A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jeep » Wrangler (2018)

Wrangler Rubicon 2.2 CRDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Talán az utolsó terep legenda

Szöveges ítélet

Az első olyan terepjáróm (egyben az első Jeep), ami kiváló terepjárós tulajdonságok mellett aszfalton is fájdalommentesen használható. Persze ezt a viszonylagos kényelmet a merevhidak és alvázas felépítés kordináta rendszerben kell értelmezni. Nem. igazán kell a divatos SUV-ok mércéjét alkalmazni. Az M/T gumik persze hangosak, autópályán a szélzaj is nagy, de igazából nem is erre lett optimalizálva. Ettől függetlenül nem fájdalmas vele 3-400 km egyhúzásra aszfalton.

Autópályán tud menni 140-150 km/h tempóval is, de azért minden jóérzésű tulajdonos visszaveszi a gázt, mert nem ez a lételeme. Főleg, hogy erről a tempóról meg is kell állni, amiben a fékrendszer abszolút partner lenne, azonban a terepgumik nem erre lettek fejlesztve. Autópályán 120-130 km/h a kényelmes utazója.

Na de mit tud terepen? Hát elképesztő adottságai vannak. Olyan helyeken, ahol a korábbi tapasztalataim alapján nagyon koncentrálva és odafigyelve hajtok be, lazán halad tovább. Még nem sikerült elakasztani sehol. Mondjuk ehhez hozzátartozik az is, hogy nem is volt cél. Ahová el akarsz terepen jutni, oda elvisz (a józan ész határai között). Ahová ez kevés, oda ne is akarj autóval menni!
Funkcionális terepjáróknak, mint én, teljesen ideális megoldás. A "funkcionális terepjárás" azt jelenti, hogy azért megyek terepen, mert arra van dolgom. A célom nem az, hogy feszegessem a határokat, hátha sikerül elakadni. Ha meg lehet kerülni egy dagonyát, akkor megkerülöm, nem hajtok direkt bele.

Az új Wrangler hatalmas fejlesztése az auto 4WD mód a terepváltón. Ez nem fix 4 kerék, hanem automatikusan adja ki a hajtást, ha szükséges. Ez lehetővé teszi, hogy közúton is használhasd a 4 kerék hajtást, ha havas-latyakos az út. Ez nálam az egyik "selling-point" volt, mert univerzálisabbá teszi a járművet.

A hétköznapokban teljesen jól használható "SUV" és családi autó is lehet. Jókora a csomagtartó, az utastér helykínálata ha nem is bőkezű, de hozza egy kompakt autó méreteit. Nem használom minden nap, mert van mellette hétköznapi járós autó is, így nem tudom, hogy egyetlen autóként optimális megoldás lehet-e családi autóként? Gondolom nem, mert ennyi pénzért erre a célra vannak jobb vételek. (eleve az ára miatt kevés családnál jöhet sajnos szóba reális alternatívaként)

A Fiat eredetű 2.2 crdi motor a maga 200 lóerejével és hatalmas nyomatékával szerintem éppen elég ehhez az autóhoz. Nyomatékból megold minden szituációt, de ha kell, akkor be lehet kapcsolni a felezőt, ami valójában inkább "negyedelő".

Fogyasztás, már ha érdekes ebben a kategóriában: Város-országút vegyes 9,2l/100km. Autópálya (120-130) 10 liter. Hosszabb országúti 90-100km/h tempónál képes 6-7 literes fogyasztásokat produkálni. Szerintem az autó méreteihez (főleg a tömegéhez) képest abszolút elfogadható, sőt... Terep fogyasztást nem írok, az 10-18 literig bármi lehet, tereptől és sofőrtől függően.

Összességében egy letűnt korszak technikáját (merev első-hátsó híd, alvázas építés, stb) a modern kori vezetéssegítő rendszerekkel és multimédiás szórakoztató extrákkal ötvöző, magas képességű és jó minőségű terepjáró, amely megadja a Wranglerből áradó egyediség és különlegesség érzését is, igaz elég borsos áron. A stílusa utánozhatatlan. Levehető tető, ajtó. Rengeteg típus specifikus extra rendelhető hozzá. Ha nem figyelsz oda, akkor a gatyádat is ráköltheted. Érdemes végiggondolni, hogy valóban szükséged van-e egy felszerelésre, vagy csak jobban néz ki tőle az autó? Az enyém nincs "kipimpelve", csak egy oldalsó fellépő került rá a gyerekek miatt, hogy könnyebben fel tudjanak kapaszkodni, illetve egy tetőcsomagtartó. Snorkel, csörlő, egyebek még nem hiányoztak. Ha egyszer kiadja a szituáció, hogy szükség lenne rá, majd felszerelem azokat is. Addig felesleges pénzkidobás.

A Rubicon változatot akkor ajánlom, ha tényleg használod terepen is az autót, de addig sem szeretnéd kínozni magad, ameddig odaérsz a terepre az aszfalt úton.

Hibalista

- Eddig semmi nem romlott el rajta, csak a kötelező karbantartást kapta. Két kisebb sérülést sikerült összeszedni, ezek javítása viszont horror áron lehetséges. Szerencsére Casco-ra ment a javítás, de akkor akkor is túlzás egy hátsó lámpáért 410.000 Ft (csak az alkatrész) illetve egy szélvédőcseréért 465.000 Ft. A szélvédő nem egy strapabíró darab, könnyen megreped egy kavicstól.

Ide hordtam szervizbe

Jeep márkaszerviz, mert még garanciális.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2019
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 34000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója? Majd meglátjuk, ez maradni fog sokáig.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jeep Wrangler 2018 (2019)

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)