A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jeep » Renegade (2014)

Renegade 1.6 MultiJet2 (Longitude) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mérges kis hóbagoly

Szöveges ítélet

Új autóként vásároltam a Pappasnál, eddig 20 ezret tettem bele, szóval még nem tudok hosszú távú tapasztalatokról beszámolni (ellenben a rózsaszín köd még nem szállt fel, sőt teljes mértékben kitart, ezt nem árt így az elején leszögeznem).

Talán túlzás nélkül mondhatom, hogy szerelem volt első látásra, pedig eredetileg csak egy ingázásra ideális új autót kerestem 6 millió környékén, minél jobb menetdinamikával, lehetőleg nyomatékos dízelt, minél hosszabb garanciával. Persze titkon azért nem bántam volna, ha valamennyire meg tudná dobogtatni a szívem, de ilyesmire ebben az árkategóriában nem nagyon számítottam.
Így hát első körben a kézen fekvő szálakat futottam végig (Focus MK4, Astra K, Kia Ceed, Toyota Corolla, Fiat Tipo, stb.), mindegyik jó autó a maga nemében, de nekem végtelenül unalmas célszerszámok, ráadásul korábban már lopták el új autómat (ami még casco-val is egy über-szívás volt), szóval a túl kommersz márkák hamar ki is estek a rostán, könnyen lebeszéltem róluk magamat, ebben azért segítettek a 3 hengeres turbós benzines fűnyíró motorok is, részecskeszűrővel... :)
Ami még tetszett volna, az a Mazda CX3, mellette szólt az egészen kiváló 2 literes benzines motor+váltó kombó, ami viszont ellene, hogy belül rettenetesen szűk, kívülről pedig túl nőies. Tettem egy próbát a Dacia Duster II-vel is, ez az 1.5 dCi-vel, Prestige felszereltséggel + felextrázva elég meggyőző volt, vagy legalábbis ár/érték arányban verhetetlen, de valahogy nem az én autóm. És ha már SUV, megnéztem az Opel Mokkát, Kia Stonicot, meg már nem is emlékszem még mennyi autót, de egyik sem fogott meg.

Végül tök véletlenül mentem be egy Alfa Romeo szalonba (Pappas), megnézni a Giuliettát, mert kellőképpen ritka kocsi, és van benne egy kis bugi. Hát már a bejáratnál eldőlt, hogy nem lesz Alfám :D Pedig kiváló autó az is, a maga nemében, de hát a Jeep-ek a szalon előtt, basszus már!!! :)
Nekem egészen odaáig nagyjából annyi volt meg a Jeep márkából, hogy amerikai terepes márka, egy időben sok Grand Cherokee futott az országban, meg hát ugye a legendás II. világháborús Willys Jeep, de kb ennyi.

Onnantól bezzeg, hogy a látókörömbe került, csúnyán elindult a márkába belebuzulásom folyamata, pedig viszonylag sok autóm volt előtte (Mitsubishi Colt - 1986, Toyota Carina E - 1992, Citroen BX - 1991, Suzuki Swift - 2009, Mitsubishi Lancer - 2000, Ford Focus - 2002, Peugeot 307SW - 2004), de egészen eddig nem igazán volt rám jellemző a márkafanatizmus (na jó, kivéve a hidropneametikus Citroeneket).
Azért most sem vészes a dolog, de mondhatjuk, egy Jeep abszolút képes rajongást kiváltani. Közhely, de vigyorogva közelítem meg minden alkalommal, távolodva pedig muszáj mindig visszanézni rá :)

A szalonban mint megtudtam, mostanában az ezres turbós benzines motorral viszik a legjobban (999 cm3, FireFly), ami városba megfelelő lehet (azaz jól megy, de zabál), pályán viszont elvérzik. Korábban létezett 1.6 szívó benzines motorral (E-TorQ), ez is zabál, de legalább még lomha is :)
A terepes (4x4) verziók 2 literes dízellel kezdődnek, de van 2,4 literes benzines is (utóbbit itthon ha jól tudom, nem forgalmazzák).
Számomra az ideális választás az 1.6 MultiJet2 dízel motor volt, 120 lóerő, ellenben igencsak finom 320 Newtonmeter, és mindez már 1750-es fordulatról.

A dízelpara szerencsére nekem kedvezett (köszi EU, köszi polgárok! :D), magánszemélyek szinte abszolút nem kerestek/keresnek új autót dízel motorral, ezért durván meglepő árajánlatokat kaptam dízel MK4-es Focusra, K Astára, miegymásra...
A Jeepnél sem volt ez másképp, a kiválasztott autó listaára 7,5 millió felett volt (1.6 Multijet motor, Longitude felszereltség, + ezen felül még néhány extra), végül 5,4 millióért hoztam el, forgalomba helyezéssel, mindennel együtt 5,6 M lett a vége. Összehasonlításképp, a fullos Duster került volna ennyibe, pedig azért ez egy másik kávéház...

