Csendes, szerény, de jó szolga
Szöveges ítélet
Ezt 2000 km -nél írtam, hiszen oly kevés a Carens vélemény: Az autó kényelmes, puhán veszi a foltozott utakat is. A kárpitok nem zörögnek. A szokatlanul nagy külső tükrökből még talán a jövő hetet is látni lehet. Az MP3 –as CD játszó nem felejti el kiszállás után sem hol tartott, és másnap ugyanott folytatja. A hangszórók jól hozzák a mély hangokat is. A kormány szervo könnyebb az Eu-ban gyártottaknál. Jó vele forgolódni.
Teherautót csináltam belőle (lehajtottam mindent) Megpakoltam. Nagyobb, 4-5 mázsa terhelés a rugóknak nem probléma, meg se rezzen. Az automata váltó jól teszi a dolgát. A fokozatok kapcsolásakor nem rándul. Ha sietősen szeretnék gyorsítani, letaposom, nagyon gorombán visszakapcsol és az amúgy csendes motor zavaróan hangosan kiabálva bevaduló bömbölő oroszlánná változik. Így megúszhatjuk a szégyenkezést lámpánál a sportosan induló alkalmi versenytársak mellett. De sokkal szívesebben veszi az öreguras közlekedést, ezt fogyasztásban is meghálálja.
A rögzítő fék gyenge, de határozott lábtaposásra lejtőn még nem rögzít, csak kajakos letaposásra.
A bekapcsolva felejtett világításra figyelmeztető hang, kontrollámpa és a hűthető, de nagyobb kesztyűtartó is hiányzik. Van helyette lámpa a pipere tükrök mellett, és 6 helyre locsoló szélvédőmosó. Volt szerencsém 100-as tempónál vészfékezni száraz úton. Csak ketten ültünk elöl, hátul üres volt. Érezhetően nagyon szeretett volna jobbra, majd balra kitörni, előzni a hátulja. Gondolom az ESP akadályozta meg. Biztos keresztbe fordulás lett volna nélküle. Ugyanezt vizes úton nem szeretném kipróbálni. Hülye érzés volt.
Másik esetben 120-as tempóban pillanatnyi felindulásból (ugyan menj már a francba, ha így sietsz 1 méterre mögöttem) átrántottam a másik sávba és nem himbált, borulási szándékkal sem ijesztgetett. A Hankook gumit kicsit hangosnak találom.
Jó a sok apró rekesz, pakolási lehetőség, a sok üdítős flakon tartó, ám én vinném a mentő dobozt meg a poroltót is, de nem találok helyet neki. Az ajtózsebekre nem kellene a hosszában kivágott „szellőzés” mert kipotyog az autópálya és parkolócetli. Kár, hogy hosszirányba nem lehet állítani a kormányt, így nehezebben találtam meg a végleges ülés pozitúrámat.
Az autóval összességében elégedett vagyok az árához és származásához képest kimondottan jó autónak tartom eddig. Ennyi észrevételem meg a kategória versenytársaknál is lenne biztos. Ha valaki nem virítani szeretne, hanem olcsó, használható egyterűt, akkor ezt érdemes megnéznie.
2. rész 15 ezres olajcserén, átvizsgáláson túl vagyunk. A kézifék beállítás után tökéletes. Néha szabálytalan időben és körülmények között jobb hátsó lengéscsillapító felől és a lendületes teljes kormány jobbra tekerésnél egy kis koppanás hallatszik. A hátsót a jól lengősen szerelt kipufogóra fogták. Egyenlőre nem találták az okát. Van még 4 és fél év garanciám, hogy megtalálják :-))) A 4 sebességes automata váltót következetesen 5 sebességesnek érzem, mert 3-ikban kétszer vált. Sajnos az első üllést nem sikerült kényelmesre beállítanom fél év alatt sem, pedig még 10 cm magas könyöklő magasítót is gyártottunk. De biztos az én alaktalan formám a baj. A bekapcsolva felejtett világításra figyelmeztető hang és kontrollámpa már nem hiányzik, hiszen lekapcsolja magától és ha parkoló fényt szeretnél külön újra kell kapcsolni :-) A poroltó és mentőláda az első üllés alatt a hátsó utas lábánál talált helyet. A büdös kuplungszagszerű dolog van úgy hogy hetekig nem érződik, aztán megint beköszön, de elég ritkán. A fogyasztást levettük Profi Magnet-tel 7,7-ről 6,9, re vegyes üzemben. Összességében még mindíg ezt venném.
Hibalista
- A rögzítőfék csak a végén fog, akkor is gyengén.
- Kuplungszag szerű valami autópályán pillanatnyi leálláskor tapasztaltuk, de lehet, hogy csak a kipufogó kiégetés indult be.
Ide hordtam szervizbe
Frédi-Béni Üllő
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 307 2.0 HDI 110 LE | Következő autója? | Elektromos, ha elérhető lesz. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
