Jól felszerelt családi világjáró
Szöveges ítélet
Előző autónk egy RIO volt, a második gyerek születésekor váltanunk kellett egy akkora autóra, amelybe belefér egyszerre a két gyerekülés, a gyerekek összes kacatja, a kutya szállítódoboza és még két-három bőrönd. Ez így együtt eléggé leszűkítette a lehetőségeket, mivel a RIO jó tapasztalatai alapján KIA-ban gondolkodtunk. A szalonban alaposan megnéztük a lehetőségeket, a másik, amiben volt elég hely, az a Sorento volt. Az viszont a RIO után ijesztő méretű volt, ráadásul kétszer annyiba került, mint amennyi készpénzünk volt az akcióra, hitelt pedig nem akartunk felvenni, ha nem muszáj. Mindenesetre ekkor még azért nem volt egyértelmű favorit a Carens, még nézegettük a Sportage-t is, de annak a belső helykínálata kicsit szűkösnek tűnt. A kereskedő ekkor szólt, hogy még van nekik 2 db UEFA limitált szériás Carens, választhatunk belőle fehéret és csak 1.6-os benzines van, viszont szinte minden extra benne van, amit csak lehet kérni (a bőr ülések, a napfénytető és a parkoló automatika kivételével emlékeim szerint). Viszont siessünk, mert az egyiket már lefoglalózták, a másik még megvan, de ki tudja meddig.
Megnéztük, tetszett, másnap jeleztük, hogy kérjük, kb. két hét múlva már nálunk is volt. Első parkolóradart rakattunk még bele pluszban, csak hogy biztos legyen, ami tuti.
Azóta nagyjából évente 20-22 ezer km-t teszünk meg vele, rövid utakat és hosszúakat is (nyaranta a hosszú utazások miatt belekerül 8-10 ezer km 1,5-2 hónap alatt), úgyhogy van tapasztalatunk bőven.
Negatívumként egyedül azt tudom felhozni, hogy az 1.6-os GDI motor 135 lóerője nem teszi épp fürgévé a járgányt, ha pedig tele is van pakolva hosszú utazáshoz és esetleg még a tetőbox is fent van, hát bizony jól meg kell fontolni egy 80km/h sebességgel közlekedő kamion megelőzését is, ha olyan úton vagyunk, ahol jöhetnek szembe. Ha emelkedőn vagyunk, akkor pedig még a 80-at sem lehet vele tartani 4-es fokozat felett. Viszont ha az embert nem zavarja, hogy néha kicsit feltartja a mögötte jövőket, és nem lehet vele rakétázni, viselhető a dolog, illetve ha van helye felgyorsulni (pl. autópályán), akkor azért lehet vele tempósan is haladni.
Más probléma nem merült fel vele kapcsolatban.
Pozitívum rengeteg van:
- Bőséges helykínálat
- Hátul 3 teljes értékű ülés, tehát a 2 gyerekülés közé egy átlagos felnőtt még be tud ülni normálisan
- Kényelmes, jó benne utazni hosszú távokon is
- Van benne minden jó, pl. használható beépített navi, amelynek csak a térképfrissítése nehézkes, tolatókamera, radar, tempomat, USB, stb.
- Megbízható, semmi nem romlott el eddig.
- Ha az ember nem akar versenytempót menni vele, alacsony a fogyasztása: 80-100-as országúti tempóval közlekedve (néha kisvárosban is használva) sikerült 6,3-as fogyasztást összehozni vele Finnországban járva. Magyarországon esélytelen ennek elérése, de itthon autópályán is járunk elég sokat és alapvetően nagyvárosi használatban van, itt 7,5-8 l körül eszik.
Hibalista
- 3 éves koráig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Autentik Győr.Az elején kicsit nehézkes volt a szervizbe időpontot kapni, később ez megoldódott.Kisebb baleset miatt volt egy kis karosszéria munka és újrafújás, fényezés, illetve a rosszul rögzített csomagtartó védő lemez miatt a csomagtér ajtónak az alját kellett újra festeniük és fényezni. Ez utóbbit garanciában megcsinálták szépen. Ezen kívül csak a kötelező szervizek voltak.Alapvetően elégedett vagyok velük, kedvesen és segítőkészen álltak a problémáinkhoz, normális márkaszerviz áron és elég gyorsan elvégezték a feladatokat.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | RIO | Következő autója? | Valószínűleg Proceed |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |