német állampolgárságúra. Mivel az első esetben az értéke többszörösét kellett volna rákölteni, hogy esélyem legyen a műszakin, inkább megszabadultam tőle és kerestem másikat. Kellett valami, ami elegendő helyet nyújt egy 6 fős családnak, dízel, megbízható és van tolóajtaja. Leginkább egy Mazda MPV -t szerettem volna, de a kaphatók többségének leghátul nem különálló ülései voltak, hanem padja és az egyetlen árban szóba jöhetőt elvitték az orrom elől beletörődtem abba, hogy töröknek néznek (Errefelé (Köln és környéke) az összes nagycsaládos nem vállalkozó töröknek Kia Carnivalja van.)
Feleségem erősen ellenezte az automata váltót, mondván nem szeretne csak tétlenül ülni a kormánynál, de rábeszéltem (most bezzeg azt mondta, kizárólag automata jön szóba). Találtunk egyet, ami nem volt messze, nem török kereskedő árulta és árban, korban megfelelt. Van benne automata digitklíma, automata ablaktörlő, automata fényszóró, 5-gangos automata váltó, motoros ablak elöl-hátul (leghátul billenős, a tolóajtón nem nyitható az ablak), motoros vezetőülés, motoros külső tükrök, motoros dízelmotor, bőrülés, vonóhorog, tolatóradar (elöl is), telefonkihangosítós rádió és rettentő sok hely. Minden utasülés tologatható, billenthető, dönthető, állítható mindenfelé, elvileg könnyen kiszedhető mind, de cserébe borzalmasan nehezek így már nem is olyan könnyen kiszedhetőek.
Van benne még 144 ló, ami elfogadhatóan mozgatja a majd' kéttonnás tömeget, hátul igaz csak dobfék, de elég jól megfogja, ha kell. Aki ilyet vesz, az amúgy sem a száguldozós típus, tökéletesen elegendő. Azt sejtettem előre, hogy nem a legtakarékosabb autóim között fogom emlegetni (a 2900 cm3 -en 4 henger osztozik, és az ott lakó ménest itatni kell, hogy mozgassa a két tonnát) de kicsit keveselltem, hogy a 70 liter körüli tankkal néha még 600km-t se sikerült összehozni. Igaz, néha hónapokon keresztül szinte kizárólag városban használtuk. Autópályán, ha pótos IFA-t játszottam és tartottam a 100-110 -et, akkor sikerült 8 alá vinni az igényét. Összességében 9,7 liter volt az átlag:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/388560.html
Összességében meg voltunk vele elégedve. Én személy szerint szeretni nem szerettem, de elvoltam vele, nem utáltam. A teljesen sík padló és a tágas tér miatt pár napos kirándulásokra tetődoboz nélkül is tudtunk utazni. A tágas tér hátránya, hogy a rendetlenkedő gyerek kartávolságon kívül van, viszont hosszabb úton hátradöntötték az ülést és aránylag kényelmesen tudtak aludni. Dinamikája, mint olyan nincs, megy amennyire kell. A fordulóköre hatalmas, emiatt, és a mérete miatt kicsit körülményes a parkolás. Hátul kell a tolatóradar, annak ellenére többször is előfordult, hogy beletolattam másik autóba (magas és széles autó, átlagos autó nem látszik se külső, se belső tükörben). Igazán elégedetlen a szellőzéssel voltam (tudomásom szerint részben típushiba), télen nagyon lassan melegedett, nyáron a hűtés jó volt de egyik sem ért el teljesen hátra, szerencsére külön kapcsolható ventillátora van a hátsó légbeömlőknek, illetve külön fűtés hátul.
Csereérett akkor lett, amikor nem ment át a műszakin és a piaci értékének másfélszeresét kellett volna rákölteni (Motortartó bak, lengéscsillapító, kipufogó felfüggesztés, vízcsövek stb.) 3 év alatt értéke a vételár kb. ötödére-hatodára esett. Szerencsére kapcsolati tőkémet kihasználva sikerült a lehető legnagyobb engedményt elérni egy helyi Toyota kereskedőnél, így most felelős és környetzettudatos családapaként 6 (max. két hét múlva 7) fős családomat hibriddel (Prius+) fuvarozom. És továbbra is álmodom a teljesen restaurált fullextrás Mitsubishi Sigmáról, ld.:
http://nepitelet.hu/autok/mitsubishi/galant_1988/kenyelmes_megbizhato_strapabiro_tagas_gyonyor/
"És egyszer lesz annyi pénzem, hogy veszek egy Mitsubishi Sigmát 3.0 V6 24V 210LE motorral, négykerékhajtással és négykerékkormányzással (4WD+4WS) és automata váltóval és szintszabályozással és visszagurulásgátlóval és ABS -sel és tempomattal és automata klímával és bőrülésekkel és légzsákkal és és és ... Amikor pedig eltávozok erről a világról, abban fognak eltemetni."
Hibalista
- Valami az egyik hengeren, amit alig bírtak kitekerni, mert belerohadt, nem emlékszem mi volt, de nem ment a henger. (Ára nem emlékszem) - Kerékcsavar eltört (valószínűleg rendszeresen túlhúztam - 1-2 Euro/db) - ABS szenzor kábelét elrágta valami dög (filléres cucc, de az egész szenzor egységet kellett cserélni, 240 Euro körül volt)
Ide hordtam szervizbe
KIA Burscheid (Leverkusen)Alapvetően semmi gond, kellő szakértelem megvan, árak magasak, udvariasak, segítőkészek, korrektek, elfoglaltak. Mint minden német márkaszervíz.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
KIA KölnUgyanaz, mint az előző, kicsit kevésbé kommunikatív.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 89630 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 55284 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Ulysse 2.0 | Következő autója? | Prius+ |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
