A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jeep » Wrangler (2007)

Wrangler Jeep JK Unlimited Rubicon 3,6L benzines 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

The Best Kept Secret

Szöveges ítélet

- Azaz "a legjobban őrzött titok". IMHO, kategóriájában a legjobb vétel. Mármint az offroader kategóriában, azaz a vérbeli terepjárók között... (Elől-hátul merevtengely az, ami ezt az osztályt definiálja.)

De. DE... Nem való mindenkinek. Egy igazi, őszinte terepjáró valójában nagyon kevés embernek a legmegfelelőbb jármű.

Én erdész vagyok, abból sem az irodában ülő fajta. A családban van egy SUV is, ami az utazó autónk, aszfaltra. A Jeep az a munkaautónk ("truck"). Terepre, rövid távokra. Nem is autó - inkább egy traktor, autóbőrben. És nem is igásló, a szónak abban az értelmében, hogy nem vontatásra fejlesztették ki. Arra ott van a Grand Cherokee, ami a Wranglerének átlag kétszeresét képes elhuzogatni.

Aki a fentieket megérti, elfogadja és a Wranglerét ennek megfelelően használja, az nem fog csalódni benne.

A Jeep Wrangler tehát valójában egy célgép, de nem egyedül képviseli a kategóriáját. A kategóriatársakkal való összevetésből én itt gyorsan kiejtem a volt szocialista terepjárókat, amelyek a maguk egyszerűségében nagyszerűek, de sem méretben, sem minőségben, sem imázsban, sem komfortban nem tartoznak a nyugati gépekkel egy kategóriába.

De ugyanakkor ott van az Angol. A "Védő". Pont mostanában fejezik be a gyártását az indiaiak. Ennek elsődleges oka hogy a biztonsági felszereltség terén annyira elavult volt, hogy gyakorlatilag fejleszthetetlenné vált... Marad a használt piac. Ami OK, de az Angol az mindíg is egy határozottan kényelmetlen és gyakran megbízhatatlan gép volt. (Ahol a kényelmetlenség még megbocsájtható, de a megbízhatatlanság már sokaknak kvázi kizáró ok...) (Ezen a ponton kell kérjek bocsánatot a Defenderesektől, de nézzenek a tükörbe, vagy még inkább, üljenek át egy modern Wranglerbe, hogy megtudják, miről is beszélek...)
(Ugyanakkor - ha nem használod a mindennapokban hanem inkább megőrzöd az utókornak, egy eredeti állapotú, korosabb Defender a lehető legjobb befektetés!)

No és hát ott a Német. Amiből a Beverly Hills luxus verzió az felejtős, mert háznak pocsék, megvétele után pedig lakhatásra nem nemigen maradt pénze még egy módosabb honfitársunknak sem. De egy használt, mezei felszereltségű példány azért már sokaknak elérhető lenne. Ugyanakkor, habár komfortja meghaladja a Defenderét, egy árban elérhető Gelandewagen a 2012+ Wranglerhez képest továbbra is fapados. Ár és ergonómia - nagyjából ezek szólnak a G-osztály ellen. Persze a többi az tuti.

Ha viszont nem a rendeltetést vesszük kizárólagosan figyelembe, hanem az érzelmeket is, akkor is az élvonalba tartozik az Amerikai. Merthogy Amerika - az messze van, az az ígéret földje, vágyódások tárgya. A Wrangler modell pedig a legendás Jeep Willis leszármazottja. Azé a Jeep-é, amely 1941-ben megteremtette a terepjáró kategóriát.

És hogy IMHO a Jeep JK miért is a legjobb vétel a kategóriájában? Csak címszavakban (és számomra, fontossági sorrendben):

Esztétika. Tudom, szubjektív... Kisebb doboz a motornak, nagyobb doboz az utastérnek. Doboz sárhányók és lökhárítók. Komolyan, ez egy kihaló formavilág, amelynek ugyanakkor egyre növekvő rajongótábora van... Seriously, I am in love with mine.

Komfort (2011+ modellek: olasz műszerfal design, magasabb minőségű anyagok, jobb hang- és hőszigetelés, auto klíma stb.) Számomra fontos szempont, hogy a Wranglerem lépést tudott tartani az idővel, és a 21. század elején is megállja a helyét.

Megbízhatóság és erő.(2012+ modellek: "Ward's 10 Best" 3.6L Pentastar motor, Mercedes fejlesztésű, új 5 fokozatú automata váltó.)

Felszerelhetőség. Az összes amerikai autó közül ehhez a modellhez gyártják a legtöbb kiegészítő felszerelést. 'Nuff said.

Egyszerűség. Alvázas felépítés, merev tengelyek. Elpusztíthatatlan, hozzáférhető, rudazatos mechanikai szerkezetek. Végy egy emelőt és felejtsd el a szerelőt!

Ár - a Defender az még valahol hasonló árkategória, a G-wagen az akár többszörös árú.

Értékmegőrzés - a Jeep egy instant klasszikus. Kevesen tudják, de talán ez a (kihalás szélén álló) járműtípus őrzi meg a legjobban az árát a használt piacon! (Feltéve, hogy a gazdája becsületesen karban tartja.)

Rajongótábor. Kérdésed van (és tudsz angolul)? Több óriási internetes fórum áll a rendelkezésedre, fantasztikusan segítőkész és felkészült Wrangler rajongókkal.

Magyarországi sajátosságok. Meglehetősen ritka autó, igazi kuriózum, talán (gyakran félreértelmezett) státusszimbólum is. Ugyanakkor biztos szervízháttér, értékesítés.

Még talán annyit, hogy ha az olaszok (Fiat) el nem szúrják, a következő generációs (2017-es?) Wrangler még nagyszerűbb gépezetnek ígérkezik. Annyi kell csak, hogy tényleg megkapja az új 3.0 CRD dízelmotort valamint az ugyancsak új fejlesztésű, 8 sebességes automata váltót. (Amelyekkel a legújabb Grand Cherokee már most is rendelhető...)


P.s.: Beszéltem a Nagy Hármasról, de önző módon "kifelejtettem" a Japánokat... A Nissan Patrol felé is illik azért egy elismerő biccentés, a Toyota Land Cruiser pedig még annál is többet érdemel. Nekem személyesen a második helyen áll a Jeep Wrangler mögött... (De az már egy másik sztori.)

Hibalista

- Motorolajnyomást mérő szenzor (olcsó kínai alkatrész, sok más Chrysler járműben kimegy).

Ide hordtam szervizbe

Pappas Auto Debrecen

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Pappas Auto Budapest

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? ML320 Következő autója? Wrangler Rubicon Unlimited
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jeep Wrangler 2007 (2015)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)