Bádog Bözske
Szöveges ítélet
Az autó élete java részét egy tulajjal töltötte, aki láthatóan szerette a masinát egy jódarabig. Garázsban tartotta, semmi tuning, minimális változtatás, nagyrészt gyári fényezés, eredeti (még soha meg nem bontott) motor, stb. Munkájához használta, terepen is ment olykor, de ez különösebb nyomot nem hagyott a gépen (néhány ág okozta karcoláson kívül).
A tizenkét év nem múlt el nyomtalanul, főleg a belső térben vannak teendők. A kormány szétmállott (majd mindengyik autóban ilyen, elkezd a hab mozogni a vázon) a vezetőülésen pedig a műbőr szakadozik.
A 2,5L négyhengerest gyengének gondoltam korábban, de igazából elég jól mozgatja a gépet. Nem annyira nehéz, a kasztni önhordó (nincs alváz) súlya 1500 kg körül van. 122 LE rendesen viszi, de nem egy drifter! A leggyakoribb a Command-trac hajtás: a hosszú 2H fokozatban egyszerű hátulhajtós, ez takarékos. 4H van sárhoz és hóhoz, 4L pedig a szigorúbb haladáshoz. Hátul önzáró diffi van, de ez extra felszerelés volt (Trac-Loc).
Féktárcsák, betétek, gyertyák, gyertyakábel, szűrők, szíjak, gátlók és még néhány apróság kapható az UNIX-nál, jó áron. Gyári alkatrészt jó venni a Pappas-tól, utángyártott amerikai motyókat pedig az Atlantictól. Érdemes a gyárit megkérdezni, gyakran olcsóbb, mint az utánygyártott!
Hajtáslánc állapota fontos, olajat időben kell cserélni mindenhol, folyásokra figyelni stb. Az enyém szerencsére nem folyik sehol, amin igencsak csodálkoztam! Most olyan autónak tűnik, ami meghálálja a karbantartást.
Folytatás (2010 Június)
Vettem egy donort Angliából. Annyira olcsó volt, hogy nem bírtam megállni. 80e mérföld, belül tip-top, kívül sértetlen, gyári.
Most aztán a szép kormány, vonóhorog, bal első ülés, hátsó lökhárító, jó gumik azonnal átrak és az ára már be is jött. A többi alkatrész marad tartalékba - lehet csapatni :-)
Folyt köv.
Hibalista
- szíjfeszítő görgő csapágy (2700) - hátsó ajtó teleszkópok (16000 a pár) - hátsó ablaktörlő kapcsoló (8500) - bal első ajtóhatároló (1500 bontva) - indexkapcsoló (4000 bontva) - kipufogó/szívósor tömítés (4000)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 205000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 300 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | Marad |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
