A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jeep » Grand Cherokee (2011)

Grand Cherokee Trailhawk 3.0 Diesel 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Brumimackó - since 1941

Szöveges ítélet

Édesapám- akárcsak ítéletem alanyának gyártója - since 1941', szóval már eléggé kinőtt a maicsirkeségből. Akkoriban 10 éves, anno 2009-ben újonnan kapott CR-V-jének a felcserélt pedálkezelésből fakadó brutál-faceliftje után gyorsan léptem: betörtorrú kéziváltós Honda elkoboz, saját automata Outlanderem nekiad. Hozzá is szokott hamar, ámde jött nemsoká' egy kis poharazgatós terítékmustra, és a jelenlévő vadászcimbiknek süket füleim hallatára mit nem mond: lassan '80 éves, de még tisztességes autója nem volt (szegény Honda!)...

Na mondom, oké, most vagy soha, rajtam nem múlik - nézzük, mi kéne, ha vóna. Erős, kényelmes, biztonságos, de azért terepen se legyen elveszett (vadászat/határban csámborgás). Van neki múltszázadi, de rendberakott Y61-es Patrolja hobbyzni- tehát hardcore létravázas terepjáró kilőve. Dízel kell, nagy (csepp kis apám van) és automata, de tisztességes ám!

Újra nem futja. Audi/M-B/BMW? - kotványok, meg nem terepre valók (na jó, G-Wagen kivétel, de ahelyett meg ott a Patrol) Land/Range Rover? -rémhírek, horrorsztorik a szervizből, hagyjuk. Japánok? Olyan már volt egy pár, sajnos az LC V8 D azért kissé túlzás, ráadásul megint befigyel a Patrol, mint hasonló vas.

Közben addig böngésztem a mobile.de-t, hogy a '17-ben bemutatott GC Trailhawk már kezdett beleférni a büdzsébe. Az új 22+ M - annyit sajna nem ér, de 2 évesen már emberbarátibb az árcimke.

Nosza, találtam egyet, kereskedővel leboltoltam, én meg hazavittem nagy boldogan meglepinek: itt van a tisztességes autó papa, kérem szépen vissza a Micut. Aha, nem adom, nem kell ez a bolond gép, jó nekem a japó, már megkedveltem, új autó megismerése = sok macera. Hát, ebben van valami - de ezzel akkor meg mi legyen?! Hát akkor marad, lássuk mit bír!

Asszony meglátja: na végre, ez olyan fiúautónak kinéző masina. Karakteres, de nem tenyérbemászó. DE HÉ, MIÉRT NEM 7 ÜLÉSES - a 3 ördögfajzathoz pluszban még van egy anyósod is!? Kegyelem anyjuk, majd lesz egyszer az is, csak győzzed kivárni (GC L)!

Melóra van egy pick-up, ez meg akkor lesz a fényesautó. Bírja a port is azért, terepen nagyon baba. Trailhawk kivitel, be van alul rendesen "páncélozva", van légrugós szintezés, felező, meg üzemmódválasztó. Diffizár nincs, de ha csak egy kerék fog, akkor valami ördöngösséget bevetve kirántja magát a lecsóból. Gumik 60e-t bírtak, kevláros Goodyearek, nyáron OK, de állítólag 4 évszakosak, ám latyakban/hidegben felejtősek. Kapott CrossClimate szettet idén télen, nekem bevált eddig, majd meglátjuk mit bír a 40 °C-ban 140-nél.

Beltér hangulatos, az ülések műbőr/mikroszövet bevonatúak, télen sem odafagyós, fűt/szellőzik. Elöl széles, hátul passzentos. Kormány jó vastag, füthető, klíma OK, bár a Hondájé huzatmentes volt. Nagy pedáltér, szteppelni lehet menetközben, de az USA-style pedálos rögzítőfék nemgyerebe. Csomagtér nem túl nagy, de acélfelnis 17"-os, 245-ös pótkerék van alatta, az sok helyet elvesz. Fed-comp.-ban sok minden állítható/kereshető: ha érdekel, még a váltóolaj hőmérsékletét is megsúgja. Tank 95 l, ha nem nagyon üldözöd (na jó, néha), 9-ből elvan nyáron, télen a 10-est simán bekapja.

Váltó 8-as ZF, kissé sokat húzatja 1.-2.-ban, de hát üresen is 2.5 t a gép. 3.5 t-át vontathat, 1.5 t-át már cibáltam vele, nagyon nem duzzogott, 570 Nm-rel nem is illik. Motorhang hidegen zakatolós, melegen szebb -nem egy pörgős jószág, kick-downra sokat gondolkozik, hiába, egy turbo nem a világ. 130-nál kb. 2000-t forog, 9-10l-t eszik, afelett már minden +10-15 km/h ~ + 1 l motalkó!

Egyenesfutása maga az álom, nagyon kezes, 90 felett süllyeszti magát az AERO módba-eddig még nem kért felszállási engedélyt :-). Tempomat van követős és normál is, már 30 km/h-tól: ez nagyon tetszik, nem kell a gépi radarhoz igazodni, ha nem akarsz - a Micu pl. mindenért rémüldözött városban, nem is használtam szívesen. Rugózása kissé feszes alacsony tempónál, de a légrugó sokat tompít nagyobb tankcsapdákon, az amúgy magasabb szinteken standard 20"-os kerékszett szerintem nem lehet valami luxy, ezen a gyári méret még 18", hála az égnek. A kanyarkövető xenon fénye LED lámpán nevelt nikkelezett tekintetnek kissé halovány, de ez egy '11-ben bemutatott modell alapvetően.

Eddig megbízható, 15e-ként karbantartás, fékek még eredetiek, hibajavítani még nem kellett. Gázolajszűrőből 2 db van! nem aprózták el a dolgot. Törődést meghálálja, de ki/mi nem? Az elektronika néha parajelenségeket produkál, de aztán magától észhez tér-pl. az esőérzékelő "érzéketlenné" vált egyszer nagyobb zuhéban, alig akart törölni, máskor már simán jól működött.

Értékvesztése tragikus, ezért 2-3 évesekből ki lehet fogni jó boltokat. Presztizse nemsok, de legalább nem köpködik, meg nem is tucatautó. Kisebb tesóival rendszeresen keverik, egy parkolóban a koma váltig állította, hogy a spanja ugyanilyet vett újonnan 6 M-ért- remélem, legális volt a cucc, amit a koma benyesett.

Ha mennie kell a háztól, bizony, eléggé bajban leszek az utódlásával. Hasonló kéne, csak 7 személyesben, sajnos a friss GC L-ből dízelt nemigen adnak majd, pedig baba kis gépnek tűnik.

Barátságos, szerethető, karakteres. Nagy brumimackó, akárcsak 135 kg-os apám: mindketten since 1941.

Hibalista

- Távtartó tempomat bolondozott (a normál még ment), gariban beállították 2x 2 hét alatt - azóta jó, egyéb elektronikai parajelenségek - eddig öngyógyultak!

Ide hordtam szervizbe

Pappas Debrecen-korrektek, de sajna még a kopó-fogyó cuccok is aranyárasak.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Maszek helyben-nem olcsó, ám eddig nincs csalódás. Kocsibolond, akárcsak én, de ő ért is hozzájuk :-)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2017
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 32000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Outlander 2014 Következő autója? RAM Diesel, GC L 7 szem.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jeep Grand Cherokee 2011 (2013)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)