A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Carens (2013)

Carens 2.0 GDI EX Limited 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ezüst családi hajó

Szöveges ítélet

2018.01.09.:
1.8 TDCi Ford Focus Cmax után vettem (lásd. Kék családi hajó). Szóval bizonyos szempontból voltak elvárásaim. A Ford is jó volt csak eljárt felette az idő és kellett volna rá költeni rá, de már nem akartam.
Mivel új autót szerettem volna (egyszerűen nem bízom a mai használtautó piacban), ezért igen sok márkát és típust megnéztem/utána olvastam ebben az árkategóriában (Opel, Ford, Kia, Hyundai, Mazda, Nissan, Renault, Peugeot) és mivel már van egy Hyundai a családban így végül a két dél koreai mellett tettem le a voksom. Mivel a Hyundai-nak nincs egyterűje (a Tucson és az ix20 nem az!) így a Carens lett a befutó. Dízelt nem akartam és azt is tudtam, hogy az 1.8 TDCi utána a sima 1.6 GDI kevés lesz ezért a 2.0 GDI lett a befutó.

Az autó: szalon kocsi volt, 2.0 GDI EX Limited + navi + utazó csomag, Bright Silver. Minden lényeges extra benne van még tolatókamera is, ami a rosszul látható fenék miatt igen jól jön. Szerencsére még 16”-os felnik, nem kell malomkeréknyi gumi rá. 166 LE / 200 Nm, 10 sec alatti gyorsulás 0 - 100 km/h-ra, 200 feletti végsebesség. Bár igen tudom ez a fajta autó nem erről szól. De az viszont jó, hogy megrakva is lehet vele előzni.
Nagy, kényelmes (igaz sokáig tartott mire megtaláltam az igazán jó üléspozíciót), megy és a méretéhez/tömegéhez (1500 kg) képest jól fogyaszt.

Néhány negatívum:
Benzines fogyasztás (bár ez nem igazán az…)
Igazán kényelmes az ülés állítható deréktámasszal lenne, de az csak az EX Prémium + bőr lett volna (több mint 1 MFt felár). Így most egy alig látható lapos párna van mögöttem. Ez lehet kinek mi éri meg kérdés is, nekem ennyi felárat nem ért. A Ford ülése jobb volt.
Nem annyira agilis a futóműve mint a Cmax-nak, de ezt tudtam előre, középállásban a kormány kicsit ideges, de szokható.
Pillanatnyi fogyasztásmérő csak saccolásra jó.
Vmi cicereg néha a csomagtartó rolónál még nem jöttem rá mi az.
A kihangosító nem elég hangos autópályán nem hallom azt aki velem beszél.
Eddig kaptam egy követ az első szélvédőre amit már javítani kellett. Sajnos elég gyakran pattannak oda porszemek, kövek. Az előző kocsimmal (Ford Cmax-al nem volt ilyen 8 év alatt).

