AZ autó fogalma...
Szöveges ítélet
Talán azzal kezdeném, hogy kevesen tudják azt elmondani, hogy
vettek egy autó és kerek 2 év alatt 100.000 km-t tettek bele a fennt említett hibákkal, amiböl 68.000Ft volt az önkölcség....
Az autó fantasztikus feeling 2 év után is, ha ráérek szívesen autozom szabadidömben is... Tudom miröl beszélek, mivel életem folyamán kb 35-40 autóm volt eddig.....
Az autó bármilyen körülmények között sem fogyaszt 11,5 l-nél többet!!!! Autópályán utazó 170-nél 11,3 l a vége pedig 190km.
Persze 170-en gyorsan fennt van, nem erölködik és gyorsitáskor
érezhetöen elhuz 180-ig, az utolsó 10km/h inkább erölködés...
Gyorsulása dinamikus és a nyomaték lévén teljes terheléssel, megpakolva is ugyanolyan mint üresen...
A motor nem fogyasz olajat, a fékeket 120.000 km-nél cseréltettem elöször utángyártottra 11.000 Ft. 4db uj nyári gumi
NANKANG 235/70 R16 összesen 60.000 Ft, 4db uj téli gumi Cooper Discoverer 82.000 Ft és már 2 szezont járom vele de a 3. is meglessz.
Télen a lakóhelyem még néha unimoggal is megközelithetetlen, a cherokee mindig felmegy. X5,Q7,X3,Pajero,Touareg, Niva
probálkoztak....sikertelenül.....terrano is felment....
Chrysler szerint ha az autó megfelelöen van szervizelve 400-500ezer km könnyedén elmegy hibák nélkül...
Motorolajat 20.000 ként cserélek benne...
A terepváltó kapcsolható hátsó kerék, permanens összkerék azaz
az autó nem merevszik el mert nincsenek a diffizárak bekapcsolva,részleges 4 kerék amit kifelyezetten nehéz terepre
találtak ki és 100% közép ill 76%-os hátsó automata diffizárral
láttak el. Permanens meghajtásban a rendszer maga szabályozza
30-70% elsö, hátsó tengelyi meghajtás arányt és a tengelyeknek
külömbözö a forgási sebessége.
A részleges 4 kerékben viszont 50-50% a meghajtási arány van,
viszont a tengelyek egyenlö sebességüek.
Zseniális, semmi elktronika, mechanikus, örökéletü és gyorsabb
mint bármelyik elktronikus differenciálzár helyettesítö kütyü...
Felezö 2,78 as áttételü azaz lefelezve 417 LE és 1000,8 NM
Azt hiszem ez mind magáért beszél.
Negativumok: euro 3-as, az ablakemelö gombok középen helyezkednek el, fényszóró égökhöz nem lehet hozzáférni,
kézifék gyenge(amugy mindegy mert automata), kardántengely
betegsége(lásd fent), turbocsö(betegsége és egyböl fémre cseréltettem)
Hibalista
- 86000 km-nél csörgött az elsö kardántengely belselye enyhén garanciába cserélték.
- 130000 km turbocsö kiszakadt(anyaghiba) 8.000 Ft
- 140000 km-nél generátor kupplung csere 50.000 Ft
- 163000 jobb, bal oldali trapéz gömbfej 10.000 Ft
- 163000 ismét csörgött az elsö kardántengely belselye enyhén garanciába cserélték mivel minden 2 évnél fiatalabb alkatrész garanciás.
-
Ide hordtam szervizbe
Friedrich Szervíz - profik, olcsó áron...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 67000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 97000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Terrano II 2,7TD GX | Következő autója? | Jeep Cherokee |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
