A legmegbizhatóbb márka JEEP
Szöveges ítélet
Elöször is üdvözlök minden kedves olvasót.
Már több izben irtam itt a vélemények alatt. Most megint 1 vizválasztó fejezet következik mivel az általam hajtott Jeep lassan megint közeledik a következö vezérmüszij cseréhez (200.000 km).
Èletem folyamán sok autóm volt de 3 év tartós gyürése és 200.000km után kimerem jelenteni, hogy a JEEPnél megbizhatóbb terepjárot nem lehet vásárolni. Ezt talán arra lehet visszavezetni, hogy amerikai autó lévén nem európai távolságokra, hanem amerikai mérföldekre tervezték és nem véletlen hogy ez az autó volt 2008 ban a legkedveltebb terepjáró és amerikában is a legkedveltebb terepjáró. Ez köszönhetö a megjelenés, a fenntartási költségek és az ár teljesitmény arányának is.
Az álltalam használt Jeep ugyan nem terepezésre van használva de a km és össz. meghibásodás arányát tekintve magasan veri más német ill. japán társait.
Az autó a maga 150 Le-jevél a 2t-t kellemesen gyorsitja
0-190km/h ig. Mindemellett a fogyasztást nem 11l fölé vinni.
Gyorsulása elegendö, tartós utazója 170Km/h több mint elég és megengedett, terepjáró kategóriában kiváló uttartás, 0 menetzaj, terepjáro kategóriában a lehetö legkényelmesebb rugozás(nem hajókázás, de nem is szekér X5).Àtlag fogyasztása 9l, 150 km/h:10,2, 160 km/h:10.6, 170 - full gáz:12l. Terepezés, gyorsulászás:10,5l
Kényelem kiváló és ez nem csak az én véleményem, hanem ismerösöké akik az autót más német csoda paripához hasonlitva ugyanezt állitják.
Költségek: 82.000 Ft összesen 200.000Km alatt = 0
Automata váltó olyan finoman kapcsol hogy észre se veszem.
Terepképességek: Sok Off-Road megszállott kritizálja, hogy csak részlegesen 74%-ig záró autómata hátsó diffije van és 1 100%-os közép diffije. Ez csak abban az esetben jelent hátrányt ha éppen nagyon éles fordulószögböl szeretnék egy nagyon erös meredekségü dombra rákanyarodni. Ezt megoldom lendülettel vagy nagyobb ivü kanyarodással, viszont sok 100% diffi zárral rendelkezö luxus terepjáró(Landcruiser, G Mercedes, Patrol, Land Rover) meg se tud ott mozdulni ahol én könnyedén elsiklok a magas súlyuk és a hosszú tengelytávuk miatt.
Lakohelyemet tekintve az emlitett konkurencia autóknak még nem sikerült oda felmászni havas, jeges utviszonyok mellett ahova a jeep még a subarus ismerös álltal is megkérdöjelezett helyre könnyedén feljutott. Télen olyan helyekre mentem fel vele lánc nélkül, ahol emlitett ismerösök konkurencia gépekkel csak néztek és kérdezték: Ezt meg hogyan csináltam.
További elönye az autómata diffi zárnak: nem lehet tönkre tenni, nem lehet hogy nem old ki és törik a diffi, sokkal egyenletesebben adja le a nyomatékot az utra, kanyarban is müködik(nem csak elöre tolja magát mint a nagyra tartott G osztály), örökéletü - esetleges lamella csere a diffiben 15.000 Ft-os javítás.
Motor: VM Motori(Fiat), 2800ccm, 150 LE,360Nm, csendes - amerikai hangzású nem mondja meg senki hogy 4 hengeres, fogyasztása kiváló(4 henger elönye), 0 olajfogyasztás 20.000km-en, 200.000 km után is o fogyasztás.
Meghajtás: 2WD,4WD Fulltime(permanens),4WD Parttime(tengelyek bezárva),4WD lo(felezö 720Nm)
Karosszéria, belsö: bör amolyan amerikai fotelok
Mindenkinek csak javasolni tudom és ne higgyenek a Jeep lehuzó mende mondákban.
Hibalista
- 130.000 km 2db turbocsö: 7.000 Ft javitással együtt
- 160.000 km Generátor kupplung: 50.000 Ft javitással együtt.
- 168.000 km 2db alsó gömbfej:10.000 Ft javitással együtt
- 193.000 km klimacsö javitás + feltöltés: 15.000 Ft
-
Ide hordtam szervizbe
Magánszervíz. Szakszerviz mint minden márkaszerviz, nem javit hanem cserél kb 3x áron.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 67000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Terrano II | Következő autója? | Jeep Cherokee KK (utódja) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
