A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jaguar » Xf (2008)

Xf SV8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A hosszabbik úton mész haza

Szöveges ítélet

Jaguart nem ész érvek alapján veszel, ne is próbáld megindokolni, mert nem lehet. Miért kellett neked pont ez? Miért nem veszel valami megbízható, rendes, olcsón fenntartható, soha el nem romló németet, vagy svédet? Minden sarkon értenek hozzá, minden bokorban van hozzájuk alkatrész, minden jóképű gyúrós gyereknek, kisfőnöknek az van, céges eldobósból Dunát lehet rekeszteni. Vagy, valami szenvedélyesen letisztult japánt? Vagy, valami érdekesen fura újkori franciát? Netán bővérű, műszaki csúcskategóriás, végletekig kimunkált olaszt? De ezt? Angolt? Mindenki szelíd őrültnek fog vele nézni, az autót meg Indiában maláriát kapott angol betegnek fogják hívni, jön a Jaguar Mondeozás, mosógéptárcsázás, meg a hasonló 2 kommenten informálódott okosságok. És ez pont így van jól. A Jaguar nem igazán autó, sokkal inkább életstílus. A klasszikus dizájn, a finom elegancia és a fölényes erő szeretete, vegyítve némi életörömmel és szertelenséggel, nagy adag szarkazmussal, meg egészséges mennyiségű, felsőbbrendűségi tudatba hajló szociopátiával. Ez utóbbi nagyon fontos, mert így aztán tényleg magasról és őszintén lehet tenni azokra a hülyékre, akik nem értik ezt az egészet. Az autót övező kérdések legtöbbjére alapvetően ezért aztán a „nem érdekel” az adekvát válasz. Mennyit fogyaszt? Nem érdekel. Mennyire szervízigényes? Nem érdekel. Mennyire drágák az alkatrészek? Nem érdekel. Mennyi a vége? Nem érdekel. Hány lóerő? Na ez mondjuk pont érdekel, épp elég, de ha megnézed a hátát, ott van rajta nagy betűkkel, hogy SUPERCHARGED. Erről vagy a Tesla gyorstöltője jut eszedbe, de ez gyorsabban tölt és jobb a hangja, vagy véletlenül tudod, hogy mi az a kompresszor és tudod, hogy amiben benne van, az általában ménkű erős. Itt kezd elveszni a fonal, mert mostanában a Jaguar is inkább dízel, meg villanyos. Azt nagyjából tudják az emberek, hogy amin az ugrójószág rajta van és benzint eszik, az ritkán megy 6 henger alá és a Richter skálán jegyzik, ha megmozdul. Szóval ül az ember a bőrfotelban, a kifogástalanul lakkozott fabetétek közepette, az őszintére csiszolt alumínium berakásokkal, az autó trónol az elől-hátul kettős kereszt lengőkaros, adaptív futóművön, előtte rotyog 8 benzines henger egy Eaton kompresszorral, a hátsó 285/30 20-as gumik várják, hogy beleszaggassanak az aszfaltba és jön a Jaguar Mondozós hülyegyerek. Legyen neki mondanivalóm? Kezdjem el elmagyarázni, hogy az nem úgy van az? Dehogy. Ugyanmár. Sőt! Megadom annak a Rashidnak a számát, aki Új Delhiben összerakta. Minél több a tévhit, meg a nimbusz a típus körül, nekünk, maroknyi elmebetegnek annál jobb. Kompresszoros XF-et meg nem nagyon fog még egyszer látni, mert ebből a gyengébbik SV8-ból gyártottak összesen talán 600-at. Alulértékelt? Nem érdekel. Akadnak nehezen megoldható bajai? Nem érdekel. Ami érdekel, az lehúzott ablakok mellett a 8 brit henger hangja, a suhanó páncélszekrény élménye, meg a tudat, hogy ha akarnék, mindenkit megennék az úton magam körül reggelire, de ahhoz nagyon fel kellene bosszantani. Mert egyébként nem érdekel.

Frissítés:

4 év telt el. Elképesztő egy autó. 15 éves és akár az új. Nem zörög, nem nyisszog, nem kopik, olyan, mint egy bőrbe varrt tank. Ha odalépsz neki, nem kérdez, nekifeszül, vesz egy nagy levegőt és elforgatja maga alatt a bolygót. Valószerűtlen, ahogy megindul, ahogy fordul, ahogy megáll. Az esetek jó részében persze csak pedálsimogatással vonul az ember, de ha kell, kiautózhatatlanul sok tartalék van benne és akkor érződik, hogy majdnem mindennél, ami gurul mennyivel jobb. Még így félidőben az oldtimerré válás felé is. Valami egészen kivételesen eltalált elegye a kényelemnek, az erőnek és az eleganciának. Naná, hogy volt azóta néhány megoldandó problémája, de egy 15 éves, majdnem napi használatban levő 400+ lóerős Jaguartól messze rosszabbat vártam. 15 évesen tönkremegy benne ez-az, na bumm, megoldottuk, nem volt sem vészes, sem túl bonyolult és minden egyes foglakozást követően érezhetően javult tovább mindene. Beleül az ember, megnyomja a vörösen dobogó startgombot, feléled körülötte az autó és kristály tisztán elválik, hogy mi az, ami egy luxusautóban fontos és hogy mekkora parasztvakítás ehhez képest bármi, amit manapság túltolt, négykerekű tabletként luxusnak definiál az autóipar. Életem legjobb döntése volt belevágni. Most már biztosan ki merem jelenteni.

Hibalista

- Katalizátor, légtömegmérő, TPMS szenzorok, termosztát, tolatóradar fej, vákuumszelep, gyújtótrafó, differenciálmű, V csövek.

Ide hordtam szervizbe

Murányi Jaguar Szervíz Klubszervíz, gentleman's service.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Landy Service, profi!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 132000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 34000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Octavia 1Z Következő autója? Credo Pilatus
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jaguar Xf 2008 (2008)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)