Aztán jöjjenek a pozitívumok és a tények:
Széles, nagy, bőven el lehet benne férni, mögöttem rengeteg hely van (175 cm).
Három teljes értékű külön álló ülés hátul, el is lehet férni bennük.
492 liter + alsó tárolók kb. 100 liter (ahol a 6. és 7. ülések lennének) csomagtartó.
Nyugodt, nem száguldozásra csábító karakter, de ha kell lehet előzni vagy sietni (na jó nem a Bükk kanyargóin).
Jó hangzású hangszórók és fejegység, jó mp3 lejátszás, sok szivargyújtó csatlakozó és USB bemenet.
Azonnal működő és stabil telefon kihangosítás, érintőképernyővel. Magyar nyelvű navi, működő Andriod Auto (= telefon képernyő tükrözés, pl. Waze-re)
Hatékony hűtés/fűtés, aut. klíma, jó szélvédő jégmentesítés pedig nincs benne fűtőszál.
Formája egész szép (van szebb is pl. Mazda 6 kombi, Hyundai Tucson).
Megnyugtató az egész autó, tisztára álmosító relaxáló hatása van. Gyerekeim többször elaludtak benne, pedig nem szoktak.
Elektromos kézifék visszagurulás gátlóval, ami jól működik.
Hosszabb utat eddig nem mentem vele igazán, egy 2*300 km volt.
2 év vagy 30.000 km olajcsere :).
Jól műkődő, ügyes tempomat és sebesség határoló.
Könnyen leolvasható műszerek.
4 teljesen automata ablakemelő (ez koreai autóknál egyáltalán nem általános! pl. Hyundai Tucsonban sincs csak max. a vezető és jobb első utasé!).
A szívó motor miatt nincs turbólyuk, egyenletesen húz egészen 7000-ig. 3000-től igen jól megy :):) Országúton visszakapcsolással nem gond az előzés.
1100-tól már szépen terhelhető, városban 5.-ben is el lehet járni.
Országúton 7 liter körüli/alatti is tud lenni a fogyasztás, városban 10 körül. Nekem egyelőre 8,5 főleg Budapest külváros + 2*30 km-es vidéki utakkal.
3 év teljes körű + 4 év fődarab garancia.
Mivel eddig csak kb. 6000 km-t mentem eddig vele, így igazándiból csak első benyomásról tudok beszélni, használati tapasztalatról nem. Tervezem a folytatását az írásnak, de remélem semmi rendkívüli nem lesz csak a szokásos tapasztalatok és a kötelezők.
2018.11.30:
JP Fót szerviz a felsorolt hibákkal. Ez nem ide tartozik, de leírom: Szerintem nagyon bal*asz módon állnak hozzá, nekem e-mailen kb. 4 hét után sikerült 3 hétre előre időpontot foglalnom. Ez egy nagy hiba és ezen felül az, hogy a KIA szerviz munkafelvételt/átadást áttették a KIA szalonba ráadásul egy olyan munkafelvevőhöz aki olyan lassú mint egy reumás csiga = öngólt lőttek. Több mint 1 óra volt a kocsi átadás-átvétele pedig fizetnem sem kellett...:( Nem fogok ide visszamenni az tuti!
2019.01.07:
15000 km. Megy teszi a dolgát, kellett bele töltenem kb. 0,5 liter olajat, de ez OK. Kényelmes, nagy, elférünk benne. Ami nem jó, hogy néha nehezen veszi be a fokozatot, főleg állás után a hátramenetet (második kuplung után OK), illetve nekem kicsit szorulós a váltója. Család szereti, bőven elférünk, könnyen bele lehet dobni egy biciklit is kerékkiszedés nélkül. 2,8 méteres karácsonyfa + karácsonyi nagybevásárlás sem gond. Fogyasztása 8,3 liter átlagban (spritmonitor.de-n fenn van), országúton 90-100 között 7 liter, (német!) autópályán óra szerint 160 km/h-nál 11 liter, városban 9-9,5 között sűrűségtől függően. Hát igen 1500 kg, 166 LE, de ez szerintem teljesen elfogadható. Nem annyira stabil, mint a Ford Focus Cmax volt, de teljesen kezelhető. Az imbolygásos jelenség hülyeség. A téli hidegben nagyon gyors az első szélvédő leolvasztás: -5 fokban indítás után kb. 30 másodperccel már meleget fúj előre (tuti vmi elektromos rásegítő fűtés van benne). Amúgy a fűtés/hűtés teljesen jó és hatékony. Ilyen típusú autónál nem igazán lehet vezetési élményről beszélni, de a 2,0-ás motorral elég jól megy, jól gyorsul csak ki kell pörgetni: 3000-től húz jól egészen 6500-ig.
19000 km: a váltó/váltózár szoruláson kívül semmi gond, megy használjuk, nagy tágas, kényelmes. Elfogadott használati eszköz ami teszi a dolgát, 27.5"-os MTB simán belemegy csak ülésdöntés kell.
27000 km: hibátlanul teszi a dolgát (a légzsák visszajelzőtől eltekintve). Nagy csomagtartó, kellően erős motor előzéshez, élvezzük a felszereltségét és a bőséges helyet. Az ülések nem annyira kényelmesek mint a Cmaxban voltak, de teljesen vállalható. Városban simán kúszik 10 liter fölé a fogyasztása, országúton 7 liter körül van, 130-nál 9-10 között.
37000 km: A légzsák visszajelző megint előjött 1x, de rutinból megmozgattam a csatlakozót és utána eltünt. Gyakorlatilag minden belefér normál határok között: 29" MTB (kerék kivétel nélkül), 1,5 heti nyaralási cucc 4 főnek kényelmesen, 2.8 méteres fenyőfa + nagybevásárlás, home office miatti hazaköltözéskor monitorok, gurulósszék, asztali számítógép stb. Megnyugtató érzés beleülni, megy a családi hajó, ha kell kicsit fürgébben is ha pörgetjük a motorját. Az ülése visztont nem ér fel a Focus Cmax kényelmével. Nagyon hasznos, hogy a csomagtérrolónak van helye a padló alatti rekeszben és bármikor ki/be tudom tenni (= nem kell előre kitalálni, hogy vigyem-e vagy sem és nem verődik össze).
48000 km: 4. éves szerviz, vizsga stb. Továbbra is teszi a dolgát, nagy, minden belefért amit eddig bele akartam tenni. Persze nem 3 ajtós szekrényt..., de lapra szerelve talán igen... :) Fogyasztása átlagban 8,3 l/100 km 1/3 város 1/3 autópálya 1/3 országút. Tud fürge is lenni, ha pörgetjük, de alapvetően nem erre van hanem nyugodt, de tempós haladásra. Arra kiváló.
59000 km: Az 5.éves szervizt már nem tőlem kapta, mert eladtam. Jó autó volt: nagy, alapvetően kényelmes, bőven elfértünk benne csak sokat fogyasztott. A 8,3 liter/100 km az sok főleg úgy, hogy nem nyomtam neki igazán.
A 7 év garancia jól jött több esetben is! Lásd. a hibáknál...

