Megbízható elegáns tank
Szöveges ítélet
USA, Osztrák, Német produkcióban egy rendkívül megbízható, önhordó karosszériás terepjárót alkottak. Hihetelen, de az elmúlt évek alatt, az autót a kötelezőkön kívül nem kellett szervízbe vinni. Nincs zörgés, csörgés rendkívül jó anyagokból készült. Mindennap benne ülök és a bőrkárpiton semmi nem látszik. Az autó a SUV-ok és a kemény alvázas terepjárók közé sorolható, elég megnézni a YOU TUBE-on néhány videót róla. Az autó az Európa legjobb terepjárójaként elhíresült G mercis Steyer alapokon fut. Viszont G-hez képes a három diffi zárat viszont nem bízták a sofőrre, hanem amerikai módon automatika zárja őket a kerék elforgás függvényében. Így ha egy kerék leér van meghajtás, nem akad el az autó.
Az autó önhordó karosszériáját a terepjárás és az ütközés biztonság miatt megerősítették, ezzel a belső térből vettek el helyet. Így a külsőre hatalmas autó belül kisebb lett mint az átlag SUV.
A fűtés és szellőzés rendszere jónak mondható, de a klímát manuálisan nem tudom beállítani. Érdekes ha automatára állítok mindent akkor jól és hatásosan működik… A klíma rásegítésére az utolsó sorban lévő manuális klíma a műszerfalról bekapcsolható.
A futómű zseniális. Városi úthibák és kisebb fekvő rendőrök nem léteznek. A kocsi kivasalja őket.a kocsi hangszigetelése kiváló.
A motor megfelelően erős, az automata váltó tökéletesen működik. Az váltót nem lehet kézzel fokozat váltani, csak kizárólag a terep járáshoz felülről lehatárolni hogy ne váltson fel pl. lejtmenetben motorfékhez, vagy fix erő kifejtéskor. Ez korrekt terepjárós megoldás. N fokozatban lehet kapcsolni a váltó harmadolót, még nem volt rá szükség. A fogyasztás nem mondható alacsonynak, de figyelembe a 2,5 t menettömeget, az állandó összkerékhajtást és 9 másodperc körüli gyorsulást 100 km/ó sebességre nem is sok. (70-90 km/ó között: 9,5 l/100 km, 130 km/ó: 12 l/100 km, városi dugóban: 12-14 l/100 km. )
Az autó nagyon jól felszerelt, az audió rendszere nagyon szépen szól. A gyári GPS viszont csak a pontos idő beállítására alkalmas. A gyártó ehhez a rádió modelhez nem frissíti az Európa térképet, így az még Nyugat Európában is hiányos. Az új modellek térképei pedig nem kompatibilisek a 2009 előtti modellekhez. Szégyen. Magyarország nagy fehér folt. Megoldás az IGO limusine, vagy külső navigáció, de az ablakra tapasztás nem megoldás mert igen messze van az elöl ülőktől. Egy márkatárs átépítette másra a rendszert, neki kiválóan működik neki az új. De ezzel csak óvatosan mert a minden CAN BUS –os így még a tolató kamera is előbb a számítógépbe megy és onnan a rádióba. Az átépítés a profi szervíznél állítólag két teljes munkanapot vett igénybe a jól felkészült csapatnak.
Az ülések elöl kényelmesek. a középső sort szokni kell, de igazán két ez két embernek kényelmes. A harmadik sort pedig feleslegesen tették be. (Csak helyet foglal.) A hatodik, hetedik ülés még gyerekeknek is kényszer, hiába van külön klíma nekik. Mögöttük pedig nem marad csomagtér.
A parkolás az első hátsó radarral és a tolató kamerával pofon egyszerű. A radarok jól kalibráltak, és ha zavarnak kikapcsolhatók.
Zseniális megoldás a hátsó motorosan felnyíló ajtó. Ezzel biztos nem lesz koszos senki keze.
Összességében nagyobb belső térrel, kisebb fogyasztással, valószínűleg nagyobb sikert ért volna a model, de használt autóként a kiemelkedő megbízhatósága miatt én bárkinek csak ajánlom. A márkaszervízek elég magas rezsióra díjjal kezelik, de ahol Mercedest szerelnek az autót el tudják látni.
Hibalista
- Csak a 20000 km -es kötelező szervízek. - 60000 km-nél első fékbetétek.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | ML | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
