Kareszka - avagy milyen autó ez? Kia? Carens? - az mi?
Szöveges ítélet
Üdv Mindenkinek!
Olvasom, hogy kinek milyen tapasztalata van. Közelitek a 95e km-hez lassan és sok szervizen is túl vagyok, gondoltam ezért írok.
4.5 éve van egy 2.0 CRDI EX 7 személyes Carens-em. Akkor sokat gondolkodtam, hogy mit vásároljak, mert egyterüt szerettünk volna. Előtte VW II 1.6 Golfom és Mazda Xedos 9 2.5 V6 volt. Tehát egy luxus sedan-ból ültem át ami 170 LE volt, de ez útán is szerintem a Carens egy kiváló autó.
A következő típusok jöttek szóba:
- Toyota Corolla Verso
- Toyota Avensis Verso
- Toyota Previa
- Mazda 5
- Mazda MPV
- Honda Stream
- Honda FRV
- Mitsubishi Grandis
- Kia Carens
Eléggé elkötelezett vagyok a keleti autók iránt hála az előző autómnak és annak amit olvasok, tapasztalok. Kipróbáltam az összes fenti típust és a végére a Grandis és a Carens maradt meg. Sajnos a Grandis dízel motorja az VW TDI... Nem győzött meg, ezért inkább benzinest akartam, mert jobban bízom a benzin motorok tartósságában, de végül mégis egy KIA Carens dízel lett.
Kétszeri Carens tesztvezetés meggyőzött, hogy ez az autó kell nekem. Nagyon kellemes, nem túl nagy, nagyon jól variálhatóak az ülései és a 2.0 literes dízel motor kellemes meglepetés volt. Amúgy a motor és az ár döntött. A Toyota hasonló felszereltséggel kb. 2 millióval drágább. Az új Verso nekem meg nem jött be. A Mazda 5-öt is elrontották a Karakuri-val és drága. A Honda FRV jó, de az aranyárban volt.
A Pappas-nál vettem és ott volt az első szerviz. Rendesek voltak a Pappasnal, de egyúttal drágák is. Az autóm az elején "rángatott" néha 1500-2000 fordulat között. A második szervizen (KIA Lurdy) a szoftver frissítés megoldotta ezt a hibát. Ja a festésre kell vigyázni, mert nagyon vékony. 0.6 - 0.9 között mértem vásárláskor. A Mazdán ez 0.9 - 1.2 volt...
Amivel gondom volt, hogy esős idő esetén sokszor elment a szervo! A Kia-nak írtam és garanciálisan új görgőt és szíjat kaptam. Azután a szíj csere hatására túlfeszültség volt és a fesz-szabályzót és generátort kellett cserélni és javítani. Ezek a hibákat a Kia Lurdy-ban oldották meg. Korrektek voltak.
Most már 2 éve a Jász Plastik szervizeli. Minden sw frissítést, javítást megkapott amit a gyár előírt. És az autóval nincs gondom 2.5 éve... remélem így is marad sokáig.
Érdekességként, hadd írjam meg, hogy egyszer 1 hétig 2 amerikai kollégát szállítottam a munkaebédek alatt.. Nagyon dicsérték a Carens-em, hogy a legkényelmesebb és legnagyobb az autók közül amiben Mo-n 1 hét alatt ültek (taxikon). Az USA-ban V6 2.4 benzinesként Rondo névvel árulják és a legtakarékosabb kis MPV díját nyerte el.
Hibalista
- Szíj feszítő görgő és szíj... Ha víz érte megcsúszott és elment a szervo!!! - Azóta, hogy cserélték nincs semmi gondom. - Generátor és feszültség szabályzó a görgő és szíj csere után. Túl nagy volt a feszültség és kiverte az égőket és fesz-szabályzót! - Garanciálisan újra lett kezelve az üzemanyag tartálynál.
Ide hordtam szervizbe
Kia Pappas
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Kia LurdyKia Jasz Plasztik M3
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 9 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Xedos 9 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
