csak erős idegzetűeknek
Szöveges ítélet
Mikor eldöntöttem, hogy V6 disel lesz a következő kocsim, szétnéztem a neten és mivel nem vagyok német prémium autó párti, a következő lehetőségek adódtak, Infiniti QX70, Jeep Grand Cherokee, VW Tuareg. Az angol márkáról sokat hallottam így az szóba sem jöhetett. Megnéztem az Infinitit, és amilyen gyönyörű, olyan kicsi a csomagtartója, az meg nekem kell, plusz láttam, hogy a 3,0 diselt már nem is árulják, ennek kicsit utána nézve, kiderült számomra, hogy azért mert több törődést idénnyel... A Tuaregbe beleülve, úgy éreztem magam, mint mikor egy gyárlátogatáson elmegyek a CNC esztergagép mellett, vagy mikor betolnak a műtőbe, tök szuper, letisztult és steril, semmi személyiség. A Jeep ben megvolt a hazaértem érzés. Tágas, nagy csomagtér és a kocsi kívül belül szép. Ereje rengeteg van, az egyike az utolsó mohikánoknak (cherokee, jelen esetben:), azokban az időkben, mikor a quattro hajtás is már csak hazugság, mert haldex van a kocsik alatt, akkor itt van egy Monolit, mechanikus összkerékhajtással, felezővel hátsó difivel. Hozzá szép és kényelmes is. A 19 hangszórós házimozirendszer tökéletesen szól, talán 750 W. A telefonon lejátszott HBO GO filmek hangját át lehet rá irányítani, mintha moziban ülnék.
Sajnos el kellett adnom, pedig nagyon megszerettem. Az autó tökéletes, annyira, hogy fél év használat után már az SRT8 vásárlásán gondolkodtam. Aztán a lakva ismerszik az ember elv alapján megismertem a magyarországi márkaszervizeket és az importőrt és itt már komoly kötél idegzetre van szükség vagy sajnos egy másik autóra.
Amikor megvettem az autót, még az elején elmentem a Néró M5 Kft hez, mert észre vettem, hogy hiányzik egy műanyag szegecs a kerékdobból. A megérkezéskor kedvesen köszöntöttek és mondák, hogy küldik az illetékest, várjak. 24 perc eltelte után eljöttem, elkönyvelve, hogy ide soha többet nem jövök vissza.
Az Atlasz autóhoz mentem, ahol a szegecset megrendelték, plusz garanciában a kerékjárat szélesítőket is, mivel azok konstrukciós hiba okán elálltak. A szegecsek megjöttek hamar, a többi alkatrészre 7 hónapot kellett várni (EZ NEM ELÍRÁS), a végén már az importőr bevonásával.
Decemberben egy rossz parkolás során keletkezett egy 10-15 cm es repedés a lökhárítón. Személyesen vagy levélben megkerestem a Emil Frey Kft-t, a Pappas Auto Magyarország Kft-t, az Autófórum Rigler Kft-t, az Atlasz Kft-t. Az Atlasznál megmondták, hogy nem tudják vállalni belátható időn belül, ott személyesen voltam. A többi szerviz nem válaszolt az e-mail-es megkeresésemre. Eztán írtam az importőrnek, mert ilyen hozzáállást még egyik autóm márkaszervizeiben sem tapasztaltam (Suzuki, Skoda, Toyota, Honda, Mazda, Kia). A legidegesítőbb és egyben a leijesztőbb az importőr hozzá állása volt. Itt úgy kezelik az ügyfelet, mint………; inkább írom, mint az ellenséget szokás. Kivizsgálták, hogy szerintük nincs igazam, mert az egyik szerviz egyszer telefonon keresett, de én nem vettem fel. Hát amikor ezt olvastam, el is szédültem. Gyorsan megnéztem a hívás listám, de a hivatkozott napon és időben nem volt nem fogadott hívásom. Mikor ezt közöltem, csak annyi volt a válasz, hogy ők nem bíróság nem tudnak igazságot tenni. Mindezt segítség helyett. Na akkor döntöttem el, hogy bármennyire is eszméletetlen jó a kocsi, mennie kell mert minden ami körötte van. ………
Az importőr keltette hullámok hatására, a győri szerviz felhívott, elnézést kértek és felajánlották, hogy elvihetem a kocsit oda. Pont két nappal előtte hívott a szegedi Pappas és velük már megegyeztem, vesztemre és szerencsémre is. Elmentem Szegedre, egyeztetni a részleteket, mondtam, hogy eladom a kocsit és egyenlőre minden szóba jöhet, GLE Mercedes is, ha tudnak, adjanak egyet kipróbálásra a javítás ideje alatt. Először hívtak, megszervezték, rendben van. Két nappal a szerviz látogatás előtt, hívott az értékesítő, hogy megnézte, hol lakom az szerinte messze van, sok lenne a tesztautóban a kilométer, inkább nem adnak. Nem tudom, biztos sok GLE-t adnak el a katalógusból, kipróbálás nélkül. Hívtam a szervizt, hogy kéne csere autó, amivel el tudok jönni. Felvilágosítottak, hogy ne tévesszen meg, hogy a Pappas-os kereskedésben és szervizben voltam, a karosszériás alvállalkozó és így ha csak ott van munka akkor Ők nem adnak csere autót. Ne menjünk bele, hogy a megrendelőnek nem sok köze van, hogy ki az alvállalkozó, de már nem érdekelt, kezdett a „JEEP” érzés megjönni, szóval köszönöm szépen az értékesítőnek ez úton is, hogy megkímélt egy olyan autótól, ami megint csak sok keserűséget okozott volna. Nem kellett messzire mennem, amint kifordultam tőlük, 600 métert sem kellett mennem és egy szuper szalonban, szuper kiszolgálás mellett, megvettem a következő autóm.
ui:
-egy ismerősöm talált egy ismerőst, akinek szintén 2015-ös Grand Cherokee Summit –ja van, felkínáltam neki a megmaradt kiegészítőket, de azt mondta, hogy sajnos Ő is az eladáson gondolkodik, végigjárta a JEEP márkaszervizeket, ugyanazt tapasztalta, végük Ő is Szegeden kötött ki, de már nem bírja, hogy így bánnak vele, inkább eladja, kérdezte én mit veszek, talán Ő is megpróbálja.
-A múlt hónapban vittem a feleségem kocsiját a gumishoz, kérdezte és mikor viszem a JEEP -em, mondom már eladtam. Erre elnevette magát. Annak idején az Ő együk ügyfelük Grand Cherokee-ját próbáltam ki az udvarban, akkor az Úr nagyon dicsérte és én is ott döntöttem el, hogy az lesz.
Na Ő is eladta két évesen.
Azért ez mindent elmond a JEEP magyarországi helyzetéről, képviselőiről, mikor van egy szuper autó, nem kevés pénzért, de 2-3 éves korában inkább eladják a tulajok…..
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 19000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Sorento | Következő autója? | X6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
