Angol versenyló
Szöveges ítélet
Fantasztikusan érdekes autó. Mind esztétikailag, mind m?szakilag is. A formája olyan klasszikus, hogy a mai napig nem tudják megmondani a korát a hozzá nem ért?k, viszont még a rend?rökb?l is elismerést vált ki. Eddig egyetlen más autómnál se kérdezték meg, hogy az enyém-e? Az autónál a korrozióra kell odafigyelni, szerencsére az enyémen még nem látom nyomát, valamint rendkívül érzékeny a futóm?ve a komoly úthibákra. Az autó önmagában majdnem két tonna, ráadásul gyári sportrugók vannak benne, kész rémálom neki a budapesti utak! Ennek ellenére napi használatban van, a kényelme és a nyugodt atmoszféra, ami az autóban érezhet? minden kellemetlenségért kárpótol. A legnagyobb dugóban is a legkényelmesebb b?r fotelemben ülök, hallgatom a nagyszer? hifi-t (Alpine fej Jaguar külsôben, Harmann Kardon hangszórók, Apple iPod) és nem érdekel a külvilág. Ami nagyon meglepett, hogy a többi autós milyen elôzékennyé vált, a mindennapos közlekedési atrocitások mintha nem is léteznének és még egy rizsrakétás suhanc sem bömböltette mellettem a motorját a pirosnál!
A gyakorlatban az utas- és csomagtér a küls? méretek ellenére elég átlagos, a gyár inkább az imidzsre helyezte a hangsúlyt, mint a funkcionalitásra. Az autó elég alacsony, a vezet? munkahelye viszonylag sz?k, tehát nagyran?tt, vagy testesebb sof?rök nehezebben találják benne a helyüket. Az ülésekre semmi panasz, kényelmesek, ugyanakkor nagyon jól tartanak és hidegben az ülésf?tés a kerék utáni legjobb találmány.
M?szakilag is izgalmas az autó, természetesen fel van szerelve mindenféle földi jóval, de legjobban a motor-váltó-futóm? együttes ny?göz le. A közel 400 Nm-es nyomaték a kifinomult autómata váltóval nagyszer? élményt nyújt, párosítva a sziklaszilárd de jóindulatú futóm?vel. A hangszigetelés remek, a szélzaj 180 km/h fölött kezdi tudatosítani bennünk, hogy ideje az arcunkon állandósult vigyort észrevenni és megfontolni a cselekedeteinket...
Szervizigénye átlagos, igényli a gondos folyadékcseréket, ápolást, cserébe az alkatrészek tartósak. Elég komplikált elektronikája van, ez gondot okozhat a típust nem ismer? szerel?knek, bár kiváló dokumentáció létezik hozzá. Az alkatrészárak itthon rendkívül magasak, ez inkább a márkaképviseletnek "köszönhet?", viszont Angliából közvetlenül rendelve teljesen átlagos árakon juthatunk hozzá bármihez.
Hibalista
- Futóm? alkatrészek (2 tonnás autóval Budapesten... nem csoda), kipufogócsonk és egy vízcs? kezdett ereszteni.
Ide hordtam szervizbe
Jaguar Club szerviz, Homonna u.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 152000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Jaguar |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