Felvezetőnek talán ennyi, és akkor rátérnék kicsit konkrétabban:

Kívülről vagy bejön, vagy nem, ez ízlés kérdése, nekem abszolút betalált. Imádom a kocka formát, a trapéz kerékíveket, a Junoszt TV nagyságú tükröket, a motorháztető domborítását, és hát persze a legendás Jeep pofát (kerek lámpa + 7 hűtőrács, alias ,,breki-führer"), így akinek a Jeep a kattanása, az megőrül majd ezért: OIIIIIIIO

A kategóriához képest belülről meglepően sok benne a hely, hatalmas a térérzet, magasan ülsz, és még van a fejed felett bőven, cilindert is felvehetsz bátran (vagy akkor már inkább cowboy kalapot :D), nagy a válltér is, a szélvédő jó messze van tőled, ráadásul mai autókhoz képest szokatlanul meredek szögben áll, emiatt tökéletes a panoráma előre/oldalra/hátra, miközben úgy érzed egy tankban ülsz. Na jó, az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy a combnyi vastagságú A oszlop elég sokat kitakar, szóval kanyarban erre figyelni kell. Hátul is jó ülni, ott is meglepően nagy a lábtér, a tető messze a fejedtől, és jól kilátni az ablakból is, nem fogod bezárva érezni magad. A csomagtartó semmi extra, nincs egészen 400 liter (kalaptartóig mérve), de szerencsére plafonig pakolható :) A családommal többször voltunk nyaralni vele (2 felnőtt + 3 gyerek), és egészen jól befértünk, pedig alapvetően nem ez az utazóautónk, arra ott van a feleségem 7 személyes egyterűje.

Belülről ott van a maszkulin cockpit, markolnivaló vaskos kormánnyal, olyan kézi váltóval, hogy sosem tudsz betelni a kapcsolási érzettel, rálátsz a géptetőre, amire nem átallottak még domborítást is tenni, és hát annyi de annyi Easter Egget rejtettek el az autón kívül-belül, körbe-körbe, hogy felsorolni is nehéz. Már önmagával ezzel megvett volna, hogy nem akar túl komoly autó lenni, hihetetlen szabad kezet kaptak a tervezők a Jeepnél, ami a mai világban egészen szokatlan. Utána beülsz egy Astrába, és kómába esel, beülsz egy Focusba, és kasztráltatod magad, végül egy Vitarába, és nyomsz egy harakirit :) (Mindenkitől elnézést kérek, csak a kognitív disszonancia beszél ám belőlem :D )

A kedvencem, a sárfolt a fordulatszámmérőn, nyilván mert azt látom a legtöbbet. A második a Willys Jeep, ami az anyós oldalon a szélvédőn kapaszkodik fel az A oszlopra, zseniális. A dobogó harmadik fokán a hátsó szélvédőn a Yeti, aki szintén a hegyre ballag fel. De napestig sorolhatnám, a hálót szövő kis pók az üzemanyagbetöltő nyílás mellett, szövegbuborékban még rád is köszön (Ciaó!), a térkép az anyósülés alatti felnyitható tároló műanyag fedelében, benne a gyár GPS koordinátáival, hihetetlen :) És hát még megannyi Jeep és karabiner motivum mindenfelé, még egy év elteltével is találok újakat.

A fentieken túl ami már elsőre is nagyon pozitív volt, az az ülés kényelme, én eléggé hátfájós vagyok, és minden autóban napokig fészkelődöm, mire megtalálom az ideális beállítást, itt ezzel nem volt gondom. Jól tart, és nagyon kényelmes, ezelőtt csak Volvókban éreztem hasonlót.
A fogyasztással is nagyon elégedett vagyok, nálam eddig vegyesben átlagosan 5,2 és 5,8 között fogyasztott. A legrosszabb 7,2 volt (autópályán, megpakolva 160-as tempomatra állítva, irány Dalmácia, aztán vissza), a legjobb pedig 4,3 ez gyakorlatilag csak laza kirándulás volt végig, java része országúton.
Ja, amúgy 155-nél, hatodikban, 2500-at pörög, szóval ideális utazóautó...

Vezetést illetően személyautós, hátul is igényes felfüggesztéssel (a Ford Focusnál kegyelemdöfésként ért, hogy az MK4-ben már jóárasították, ez szinte már szentségtörés). Szerintem ideális a fos magyar utakra (a Duster is emiatt lett volna alternatíva), elég jó a hasmagassága, ezzel nem akadsz fent sehol, + fronthajtással is elmegy bárhol (ahol meg nem, oda nagy valószínűséggel már amúgy is terepgumi kellene), cserébe meglepően élvezeteseket lehet vele szerpentinezni is, ebben persze társ a 320 Nm nyomaték :)
Euro 6 dízel, szóval még jódarabig nem fogják kitiltani sehonnan.

