A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jaguar » Xj (1986-2003)

Xj XJ40 3.6 Sovereign 

Az ítélet értékelése
3,3(37 db)

Jaguar - mert megérdemlem... :D

Szöveges ítélet

Jaguar XJ40 Sovereign 3.6

Az autó egy totális véletlen következménye. Minden álmom egy BMW 740i-730i volt az E38 as szériából. Meg is néztem párat mind bontószökevény. Jó magyar módra minimum 2 autóbol összegányolt és hibátlannak hirdetett.
Elkezdtem összegyűjteni mik is álmaim netovábbjainak fő tulajdonságai. Legyen minimum 6 hengeres, csakis benzines, hátsókerék hajtású, és minimum 5 m hosszú. Nem árt egy kis bőr és valódi fa a beltérben.
Nah ezen szempontok alapjánkezdtem el keresni egy olyan autót aminek nem „hurkanyakú-bőrfejű maffia presztizse” van. Szóval a Merci-BMW-AUDI triót meghagyom a cigányok és a bűnözők autójának. Mi van még? Lexus? Van már egy Mazdám… Megbízható, jó, strapebíró de egy japán autó kicsit lelketlen. Végül egészen véletlenül megtaláltam Őt. Angol elegancia, és magáénak tudja az összes olyan előnyt amit szerettem volna. Szóval elmentem megnézni. Mikor megláttuk a barátnőm már ütötte is be a GPS be a visszavezető utat. Mondom adjunk egy esélyt neki. Első látásra úgy nézett ki mintha a festés kb 70% a hiányozna. Leengedve mind a 4 kerék. A motor dadog és kb 1000 hibát ír ki a fed.comp. Hát persze hogy meg kellett venni. Otthon fény derült a fényezésre. Kb 1 évet állt egy fenyőfa alatt, és telepotyogott fenyőgyantával. Alig 1 nap alatt sikerült lekaparni… 5 embernek. Kipróbáltuk az összes fellelhető házipraktikát, a teljesség igénye nélkül: Fék tisztító, ablak pucoló, alkohol, benzin, hideg zsíroldó. Szinte a bőrünkel vakartuk. De visszanyerte eredeti fényét. A 21 év mit sem számít. A prémium márka 21 évesen is prémium. A gumikat felfújtam, aztán újra és újra és újra. Ok értem én kérem kellenek új gumik, ez nem lehet nagy probléma. (Első tévedésem.) Nézzük csak mi a méret? 220/55 390 ? ??? ?????? Mivan? Miaz hogy 220? Az európai méretek autókon mindig 5 re végződnek!!! Pl.: 195, 215, 245 stb. A /55 öt még értem de mi a f*sz az a 390??? Jah hogy a mm ben megadott felniméret. Számoljunk csak Európaira: az 15,4 col!!! Ilyen gumi egy vagyon és hosszú távon olcsóbb beszerezni egy másik felniszettet. A gondolatot tett követte. Persze 5*120,7 es lyukosztású felni ritka mint az őszinte MSZP-s politikus. Történetesen egyet sem találtam. Mármint felnit ;). Akkor mi a legközelebbi méret? BMW 5*120. Ok 7 tized mm még nem a világ. Falunk trükkös csavarokkal akár 3 mm t is elcsalnak. Meglett a felni. Dobjuk csak fel. Pánik indul! A Jaguáron nem kúpos hanem hengeres illesztett csavarok vannak. Nosza ez nem probléma egy magamfajta gyereknek. Kúpos csavar berszerez. Próba 2: **** ****** ****** ***** *****!!!!!! Természetesen nem metrikus menet van azokon a szépséges tőcsavarokon. Akkor keressünk kúpos nem metrikus tőcsavart… Hát persze, hogy ismét megtaláltam az előbb említett politikusi csoport másik felét. Nah akkor jön az esztergány. Esztergályoshoz el, probléma elmagyaráz, méretek megadva. Erre mi a válasz??? Idézek : „Tudod mit? Ezt én magamnak se csinálnám meg! ANYÁMNAK SE!!! Nagyon sok pénzbe fog neked kerülni. És 2 hétig előreköszönsz! MINDENKINEK!!! :D” Ezután a kereket letudtam. A fenti problémákból a motor dadogás megszűnt, miután benzint kapott a gép. Maradt a millió hibaüzenet. Elkezdtem felszámolni őket, égőt cseréltem, nedveket töltöttem után stb… Már csak pár kis apróság maradt. Eközben összejött egy kisebb suzuki ára ami az átiratásra ment el. Mindössze 86.400- Ft az illeték, 12.000- Ft törzskönyv+forgalmi, az új rendszám 6.500- Ft, 21.500- Ft az eredetvizsga és alig kb. 21.000- Ft a biztosítás. Ez így mindössze benzinnel együtt kijött alig 160.000- Ft ból. Jött a hidegzuhany. Forgalmi csak akkor ha műszaki van a kocsin. Nah akkor ismét kinyithatom a pénztárcámat. Nézzük mi kell rá:
