A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jaguar » Xf (2008)

Xf 3.0D V6 211LE 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Szegény ember Aston Martinja :)

Szöveges ítélet

Mivel eddig kevés az értékelés, gondoltam írok egy rendeset a típusról. Ez a 4. Jaguarom így össze is tudom hasonlítani a régebbiekkel, meg vezettem jónéhány egyébb márkás autót, így megvan a viszonyítási alap.

Először is azXF az S-Type és az XK műszaki alapjain (alváz, futómű) nyugszik, ami nagyon jó dolog, mert azt meg az Aston Martin tervezte még a Vanquishhez. Ezek az alapok erősen sportautós jelleget adnak a futóműnek, a kényelem rovására.

Kezdjük a pozitívumokkal; a beltér gyönyörű, nem lehet másképp leírni, nagyon sok munkaóra tervezés után lehet csak ilyet alkotni. Fekete belsővel szerintem nem mutatós, de minden más összeállításban azonnal úgy érzi az ember, igen, révbe értem. A fa az a legyögyörűbb bútorfa, a fém az valódi fém, a kék világítás pedig szerintem jól áll hozzá, a hideg víz vert ki mindíg a 10 éve divatos bikavadító vörös műszerektől 1-2 más gyártó régebbi modelljébe ülve.

A középkonzol érintő képernyős, szerintem kis gyakorlással jól használható, pl iDrive-hoz képest, néha kicsit lassú, de általában jó tempóban reagál. Már az alap hifi is jól szól, pici negatívum, hogy az alap rádió 1 CD-s és nem olvassa az MP3-at. A 6CD-s meg igen :) amikor ott meg nem olyan fontos.

A kormány gyönyörű, jó a fogása, a kerék része vezető felé kiemelkedik a küllők síkjából.

Hátsó ülései dönthetőek, de a síbox opció és kevés eladóban láttam, pedig igazán hasznos. A normál ülései szépek, de puhák és nem tartanak túl jól, lehet csak azért érzem így mert az előző X-Typeom sport ülése eddig a legjobb amit valaha láttam, ahhoz képest ez határozott visszalépés. Az opciós sport üléses már mondjuk 4 pont (ha az X-Type sporté 5*) de ebben sajnos nem az van.

A futóműve ahogyan írtam, Aston Martin Vanquish, S-Type, XK örökség. Ez kettős keresztlengőkart jelent elöl-hátul. Az egyetlen fejlődés az aktív hátsókerék kormányzás. Ez a futómű elrendezés adja a legjobb úttartást, viszonylag komfortos is, leszámítva az oldalirányú rezgéseket rossz úton. Azon ráz, nincs mese. Az S-Typehoz képest az XF-nél ellenben spórolnak a CATS (aktív elektromágneses felfüggesztés) használatával, csak a csúcsmodellekbe rakják már be (gondolom anyagi okai vannak), pedig a CATS tényleg sokat javít az úttartáson és komforton.

Az enyém meg úgy általában az összes XF dízel. Emiatt az eredeti S-Type tökéletes 50-50% -os súlyelosztás felborul, 1000kg elöl 850kg hátul. Így visszaesett a dízel Mercik és BMW-k szintjére. Száraz úton, nem túl állat módjára vezetve semmi különbség, majd jövő télen bővítem a mondókám ha már látom, kell e 3-4 cementes zsák hátra.

A váltó már a ZF6HP28, ami kb 200ms alatt kapcsolja a fokozatokat, mindez kormány mögötti fülekről is vezérelhető. A gyakorlatban tökéletes, jobb mintha manuális lenne, mivel félautomataként is használható, D-ben a visszaváltó füllel egyet vissza lehet kapcsolni, finoman jelezve a rendszernek, előzés, kilövés következik. Így kevés kapcsolgatással, mégis sportosan vezethető.

A teljesítményét nézve, ez a 211LE-s verzió minden közlekedési helyzetben elég, mondom ezt úgy, hogy kifejezetten sportosan vezetek. Egyébként a 211LE és a 240LE-s verzió között motorban/váltóban/nyomaték konverterben nincs különbség, bátran chippelhető, de tényleg nincs sok értelme. A 275LE-s az már más világ az kapott egy kis átalakítást.

A külső ízlés kérdése, szerintem gyönyörű és a meg nem értett S-Type után a jó alapoknak adtak egy jó körítést is.

A világítása jó, oldalfénnyel amit radar kapcsol (kanyar világítás nincs). A hátra kilátás tolatáskor zéró, így az opciós hátsó kamera kötelező tartozék.

Összességében egy igen jó vételnek tűnik 2 hét használat után, a minőség , sportosság és igényeség sugárzik belőle. Használtan nem vészes az ára, aki megteheti próbáljon ki egyet, ha sportos de nagy autót keres.

Hibalista

- egyenlőre semmi

Ide hordtam szervizbe

magamnak szervízelem, egy kötelező szervíz csomag anyagára 50.000Ft

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? X-Type 3.0V6 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jaguar Xf 2008 (2008)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)