Kész hányás! És ez nem vicc!
Szöveges ítélet
2000 kilométer. Ez még kevés, hogy átfogó véleményt mondjak róla. A család szükségből választotta, tehát nincs érzelmi kötődés iránta. 4 és félmillió volt rá és kész...
Külsőre tetszik, de nem egy dizájnvadász. Azonban ezt mindenki látja, tehát jöjjenek a tapasztalatok.
Olyan semmilyen. Beleülni, ok, városban menni vele, ok. Kormányzás, ok. Na jó, ezt a sok okét már magam is unom. Maradjunk annyiban, hogy izgalommentes az autó. A tér benne viszont nagy, szinte hatalmas, még hátul is, különösen, ha előre mozdítja az ember a hátsó üléseket.
Egy nagy baj van vele, ahogy ezt a klasszikus politikus mondaná: nem kicsi, nagy...
Amikor egy hét volt arra, hogy új autót válasszak, akkor több kocsit kipróbáltam. Peugeot 3008 és 508, Renault Captur, Ford B és C-max, Dacia és ugye ez a KIA. A Peugeot volt a legszebb, legkényelmesebb, de az ismerősök lebeszéltek a külföldről behozott 2-3 éves francia autókról - Ki tudja milyen hibája van, stb. A Fordokat nem nagyon lehetett kipróbálni, inkább csak ültem bennük. A Captur ülése nekem kicsi, meg nem is családi autó. A Dacia otromba, maradt a majdnem elegáns KIA.
Olvastam róla, hogy az autópályán kissé furán viselkedik, különösen szélben. Gondoltam, hogy ez az autós újságírók fanyalgása. Tévedtem, ők csak szépítették a helyzetet.
A KIA Carens az autópályán, szélben egy hányinger. Utoljára 40 éve a farmotor Ikarusokon éreztem azt, hogy bár vissza tudom tartani gyomrom tartalmát, de akár ki is jöhetne a reggeli és még jól is esne.
A kocsi képtelen 10 métert egyenesen futni. Folyton korrigálni kell, imbolyog, billeg. Mintha vadászpilóták képzésére fejlesztették volna ki. Viharba kerülő repülőgépen érez ilyet az ember.
Magyarán, aki rendszeresen használja az autópályákat, akár 50 km erejéig is, az felejtse el a KIA-t. Mindez azért furcsa, mert a városban tök jól húz, a kanyarokat kifejezetten kedveli, kb. 80 km/h-ig semmi baj sincs a stabilitással. Legszívesebben a tisztelt koreai mérnökökkel vezettetném le a Budapest-Szöul távolságot úgy, hogy minden reggel csak magyaros villás reggeli elköltése után vághatnak neki az aznapi etapnak. Tuti hányás lenne a vége, vagy az ázsiai gyomor különbözik a magyartól.
Ennyit 2000 km megtétele után. A hétvégére szélcsendes időt ígérnek, mi pedig autózunk vagy 250 km-t a sztrádán. Utána kiegészítem...
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Még nem volt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 950 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Hyundai | Következő autója? | RAV4 |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