- 1db indexbúra. E-bay ről 4.500- Ft (Murányinál 35.000- Ft.)
- 2 kormánymű porvédő harang. E-bay ről 2.900- Ft (Boltban 20.000- Ft.)
- fékbetétszett. E-bay ről 6.500- Ft (Bolti ár 47.000- Ft.)
- kormány összekötő Axiál rúd 20.000 Ft. (Unix)
- plusz még Vizsga és Zöldkártya.
Itt költöttem rá egy újabb zsiguli árát. De megvan! Megy! Nem is akárhogy. 8 mp alatt simán a 100.000- Ft os büntetéshatárt(100 km/h) eléri avárosban. Persze ezt sosem próbáltam… ;) Ha már működik használjuk is. Nézzük mit ír a fed.comp. Fogyasztás átlag 27,9l/100 km… Hm baráti. Folyik valahol a benzin??? Sajna nem, „sorhat” az „sorhat”... Az első 3 hetem úgy telt, hogy próbáltam 15 alá vinni a fogyasztást. Természetesen nem sikerült. Még a „Trip Computert” sem sikerült lenullázni. Nah itt vettem elő a felhasználói kézikönyvet… Áhh ilyen egyszerű… csak be kell ülni, megnyomni 46 kapcsolót, megfogni az első redszámot és megnyalni a hátsót. Ok. Megvan nulláztam. Nézzük mé’ nem megy a tempomat? Jah hogy csak sport „D” be megy? Ok! Próba. És tényleg. Ha már a sebváltónál tartunk. 3 gang + overdrive. 90 fölött direktbeköti a motort a hajtásláncal. Finom. Persze kisgázra 1 et vissza, Kick-down 2 őt vissza és ilyenkor a teljes motorerő rendelkezésre áll. A minimum 93 Le Suzukis „racsingos” gyerekek sosem voltak ellenfelek. De nem is találnak valahogy be. Autópályán BMW-Merci-Audi tudja hol a helye, húzódik lefele! Próbált már 2.5 dízel szörnyeteg Passat megmutatni hogy nem lehet Őt csak úgy megelőzni mert nagydarab és kopasz, meg különben is most tett új sötétítést a Passatra. Nah 130 ról még úgy léptem le mint a bróker aki Toyota részvényekbe tette a maffia pénzét…
Szóval menni megy. Csak kanyar ne jöjjön. 2 tonna az 2 tonna. Nem egy tipikus kanyarvadász pedig elöl 4 lengőkaros független felfüggesztés van. Mc-Pherson csak a tanulóknak való… Ezek szoktak 1.4 es motorokra turbót tenni. Szóval a szerpentin nem a tipikus lelőhelye a kósza Jaguároknak. De hát hosszú nyíllal messzire lövünk.
Messzire menni jó. Főleg ha 220 Le és 336 Nm van az ember alatt. A beltér pazar. Elektromos, fűtött bőrülés. Ez még tényleg bőr, sem repedezés sem szakadás nincs az üléseken. Egyedül a középső könyöklő viseletes egy kicsit, azaz úgy néz ki van kopva mintha egy Amsterdami Madam összes kislánya ott veszítette volna el, amit megtalálni nem lehet. A fabetétek is valódi fából készültek és a mai napig szépek. Az első fotelek mögött van bőséges hely. Akár 3 ember is elférhet de kényelmesen 2 ember utazik... Fajfentartó műveletekre is van hely de arra ott a motorháztető, van benne anyag és méretei alapján gruppent lehetne rajta rendezni. A hátsó ülés persze nem dönthető. Mögötte a parányi, mindössze 96l es benzin tartály van, majd a csomagtér. Nah abban van hely bőven. Tipikus 3 hullás. Darabolva 4.
Az autó külleme drabális. 5m feletti hossz, iszonyatos szélesség és inkább mélyége van mint magassága. Szal szép kis tepsi. Tesco-s parkolóba nem ideális mert annyira alacsony az eleje hogy nem lehet ráálni a patkára, és kilóg vagy 1 m-t az útra. A másik ok hogy szinte mindig megállítanak kérdezősködnek. Persze az embernek jól esik de néha kicsit sok. Nincs mit tenni ez nem egy tucat Audi.
Persze a projectnek még itt nincs vége. A folyt. Köv.

Hibalista

- A kifejtősben részletezem.

Ide hordtam szervizbe

Komárom, Mazda Szerviz. Mindenkinek ajánlom őket!!! Nem csak a saját márkát vállalják el és a végtelenségig korrektek, mind árban mind minőségben!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1988
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 163000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? 626 GT persona Következő autója? Megmarad...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jaguar Xj 1986

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)