GÉP-SÁRKÁNY
Szöveges ítélet
Ezekből szerintem - CSAK A 96- utánit szabad megvenni (aminek már az ajtón van a JEEP CHEROKEE felírat) mivel onnantól oldották meg a "gyerekbetegségeit" és kicsit finomítottak is rajta ! 91-és 99-között gyártották egyébként de az előzőekkel sok volt a hajtómű hiba ! Amikor vettem az automata váltó csak akkor váltott ha jól kihúzattam - de az is csak egy szolenoid volt (mágneskapcsoló ami nyitogatja az olaj útját nyomáson). Akkor mondtak nekem 500-ezret meg ha leadom a váltót és adnak felújítottat 350-et (de ezek mind csak lehúzások lettek volna) - mivel az oldalsó kulisszánál le lehetett cserélni és + új tömítés és + új olaj összesen 20+5+35+munkadíj=10000 = NA ENNYIBŐL MEGOLDÓDOTT ! A XVII.-kerületi kertes háznál rendelő "öreg" megoldotta végül normálisan - LEHÚZÁS nélkül. Azóta hibátlan volt - váltott ahogyan kell. Szerettem mert nagyon nyomatékos volt és ugrott a két tonna ellenére - ötvözte a terepjárót a sportkocsival. Átment mindenen (100-al fekvőrendőrön hogy alig éreztem) és még úgymond "alázta" gyorsulásba és menetteljesítménybe az összes kocsi 90 %-át - persze az új 300-LE felettieket azért nem ! Gyorsultam vele MITSUBISHI 3000 twin-turbó -val - ami a PÓLUS előtti lámpáknál történt (SIMÁN) 1 kocsihosszal otthagyott - majd a következő lámpánál beraktam felezőbe és azután a kétszáz méteres távon rávertem a twin-turbóra a fél távot - a srácok kiszálltak és nem értették mi történt. Persze mivel felezővel és difizárral 100-ra szerintem 3-MP alatt volt fent ! Hm. A max vége 200-volt (ott leszabályzott) de addig süppedtem a nyomatéktól az ülésbe ! Tetszett hogy (fent ülök) biztonságban - átlátok a soron és még jól is megy ! Szerettem de mivel már 20-éves lett - józan gondolkodás szerint lecseréltem. Ezt csak úgy lehetett eladni ha beszámolják ezért így is tettem. A mostani terepjáróm 300-LE feletti de nagyon érzékeny az utakra - minden kis egyenetlenséget érzek a kormányon ami szokatlan - de frissítettem mert ez csak 12-éves ! Majd persze megszokom a sport futóművet. Azért sokat gondolok az USA "fílingre" a V8 hangra és nyomatékra ..........................................
Hibalista
- Igazából a szokásos dolgok ! Futómű 5-évente (magyar utak) gumiszílentek gömbfejek. - A szokásos olajcserék szűrőcserék (sűrűbben kicsit mint a gyári adatok - hogy biztos jó karbantartott legyen) + fékbetétek. Egyébként semmi - inkább közút mint terep és mivel minden robusztusra tervezve így semmi nagyobb baja ! A "buta" sima V8 elnyűhetetlen (szerviz szerint 500 000-nél kellett volna csak vezérműláncot cserélni) és ez a motor ha van benne olaj elmegy 1 000 000 Km-tert hogy nem kell hozzányúlni. Persze a viskó hűtőventilátort 5-évente cserélni kell nehogy nyáron túlmelegedjen és "megfőzzük" a motort. És 5-évente mindenhol olaj csere (akárki akármit mond) - mivel az olajok a pára lecsapódás és használattól addigra igen csak elvesztik viszkozitásukat. Ha a gazdi ezeket betartja - semmi baj nem lesz !
Ide hordtam szervizbe
Magam és ismerőshöz.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 20 l |
Előző autója? | 1.9 turbó diesel | Következő autója? | FX 45 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
