A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jeep » Cherokee (1984-2001)

Cherokee Sport 4.0 4x4 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Strapabíró, igénytelen benzinkályha - igénytelenek

Szöveges ítélet

Céges kocsiként használjuk. Én két éve, de az autók - mert kett? van bel?lük (így a hibalistánál és általában az értékelésnél is a kett?t egy kalap alá veszem) - három évesek jelenleg. Amit mindenképpen tudni kell róluk az az, hogy csak és kizárólag városban használjuk ?ket, így ez alapvet?en meghatározza a fogyasztási/meghibásodási, stb. tulajdonságaikat. Talán még sosem láttak f?utat; amióta én vezetem azóta biztos nem. És - a fentiekb?l következ?en - több sof?r is terelgeti felváltva ?ket, így "kapnak rendesen".

No és akkor milyenek? Semmiképpen nem nevezném ?ket terepjárónak - sokkal inkább "telekjáró" a megfelel? kifejezés (egy fórumon hallottam valakit?l ezt a jelz?t és maximálisan helytállónak tartom). Ami igazán jó bennük és gyakorlatilag elny?hetetlen, az a motor és az automata váltó. A teljesítményre sem lehet panasz - de egy 4 literes, kb. 200 lóer?s kocsitól ez el is várható. Persze a fogyasztásra is jótékony hatással vannak a köbcentik: 25 liter az átlag, ett?l csak kicsit tér el. Egy tank benzinnel városban (75 liter) így kb. 300 kilométer tehet? meg vele. Alapból a hátsó kerekek vannak meghajtva és csak id?legesen kapcsolható az összkerékhajtás illetve a felez?. Központi differenciálm? hiányában nem ajánlatos száraz úton is bekapcsolt állapotban hagyni mert akkor tönkremegy a kihajtás, szaggat/rángat kanyarban a kormány. Viszont eddig még nem nagyon "sikerült" vele elakadni.

Vezethet?ség: na ez már problémás témakör. Úttartása nagyon rossz, állandóan mozgatni kell a kormányt mint egy Ladánál. A fék igencsak alulméretezett (elöl tárcsa/hátul dob), megintcsak a Ladával kell párhuzamot vonnom - úgy kell taposni mint egy szervó nélküli 1200-esét - és úgy is fog... Ebb?l adódóan id?ben el kell kezdeni a fékezést ha az ember meg akar állni, nem beszélve az ABS-r?l ami ennél csak arra jó, hogy megnövelje a fékutat (de el?fordult már, hogy azt hittem vizes úton nem is fogok tudni megállni). Egyszer?en siralmas ebben a kocsiban ez a "biztonsági" felszerelés; több a hátránya mint az el?nye.

A kocsi a hátsókerék-hajtás miatt igencsak hajlamos a túlkormányzottságra, de ez nem csak farolás szinten jelentkezik - el?szeretettel fordulna 180 vagy akár 360 fokot is - ha engedném. Ez két dolog miatt van: egyrészt a nagy nyomaték, másrészt a súlyelosztás - a hátsó kerekekre az összsúly mindössze 30-35%-a juthat (saját becslés). Ha túlpördül akkor sok esetben már az ellenkormányzás sem segít, legfeljebb egy gyorsan elsuttogott ima - "repül a nehéz k?, ki tudja hol áll meg". Ez sajnos terhelt hátsó tengellyel sem javul (voltak ezirányú próbálkozások, de 2-300 kg. egyszer?en meg se kottyant neki).

Neveteségesen hangzik egy ilyen er?s motorú autónál, de ezt csak öregurasan szabad vezetni, hacsak nem vérprofi a sof?r. De talán még akkor is...

A bels?: az els? két ülés megfelel?, bár nem lehet eléggé hátratolni, így a lábak és a pedálok közötti távolság (illetve láb - mert automata) nem igazán ideális. Egyébként is elég sz?k elöl a hely, köszönhet?en a váltónak, és a két ülés közé épített "alagút-vonulatnak" (könyökl?, stb.).
Hátul helyet foglalni pedig büntetés még egy nagyobb gyereknek is. Ülés címszó alatt két kárpitozott deszka van ebben a két példányban ami valószín?leg csak azért került beszerelésre, hogy autó formájú legyen ott is. A hátsó ajtók kisebbek mint az els?k: beszállni csak a ruhát garantáltan összepiszkolva lehet. Kiszállni pedig vagy ugorva vagy kizuhanva (utóbbi gyakrabban el?fordul ha valaki sokat ül hátul és elzsibbad a lába). Azért jellemz?en csak két személlyel használjuk. Fejtámla hátul persze nincs, ha valaki mégis szeretne ilyet akkor az esetleg használhatja a csomagtartóban álló helyzetben elhelyezett pótkereket - ha eléggé a baloldali ajtóra tud tapadni. A kerék amúgy akadályozza a hátsó ablakon való kilátást is, illetve csökkenti a rakodóhelyet. De legalább könny? hozzáférni...
Ami egyértelm?en jó az a f?tés és a klíma. Utóbbi nélkül nyáron létezni sem lehet mert a kartervéd? lemez a hathengeres, soros motor minden h?jét - a ventillátor közrem?ködésével - az utaskabin t?zfalára, illetve a padlólemez alá tereli.

Hogy kinek ajánlanám ezt a kocsit? Terepjárót venni akaróknak, városban autózóknak, n?knek, nagycsaládosoknak, kispénz?eknek semmiképp. Talán egyedül az ameriakaiaknak. Úgyis ?k gyártják - szerintem els?sorban maguknak. Ennyi pénzért már normális autót is lehet venni, megfelel? helykínálattal, jó vezethet?séggel, kényelmes utastérrel, er?s, de takarékosabb motorral. Ez is az a bizonyos autótípus aminél a nevet kell megfizetni, de az még nem garancia a min?ségre. Valami tesztben olvastam (talán épp´ a TC-n) egy találó összefoglaló leírást róluk: "unatkozó, sportos amerikai háziasszonyok bevásárlókocsija".-:)

Magamnak biztos nem vennék, de úgy, hogy nem én tankolom és szervízelem, még elvagyok vele.

Hibalista

- -differenciálm?
- -kormánym? (szervó)
- -fékbetét/tárcsa (ócska anyagmin?ség? betét miatt)
- -hátsó laprugóköteg törés (Budapest csodás útjai)
- -futóm? alkatrészek - kopogás/kottyanás (a pontos probléma ma sem ismert és nem lett kijavítva)

Ide hordtam szervizbe

Bels? szerel?k

-nem értenek hozzá

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 40000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 25 l
Előző autója? Lada 1300 Következő autója? Skoda Fabia
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jeep Cherokee 1984

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)