Munkatárs és Családtag
Szöveges ítélet
Az előző autó egy Kia Venga 1.6 CRDI TX volt. 3 év 160.000 km. :)
Gondoltam az előző két ítéletet kiegészítem, itt 42.000km környékén több a tapasztalat. 3 év alatt ebbe is benne lesz a 160-170 ezer km mint az eddigi többibe is:) .Jelenleg 7 hónapos az autó. Ez egy felszereltebb változat, tehát van benne ülésfűtés elöl(3fokozat)- hátul(2fokozat), kormányfűtés, tempomat, tolatóradar, USB-MP3, 3 fokozatban állítható kormány működés(sport,komfort,normal), 4 irányban állítható kormány,7 személyes kivitel 6-7 ülés a csomagtartóba hajtható, a középső 3 db ülés az különálló és külön csúsztatható előre-hátra, valamint egyenként lehajtható, 3ember számára kényelmes. Mondanám hogy majdnem fullos, de nincs benne bőr,automata, tetőablak, elsőszélvédő fűtés, első radar és gombos indítás.
az 1.7 CRDI 136LE motor tökéletes választás szerintem ehhez az autóhoz amihez egy 6 sebességes váltó csatlakozik. Az 1 fokozat az nagyon rövid, és aki hamar akar 2 sebssségi fokozatba kapcsolni meglepődik hogy a "turbó lyuk" közbe szól, tehát 1-esben kicsit jobban kell húzatni(2200-2500ig) hogy kettesben is meg legyen az erő, pl mondjuk hegymenetben. Alapjáratról való indulás csak óvatosan mert igényel egy kis gázadást. a 3-4 vagy 4-5 fokozattal az autópálya tempót egy rövidebb felhajtón simán el lehet érni,ezek a sebsességi fokozatok jóval hosszabbak, a 6-dik az utazó, de itt se fogy el az energia.
A motor hajlamos olajfogyasztásra a 30 ezres periódus miatt, de ez a könyvébe is le van írva. eddig 1szer kellett utána tölteni 1 litert.
Nyáron 6 személlyel,+csomag+ tetőbox, klíma, 1150km úton 7,5 literes fogyasztás 130-140km/h-nál. az autó 1500kg én úgy gondolom hogy, elégedettek lehetünk vele.
Télen tetőbox, síléctartó, 1300km,4 személy full csomagokkal,120-130km/h 7 literes fogyasztás.
Aki sokkalja az vegyen alacsony építésű autót... hiszen ez 160cm magas.
130km/h-nál 2500 ford/perc 6-dik sebességi fokozatban.
110km/h-nál 2000 ford/perc 6-dik sebességi fokozatban.
A nyomaték olyan 1500-3200 fordulat között van. Ebben a tartományban bármelyik fokozatban jól gyorsul és abszolut nem lomha.
Kívülről azoban nagyon kicsinek tűnik az autó, de beülve 5 embernek bőven elég hely adódik. a 6-7dik ülés természetesen hosszútávon 170cm-nél magasabb embernek nem a legkényelmesebb és ilyenkor már sok csomagtartó sem marad.
A legjobb találmány szerintem a kocsiba az, hogy a csomagtérrolót be lehet rakni a csomgtartóba egy erre előre kialakított helyre, ami azért valljuk be sok autónál probléma amikor nincs szükség rá és amúgy se fér már sehova, hogy hova tegye az ember.Mert ha előre nem tudod hogy nem fog elférni a roló akkor már nincs menekvés :) csak fejvakarás...
Belül az az anyagok egészen jó minőségűek és ez a felszereltebb változat egészen szép is.
Meglepően könnyű az autóval parkolni hiszen alig hosszabb 4,5 méternél. Az ajtók jó nagy szögben nyílnak ezért könnyű ki és beszállni elöl is hátul is. Valamint az ülés pozíció is elég magasan van így ez még jobban segíti a ki és beszállást. A zaj és hangszigetelés megfelelő szerintem.
A gumik, amivel a gyáróból az autó kijön azok siralmasak a magyar utakra kb 3000-5000km után kuka volt az összes, mert szálszakadásosak lettek. Én valami nagyobb terhelésű gumit javaslok rá, jelenleg egy XL-es téligarnitúra van rajta Falken HS449 XL, ez már azért sokkal jobban bírja és nincs velük baj.
Én úgy gondolom hogy hosszútávon gondolkodó embereknek, sokat menő és nagycsaládos embereknek, egyaránt alkalmas. De ha valaki csak napi 10km megy az ne a dieselt válassza. A 7 év garancia amibe az első 3 év kilométer korlátozás nélkül van szerintem ma Magyarországon sok mindenkit meggyőz.
Ja igen az egyenesfutás... Egy kicsit meg lett eröltetve ez a dolog, én már nem veszem észre. Oldalszélben is tökéletesen viselkedik az autó semmi gond vele a pályán,a km nagy része pályán kerül a kocsiba tehát tanúsíthatom hogy nincs gondja vele. De azt tudni kell hogy egy laposabb autó kevésbé érzékeny az szélre egy magassabb pedig jobban észre veszi.
Ahogy halad az idő írok majd még, juniusba meg lesz a 60 ezer km, szerviz , és megírom mit cseréltek milyen árba.
Hibalista
- Nem romlott el még semmi rajta, hiszen még csak 42.000km van benne. 1 kötelező szervíz volt eddig.
Ide hordtam szervizbe
Kia márkakereskedás Jász-Plasztik.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Venga 1.6CRDI TX | Következő autója? | Carens |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
