Agyadeldobod
Szöveges ítélet
Sokat szarakodtam a megvétele elött. Minden féle tipust néztem, de valahogy egyikre sem voltam fogékony. Olyan autót szerettem volna venni amiben minden alkalommal fülig ér a szájam, de azért legyen még használható is (4x4), és lehetöség szerint ne nagyon csípje a környezetem szemét. A Porsche 911 C4 és a 4.4-es Range maradt fenn a szürön. Tudom, hogy nem egy kategória, de ettöl most tekintsünk el.
Ha 911 akkor az 964-es vagy 997-es (nekem). Ki is néztem egyet, de elvitték. Akkor marad a Range. Abból is találtam egy szép darabot, de azt meg végül nem akarta eladni a tulaj.
Az autómra pedig már meg volt a vevö. Gyorsan kellet hát cselekedni.
Ekkor jutott az eszembe a GC SRT8. Utánaolvastam és nagyon jókat irtak róla.
Az első amit rendszerint megemlitenek, hogy ez nem egy GC, ez egy TELJESEN más autó. Ugyan kivülröl hasonlit a standard GC-re és belülröl is azonos, de vezetni már teljesen más.
Nem véletlenül. Más a motor, más a váltó, más a központi nyomaték elosztó, más a futómü és a fékek is.
A motor egy 6.1 literes HEMi (V8) 425 LE. és 560 NM. Elképesztő ...
A váltó öt gangos, kézzel kapcsolható automata (jobb mint a VW csoport tiptronik váltója)
Állandó öszkerékhajtású és az első tengely alapesetben csak 5% nyomatékot kap. Valami elektroikus rendszer próbálja meg dinamuksan szétosztani a hajtást.
A futómű feszesebb, a gátókat a Bilstein szállítja.
A fékek Brembo gyártmányuak és ennek megfelelö minöségüek.
Vezetni nagy élmény. Rettenesen gyosul (5mp 100-ra) a súlyához képest (2.2t) és nem csak állóhelyzetböl indul el, hanem bárhonnan.
Egészen jól fordul, valahol 0,9 G felett van a keresztgyorsulása, ami csak kicsivel gyengébb mint az STI-é. A futómű feszessége még pont elviselhető.
A hangja elképesztő. Ebben egy gyári CAI-van (direkszürő+némi vascső) amiben úgy rezonál a levegő, hogy a dió lehull töle a fáról.
Ez egy igazi élmény autó.
Ami nem jó:
- sokat fogyaszt, de ilyet ugysem olyanok vesznek, akik 1,5 d-böl ülnek át egy nagyobb autóba
- nagyon gyér a belsö tér kidolgozása.
Az üzemeltetési tapasztalatokról még nem tudik nyilatkozni, mivel csak két hete van meg. De majd irok erröl is.
Hibalista
- Eddig még semmi
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 16500 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 20 l |
Előző autója? | Phaeton W12 | Következő autója? | ???? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
