A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jaguar » Xf (2008)

Xf 2,2D Sportbrake 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fekete-fehér, igen-nem

Szöveges ítélet

Még csak pár hónapja van nálam a kocsi, ezért ezek az első benyomások.
4 éves kocsi 60.000 km-rel, vagyis relatíve nem sokat használt. A beltere makulátlan krém fehér, a külseje fekete. A belseje nagyon kényes, az első pár napban rá kellett magamra szólni, hogy ne lábbal támasztva nyissam az ajtót, mint minden eddigi kocsimban, mert azonnal meglátszik minden folt. Enni, inni nem merünk benne, mert mi lesz, ha valami foltot hagy, mert a családom hajlamos foltot hagyni. A külseje is nagyon kényes, a feketén minden pötty víz, por, folt azonnal meglátszik. Persze emellett van rajtra pár használati karc is itt-ott. Vagyis még para a használata, de később gondolom majd lazábban veszem. A kocsi maga egy 2.2D motorral szerelt, 197 lovas verzió. Szépen húz, magasabb fordulaton szép a hangja is, de 1500 alatt egyszerűen rossz hallgatni, ahogy morog a 4 hengeres dízel. Vagy a hangszigetelés nem elégséges, vagy tényleg hangos ez a motor, vagy ennek a kocsinak van valami egyedi baja (motortartó bak pl.), de egy ilyen kategóriájú, magát prémiumnak pozicionáló márkától ez szégyen. Suhanást, halk, sejtelmes motorhangot várnánk, ehelyett mint egy kisebb traktor. A suhanást az sem segíti, hogy 19-es kerekek vannak rajta, ami nagyon sportos, de a legkisebb úthiba is felüt dübörögve. Újabb szégyen. Pedig nem Magyarországon vagyunk, errefelé sokkal jobbak az utak. A váltó 8 fokozatú automata, ez teljesen jól teszi a dolgát, gyorsan és szinte észrevétlenül vált, ezt a ZF váltót mondják most a világ legjobbjának. Fülekkel is válthatunk ha akarunk. A kocsi nagyon tágas, a hátsó lábtér is nagyon nagy, a csomagtartó is hatalmas, Sportbrake, vagyis kombi verzió, rejtett vonóhoroggal. Nagyon jól felszerelt, de sajnos az átvétel után böngésztem a kézikönyvet és pár dolog nagyon hiányzik belőle, például a radaros követő tempomat nagyon kellene, mert ingázunk vele 2000 km-t. De minden belső mozgatás motoros, memóriás, a hangyabőr lyukas ülések fűthetőek, hűthetőek, pazar érzés, ahogy nem ragadsz bele a hideg bőrbe. 4 irányba húzhatod a gerinctámaszt, még az ülőlap hossza is állítható. Az útfekvése, a kormányzása hibátlan, nagyon jó vezetni. A belsejében van pár jaguáros megoldás, a sebességváltó májkrémes doboz emelkedik és süllyed. Ha véletlen D-ben hagyod leállításkor, akkor magától visszaforog P-be és úgy süllyed le. Pazar. Mint a motorosan beforduló belső szellőzőnyílások. Meg a belső világítás, amin nincs kapcsoló, elég ha közel tartod az ujjadat. A fedélzeti menürendszere szép és könnyen megtanulható, nagyon logikus benne minden. És ami az igazi meglepetés, jobb kormányos angol kocsi létére van benne magyar menü. Lehet rajta filmet nézni, zenét hallgatni USB-ről, telefonról, van benne bluetooth, jack aljzat, mindenféle egyéb dolog. Programozható, hogy az ablakok felmenjenek bezáráskor, lemenjenek nyitáskor, beforduljanak-e a tükrök. A gyári navigációja is remeknek tűnik elsőre, benne van egész Európa. A körforgalmakban sem késik sokat, egész jól használható.
Összefoglalva: egy nagyon szép autó remek belső térrel, de a Fordos kötődés miatt kicsit hangos motorral.
Ahogy szaporodnak majd a kilométerek (mérföldek), és a tapasztalat, írok még.

6000 km Anglia-Magyarországra és vissza túra utáni újabb tapasztalatok:

Pozitívumok:

A futómű, fékek, útfekvés, kanyarstabilitás, gyorsulás tökéletes. Nem dől, nem ráz, a hátsó szintszabályozás miatt nem ül le. Eddigi legjobb autóm ebből a szempontból.
A csomagtér hatalmas, vígan elnyelte az úticsomagokat lehajtott hátsó üléssel, pedig az asszonynak köszönhetően volt belőlük egypár.
Az ülések tökéletesek, 1000 km után fájdalom és megmacskásodott lábak nélkül szálltunk ki. Külön kiemelendő az üléshűtés, páratlan érzés a hideg, lyukacsos bőrben ülni izzadás és beleragadás nélkül.
Az ablaktörlő esőérzékelő funkciója tökéletesen működik, igaz még az érzékenysége is állítható 7 fokozatban. Ennek köszönhetően nem jár szárazon és ha eső kezd esni, azonnal reagál. Külön extra az ablakmosó program. A fúvókák a lapátok tetején vannak és csak akkor fújnak vizet, amikor a törlés felfelé megy. Ezt eljátssza négyszer majd megáll. Majd amikor tíz másodperc múlva lecsorog a maradék víz csíkot húzva, töröl még egyet. Zseniális.
Egyetlen kocsi, amiben van böbögésgátló. Lehúzott ablaknál néha a szél böbög. De ha megnyomod a hátsó ablak lehúzóját, akkor pont annyit megy az le automatikusan, hogy a böbögés abbamarad.
A kormányoszlop ki-beszállásnál felbillen, majd motorindításkor visszabillen. Van némi hasizom lerakódásom, tetszik.
Az autópálya index nagyon remek extra.

