A merész
Szöveges ítélet
Az egész történet 2006 nyaráig nyúlik vissza, ekkor vettük meg a Jeep-et. Rögtön megtetszett a robosztussága.
Alapból nem volt rajta gallytörő, de sikerült venni rá egyet ami hasonló nagyon az L200 -éhoz. Ami jó benne hogy magasan ülök, igy jól ki lehet látni, és rálátni a forgalomra, és a nagy felületü tükrök. Az ajtók kényelmesen csapódnak be elég csak megérinteni és már be is záródott. Az első két ülés elektromosan állítható, mind a kettő 8-8 irányban> ez ám a nemsemmi. A kormány pont kézre esik, kényelmes. Ha ránézünk a műszerfalra a kilóméteróra és társai szép nagy téglatestben foglalnak helyet. Mellette egy Infiniti Gold cds-rádiós-magnó kapott helyet. Erröl érdemes egy két szót említenem. 3 hangszínbeállítás van: basszus, közép, magasm, gyárilag 6 hangszóróval. A bass-t nyugodtan fullig vihetjük ha odatekerjük a hangeröt se fog torzulni. Ellenben a tükrök bemozdulnak. A cd-t valószínüleg memóriábol olvassa ki, mert sose szaggatott be, és gyujtásnál is azonnal szol. Kikapcsolni nem lehet (miért is kéne) csak ha levesszük a gyújtást. A magnó rész alatt találhatóak a hűtés-fűtésért felelős kezelőszervek. Min 13, max 29 fokig lehet állítani tetszés szerint, digitálisan. A ventit 10 fokozatban állíthatjuk.
Majd ezután a legnagyobb részt elfoglaló fedélzeti sz.gép
Ezene alap állapotban az autó grafikája látszik, és nyomon követhetjük rajta ha valami meghibásodik. Vagy ha valamelyik ajtó nincsen teljesen bezárva, azt az ajtót villogással jelzi a grafikán. Nekünk mindig azt irta ki legtöbbet hogy hátsó lámpa hibás, ez azért van gondolom több Jeep-es társaknál is mert kisebb teljesítményű izzó van benne. Egyszer- késtszer azt is kiirta hogy kevés a hűtővés, és hogy rossz az ablakmosó szenzor. Ez azért nem jó egyébként mert valamelyik barom elvágta a vezetéket a szenzor felöl. Ami néha idegesítő hogy csipog ha valami kínja van. pl szerviz de ezt a két gomb véletlenszerű lenyomásaival megszüntethetjük:). Visszatérve előre ajtó kinyitásnál 11 lámpa ég. Nem tudom hogy miért ég egyszerre minden, talán azt gondolhatták biztos ami biztos.
Világit minden ajtó foganytyú alatt, + a lábtérnél a felső hídon 4 + hátul még 1. A felső híd igen jó hogy van. Találunk rajta 4 éjszakai+ 1 térkép olvasó lámpát meg egyet hogy csak ugy lássunk. A 4 éjszakai-t külön-külön lehet kapcsolgatni tetszés szerint az első, és hátul ülöknek egyaránt. Nemsoká irok akit mindenki érdekel hogy hogyan megy, de ha már belekezdtem leirok mindent. Napellenzőböl pont kettőt kapunk mind a kettő rejt magába 1-1 tükröt (nem ez nem sminktükör) fokozatmentesen állítható világítással megspékelve. Indítsuk be a böhöm nagy masina azonnal teszi a dolgát és szépen bemelegedett motorral 500 on duruzsol. Menetközbe az automata szépen teszi dolgát igaz valamikor ki kell kicsit jobban huzatni hogy feljebb váltson. Gyursulás nem mértem de olyan 0-100 10-12 sec lehet. Végre olyan 180 at mehet, de ajánlott 140 nél nem többet menni (súlypont miatt). Ha előzni akarunk vele bátran lépjünk a gázra a váltó ami 5 fokozatú 1-2-t is visszavált ahogy ő érzi. Majd ha már kellően felgyorsultunk és a gázt se akarjuk nyomni kapcsoljuk be a kormányon található tempomat-ot ők speed control-nak hivják. Ilyenkor a gázpedál automatikusan odébb na jó beljebb megy. A sebességet leejtön is tartja. Ha lassitani szeretnénk vagy kikapcsolni a s.c-t egy leheletnyit tapossunk a fék pedálra. Gáz azonnal ki készen áll manual módra. Most jut eszembe a mennyezeti hídon van egy kijelzö ami mutatja a pillanatnyi fogyasztást, ha jol emlékszem gallonban is, a még hátralévő távot ami pontosan mutatja a még hátralévő km-eket, külsö hőmérsékletet, átlag fogyasztást, meg még valamit amire nem jöttem rá. 1 tankkal körülbelül 750 km ert tehetünk meg ha 14 literrel számolunk. Vársoban sajna sokat kér olyan 15 olykor 20 at is. 80 nál 8 at eszik a pill.nyi szerint, majd 10 esével felfelé egyel többet. Lefelé kb 70 ig érvényes ez amig vissza nem vált. A motorjáról egy-két szót: 4000ccm, 181 ló, soros 6 hengeres. Nyomatékot nem tudom de már 1000 től húz egészen kb 3500-4000-ig. 5500 nál szabályoz le.
Állandó 4x4 mehajtású, igy hiába a difi még igy is csúsznak a kerekek, ha teljesen alá szedjük a kormányt. Ajánlatos ezt kerülni. A futóműve masszív. Az uthibák azonnal visszatükröződnek de legalább tudom hogy milyen szar uton megyek. Terep gumik nélkül is mehetünk terepre, elakadni nem fogunk ha tudjuk hogy mit csinálunk. Ebben egyébként segíthet a terep váltó.
Összegezve ez egy jól kitalált, megtervezett, és összerakott autó, az extráit a mostani csili vili autok sem érik utol. Amerikai autoknál nincsenek kényelmi szempontok szerinti besorolások, ők valahogy másként látják ezeket. Ezért is jók az amcsi autok.
Minden jóban van valami rossz.> Sajna eladtuk mert sok az a 15 liter átlagba ilyen benzinárakkal szemben.
Hibalista
- Igazábol semmi nem romlott el rajta. A bal hátsó ajtó elektromos ablaka sajna már nem müködött mikor megvettük.
- A hűtő szivattyúnál szivárgott a viz > csere kellett.
- Az ékszíj vásárlás után 1 évvel már megérett a cserére. Elég bonyolult művelet kicserélni. Más nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Ismerőshöz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | 124 | Következő autója? | Mercedes 2,5td |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