Hibalista

- 2017.12.01. Utólagos első Valeo radar folyton sípolt ha be lett kapcsolva. Kiderült, hogy a rendszámtáblát látta, rendesen felfogatva a rendszámtáblát tökéletesen működik. Valamint nem lett jól rögzítve a központi egysége (leesett). Szó nélkül javították. - 2017.12.15. Csikorgott a kb. 1 hónapos autón az ablaktörlő ezért gariban cseréltettem. Azóta jó. - 2018.11.30. Hidegben nyekken vmi az esőérzékelő szenzor takaró műanyagnál. 1700-2200 között vmi rezonál elől a motorban. Szerviz egyikkel sem tudott mit kezdeni, ők nem hallják. No Comment. - 2019.05.20. Szorult és a végén már nyikkant is a váltókulissza (lásd. 2019.01.07-i tapasztalat). A váltózár beszerelésnél (JP Fót M3 ahol vettem az autót) nem zsírozták be rendesen a váltózárat és valószínűleg a kulisszában sem volt eredetileg elég zsír. Gariban megzsírozták, remélem most már jó lesz. Mintha egy új váltó került volna bele 2 ujjal kezelhető. - 2019.07-óta nagy melegben a kormány felső karimája nyekereg, ha lehűl akkor utána nem... :( - 2019.08.01. Légzsák visszajelző lámpa világít. Volt már korábban jobb első ülés teljes hátratolása után. Most viszont állandóan világított. Márkaszervizben csatlakozó szét és összetolással orvosolva. - 2020.09.03: Váltó szorulás újra elkezdett előjönni. Állítottak vmit a bowdenen azóta jó. Ami nem tetszik még, hogy túl nagyot kattanva esik be a fokozatba. Állítólag ez ilyen, de ..... A kormánykapcsoló nyikorgás (ami hol volt hol nem) garanciális cserével megoldva. - 2021.12.11. Légzsák visszajelző hiba újra előjött. Gariban cserélték a jobb oldali oldallégzsákot remélem ezzel megoldódott. Vmi érintkezési hiba volt a csatlakozónál vagy kábelnél. - 2022.06.26. Nyaralás alatt a 8 órás úton természetesen a legnagyobb melegben nem ment a klíma nem tudott hűtött levegőt befújni. És nem jelzett semmilyen hibát!!! Kikapcsoltam, szenvedtünk, majd kb. 1 óra múlva után újra bekapcsoltam és akkor elindult. Azóta egyszer sem jött elő ez megint.

Ide hordtam szervizbe

JP Fót (M3). Udvarias, készséges kiszolgálás, néha nehéz időpontot kapni. Itt cseréltettem az ablaktörlőt (2017.12.15) és a 2000 km-es olajcserét is elvégeztettem. Előre mondott áron és időn belül megcsinálták. Bár alapvetően Mercedes szalon nem érzem, hogy másodrangúként kezelnének. Az utólagos első tolatóradar hibáját (2017.12.01.) is ingyen és gyorsan orvosolták.2018.11.30. Lásd. Hibalista: hidegen nyekkenő műanyag elem, motorrezonancia semmit nem tudtak vele kezdeni. A kocsi jobb elején a lökhárító kipattant véleményük szerint ez nem garanciális hiba és amíg nem kérek ajánlatot a karosszériásuktól addig nem tudnak vele mit kezdeni. Az első tolatóradart át szerettem volna köttetni, hogy ne gyújtásra, hanem kapcsolóra induljon, de ezt szerintük nem lehet megtenni. Független autoelektronikai szerelő pikk-pakk megcsinálta. Ezen szörnyű hibák vizsgálata 3,5 órámba került, ebből kb. 1 óra!! volt a kocsi átadás - átvétele. Ja és utána még én menjek át a karosszériáshoz - mivel az más épületben van - és álljak sorba megint. Na ne már!!2019.05.20. Váltó és váltózár szorulást gariban javították (ők szerelték be), csak az volt a fura, hogy volt náluk a kocsi már korábban (lásd. előző dátumok) és nem tűnt fel nekik, hogy szorul?2020.09.03-as csere és váltó állítás náluk volt. OK, de miért nem lehetett a "zsírzásos" javítás helyett egyből ezzel kezdeni?2021.12.11. Jobb oldali légzsák csere (gari) és 4. éves átvizsgálás elvégezve. Korrekten, adott áron.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Vestar Autó Kft (KIA Szabó). Gyors, korrekt udvarias kiszolgálás. Légzsák visszajelző lámpa vizsgálata (2019.08.01.).2019.11.28: 2. éves szerviz, pontos, korrekt és igen jó árak. Időpontot több hétre előre lehet csak kapni. De ez minden szerviz esetén így van. PAPPAS Autó:2020.11.29: 3. éves nem kötelező olajcsere során korrekt, pontos, gyors és a legjobb árat adták rá.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2017
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 10
Megbízhatóság (9) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Focus Cmax Következő autója? Skoda Octavia Combi
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Carens 2013 (2013)

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)