További előnyök: szinte függőleges szélvédő + ablakok (lehúzott ablaknál sem esik be az eső, nap kevésbé melegíti fel, jégeső nehezebben töri be őket, mint a szinte vízszintben fekvő mai autókét + kiváló a térérzet, kilátás), kiváló passzív biztonság, nagyautós vezetési érzet.


Negatív: relatíve kis üzemanyagtank (48 liter), sajnos ez a kor divatja, én szívesen fizettem volna 70-80 literes túratankért, de sajnos egy ideje ez már nem létező fogalom, feláras extraként sem rendelhető. Aki szereti a vezetéstámogató asszisztenseket (pl. holttér figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő), annak nem ez lesz az autója, ez nincs teletömve ilyesmikkel (én nem bánom), + gyalogosgázolásra sem kapott túl jó pontokat, de rájuk típustól függetlenül vigyázzunk.

Hibalista

- Eddig még semmi, kopp-kopp :) - - - Frissítés (2024.03.09-én, 62 ezer km-rel) - továbbra is csak a nagy büdös semmi :D - - Az a vicc, hogy augusztusban lesz 5 éves, és még csak egy rohadt izzó sem égett ki. Fékbetétet/tárcsát sem kért, pedig márkaszervizbe van hordva új kora óta, ott pedig általában szeretik idő előtt presszionálni az embert.

Ide hordtam szervizbe

Jeep Pappas, Budapest (11. kerület, Hunyadi János út 6.)10 pontból mondjuk úgy, hogy egy gyenge kettes :)Igazából nem ajánlanám senkinek, erősen érezni a ,,csak addig vagy fontos nekünk amíg megveszed az autót" faktort. Az éves szervizek macerásak, nehézkes időpont foglalás, aztán megérkezéskor közlik Veled, hogy hát igazából ott kellene hagyni az autót (reggel 8-kor), és menjek érte délután 4 körül... Csereautót nem adnak, taxit nem állják. Természetesen előtte telefonon meg lett beszélve, hogy helyben megvárnám és kb 2 óra lesz. Szépen megbeszélni velük persze nem lehet, kötötték az ebet a karóhoz, úgyhogy végül csak át kellett mennem ,,kérném a főnököt" stílusba. Láss csodát, mégis meg tudták csinálni időre (Magyarország, én így szeretlek :D ).Az autót olyan tisztán vittem, mintha a szalonból gurult volna ki (kívül-belül), jeleztem is, hogy nem kérnék 'extra' mosást a végén, majd intézem magam. Mondanom sem kell, ha nem nézelődöm... Úgy kellett kiimádkoznom a saját autómat a gépi mosó alól, hogy köszönöm de neeeeeeem. Nekem volt kellemetlen :D (tudom, biztos én vagyok a problémás ügyfél). Természetesen mivel pollenszűrőt is cseréltek, a munka végeztével annak minden mocskát ott hagyták a kesztyűtartóban, meg az anyósülés előtt a szőnyegen (mindezt még a gépi mosós történet előtt, tehát nem a nagy sietségben, amúgy sem sürgettem őket).Ez 2020. nyarán történt, szóval lehet, hogy azóta változtak a dolgok, de több Jeep/Alfa tulajdonostól is ugyanezeket hallottam vissza (Mercisekkel meg nem barátkozom - csak viccelek ;) )

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Jeep Gyulai, Budapest (17. kerület, Pesti út 5.)10 pontból 10, és plusz még egy csillag :)Márkafórumon ajánlották, és nem csalódtam. Nem csak a Pappashoz képest felüdülés, de az összes eddigi szervizhez képest is, akikkel eddig csak dolgom volt.Időpontot egyeztetni pikk-pakk lehet, egyből küldenek árajánlatot e-mailben amihez aztán tartják is magukat. Helyben meg is lehet várni, sőt, kapsz kávét/vizet/cukorkát - amit akarsz! :D ...és nem mellesleg precízek plusz gyorsak is. A munkafelvevő mindig jó kedvében van, ha fáj a foga akkor is mosolyog, és minden alkalommal érdeklődik, hogy mennyire vagyok elégedett az autóval, képben van mint a márkával, mind a típussal. Várakozás közben pedig ott van az egész szalon, végig lehet próbálni nem csak a Jeep-eket, hanem a helyben lévő Fiatokat is, szóval autós arcoknak csak úgy repül az idő :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2019
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 62000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Lancer Következő autója? Giulia (de marad a Renegade is... :) )
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jeep Renegade 2014 (2021)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)