A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Carens (2006-2012)

Carens CRDI 2.0 EX AUTOMATA 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csendes, szerény, de jó szolga

Szöveges ítélet

Ezt 2000 km -nél írtam, hiszen oly kevés a Carens vélemény: Az autó kényelmes, puhán veszi a foltozott utakat is. A kárpitok nem zörögnek. A szokatlanul nagy külső tükrökből még talán a jövő hetet is látni lehet. Az MP3 –as CD játszó nem felejti el kiszállás után sem hol tartott, és másnap ugyanott folytatja. A hangszórók jól hozzák a mély hangokat is. A kormány szervo könnyebb az Eu-ban gyártottaknál. Jó vele forgolódni.
Teherautót csináltam belőle (lehajtottam mindent) Megpakoltam. Nagyobb, 4-5 mázsa terhelés a rugóknak nem probléma, meg se rezzen. Az automata váltó jól teszi a dolgát. A fokozatok kapcsolásakor nem rándul. Ha sietősen szeretnék gyorsítani, letaposom, nagyon gorombán visszakapcsol és az amúgy csendes motor zavaróan hangosan kiabálva bevaduló bömbölő oroszlánná változik. Így megúszhatjuk a szégyenkezést lámpánál a sportosan induló alkalmi versenytársak mellett. De sokkal szívesebben veszi az öreguras közlekedést, ezt fogyasztásban is meghálálja.
A rögzítő fék gyenge, de határozott lábtaposásra lejtőn még nem rögzít, csak kajakos letaposásra.
A bekapcsolva felejtett világításra figyelmeztető hang, kontrollámpa és a hűthető, de nagyobb kesztyűtartó is hiányzik. Van helyette lámpa a pipere tükrök mellett, és 6 helyre locsoló szélvédőmosó. Volt szerencsém 100-as tempónál vészfékezni száraz úton. Csak ketten ültünk elöl, hátul üres volt. Érezhetően nagyon szeretett volna jobbra, majd balra kitörni, előzni a hátulja. Gondolom az ESP akadályozta meg. Biztos keresztbe fordulás lett volna nélküle. Ugyanezt vizes úton nem szeretném kipróbálni. Hülye érzés volt.
Másik esetben 120-as tempóban pillanatnyi felindulásból (ugyan menj már a francba, ha így sietsz 1 méterre mögöttem) átrántottam a másik sávba és nem himbált, borulási szándékkal sem ijesztgetett. A Hankook gumit kicsit hangosnak találom.
Jó a sok apró rekesz, pakolási lehetőség, a sok üdítős flakon tartó, ám én vinném a mentő dobozt meg a poroltót is, de nem találok helyet neki. Az ajtózsebekre nem kellene a hosszában kivágott „szellőzés” mert kipotyog az autópálya és parkolócetli. Kár, hogy hosszirányba nem lehet állítani a kormányt, így nehezebben találtam meg a végleges ülés pozitúrámat.
Az autóval összességében elégedett vagyok az árához és származásához képest kimondottan jó autónak tartom eddig. Ennyi észrevételem meg a kategória versenytársaknál is lenne biztos. Ha valaki nem virítani szeretne, hanem olcsó, használható egyterűt, akkor ezt érdemes megnéznie.

2. rész 15 ezres olajcserén, átvizsgáláson túl vagyunk. A kézifék beállítás után tökéletes. Néha szabálytalan időben és körülmények között jobb hátsó lengéscsillapító felől és a lendületes teljes kormány jobbra tekerésnél egy kis koppanás hallatszik. A hátsót a jól lengősen szerelt kipufogóra fogták. Egyenlőre nem találták az okát. Van még 4 és fél év garanciám, hogy megtalálják :-))) A 4 sebességes automata váltót következetesen 5 sebességesnek érzem, mert 3-ikban kétszer vált. Sajnos az első üllést nem sikerült kényelmesre beállítanom fél év alatt sem, pedig még 10 cm magas könyöklő magasítót is gyártottunk. De biztos az én alaktalan formám a baj. A bekapcsolva felejtett világításra figyelmeztető hang és kontrollámpa már nem hiányzik, hiszen lekapcsolja magától és ha parkoló fényt szeretnél külön újra kell kapcsolni :-) A poroltó és mentőláda az első üllés alatt a hátsó utas lábánál talált helyet. A büdös kuplungszagszerű dolog van úgy hogy hetekig nem érződik, aztán megint beköszön, de elég ritkán. A fogyasztást levettük Profi Magnet-tel 7,7-ről 6,9, re vegyes üzemben. Összességében még mindíg ezt venném.


Hibalista

- A rögzítőfék csak a végén fog, akkor is gyengén.
- Kuplungszag szerű valami autópályán pillanatnyi leálláskor tapasztaltuk, de lehet, hogy csak a kipufogó kiégetés indult be.

Ide hordtam szervizbe

Frédi-Béni Üllő

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 307 2.0 HDI 110 LE Következő autója? Elektromos, ha elérhető lesz.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Carens 2006 (2007)

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)