Pozitívum és negatívum egyben a holttér figyelő rendszer. A tükrök sarkán levő érzékelők figyelik a holttereket és sávváltásnál ha vannak srégen mögötted, akkor a tükörben felvillan egy sárga autó szimbólum. Más autókban ez hangjelzéssel is jár, itt nem, vagyis mégis rá kell nézned, hogy észrevedd. Néha késő, jobb lenne hangjelzéssel.

Negatívumok:

A km óra kb 8 km/h értékkel többet mutat a valósnál. Egy ilyen prémium autónál elvárnék némi pontosságot, mert zavaró, hogy fél szemmel a navit kell lesni és találgatni a valós sebességet.
Nincs benne semmiféle piros ajtófény sem az ajtóknál, sem a csomagtartó ajtajának élén. Sötétben pakolva semmi nem véd meg, hogy valami ökör beléd szaladjon.
A gyári navigáció néha nagyon érdekes döntéseket hoz, minket már Angliában rá akart beszélni egy új útra gyenge 180 mérföld kerülővel. Ekkor cuppantottuk fel a jó öreg kézi navit.
Az ablakemelő gombokban nincs világítás, hanem az ajtóban felettük elhelyezett kék ledsor világít le rájuk. Nagyon hangulatos, de a szemem sarkából látva őket nagyon erős a fényük, zavaró. Ha lejjebb veszem a műszerfal fényét, akkor meg a mérőórák nem láthatók jól.
Apropó mérőórák. Nincs benne semmilyen mérőműszer, csak a km meg a fordulatszámláló. Az üzemanyagot egy kúszó ledcsík jelzi, és ennyi. Nincs vízhőmérő, sőt elvárnék egy ilyen komolyan motorizált kocsinál egy olajhőmérőt, esetleg turbó vagy töltésjelzőt. Elhiszem, hogy nem fog elromlani, de én szeretem látni, hogy minden rendben van-e.
A bajuszkapcsolók rugói túl erősek. Valósággal kapaszkodni kell beléjük, amikor bekattintom valamelyiket és nagyon hangos is a kattanás, prémium márkához képest elég ladás a hang és az érzés.
A tompított fény botrányosan gyenge. Egy modern xenonos mellett pislákoló sárgás fénye van. Ráadásul nagyon maga elé világít és nem állítható tekerővel, de majd csavarhúzóval orvosolom a lámpáknál.
Az ablakemelők gyújtás levétel után áram nélkül maradnak. Más típusok legalább az első ajtónyitásig, zárásig engedik, hogy felhúzd az ablakot. Persze komfort módban felmennek az ablakok, de ez így furcsa.
A farajtó motorosan nyitható a vezetőülésből, de nem zárható vissza. Ki kell szállni és az ajtón levő gombbal zárható vissza csak. Miért?
Az ülésfűtés sajnos menübe integrált, nem gombos. A menü viszont minden leállításkor elfelejti az ülésfűtés beállításokat, pedig a hűtéssel, fűtéssel együtt 7 fokozat van. Minden indítás után újra és újra kell állítani az ülésfűtést, ami elég idegesítő, mert ráadásul a menürendszer nagyon lassú, kb. fél másodperc alatt érzékel egy gombnyomást. Nem tűnik soknak, de menet közben mire eljutsz a megfelelő almenübe, az pár sec.

Összefoglalva az eddigieket: nagyon jó autó kisebb, de megbocsájtható hibákkal. Sokáig meglesz szerintem.

Utóirat: a fentebb hiányolt hangos holttér figyelést megépítettem pár elektronikai alkatrészből és beépítettem mindkét ajtó belső tükörburkolatába. Indexelésnél ha akadályt észlel, az index ütemében szól egy zümmer foglalt oldalról. Az eddigi használat alapján hasznos kiegészítőnek gondolom.

Hibalista

- Még semmi, elég új nálam. - Utóirat: tönkrement az ablakmosó szivattyúja. Nem nyomott semmit. Pár jutyub videó utánmeg rendeltem az angol íbéjről és magam kicseréltem

Ide hordtam szervizbe

Szerb szerelőcsapat Angliában

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2013
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 43000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Peugeot 407 Következő autója? Csak Jaguár. Forever.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jaguar Xf 2008 (2008)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)